Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
XP > Vista netwerk
Funnykareltje
Hallo

Ik heb problemen om vanuit mijn Vista PC in mijn XP PC te komen.

Ik krijg onderstaande melding

Netwerk

Ik heb 2 PC's die zijn verbonden via de livebox

PC 1 ( Karel ) draait op XP Prof
PC 2 ( Friesta ) draait op Vista Home Premium

Is dit een livebox probleem ???

mesa57
Nee. Bij netwerk instellingen moet je paswoord controle uitzetten. Vista gebruik standaard het gast account niet en wil dat je in XP de vista user opneemt met zijn paswoord. O ja, en en XP pro moet je simple file sharing aanzetten (hoe, zie google).
Gewijzigd door mesa57 op 16 June 2007, 21:07

Funnykareltje
mesa

Bij Vista heb ik idd password controle uitgezet , ik kan wel in mijn PC met Vista komen.

Het probleem is dat ik niet van Vista in XP kan komen.

rrozema
Precies en dat zegt mesa dus ook: Vista wil niet als 'gast' inloggen op de xp machine, zoals xp machines dat onderling wel doen. Vista benadert de shares op de xp machine met de naam waaronder jij bent ingelogd op die vista machine. En die naam bestaat hoogst waarschijnlijk (nog) niet op de xp machine.

Wanabo
XP en Vista zien elkaar niet in een netwerk.

Met het installeren van een extra protocol in XP lukt het wel.

Net ff zitten zoeken in de drivers hier. Volgens mij moet je Link-Layer Topology Discovery Responder als protocol installeren.
Nieuwe installaties van XP hebben deze service al standaard geinstalleerd.

Hiermee zien de verschillende OS'en elkaar, of daarmee de inlog problemen opgelost zijn weet ik niet.

Link-Layer Topology Discovery Responder

Overview
This package contains the Link Layer Topology Discovery (LLTD) responder. The network map on a computer running Windows Vista shows a graphical view of the computers and devices on your network and how they are connected by using the LLTD protocol. The LLTD responder must be installed on a computer running Windows XP before it can be detected and appear on the network map. After you install this item, you may have to restart your computer.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wsn5oe
speed-testing

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'XP > Vista netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 Dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 Nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 Oct 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 Oct 2015
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 Dec 2014