Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Pagina 2 van 2: 12
|
Geen verbinding Speedtouch 546 (wanadoo)
|
|
rene759 |
Geplaatst op 06 August 2007, 21:45
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 24 Jul 2007 |
Goed... na wat heen en weer e-mailen naar speedtouch is de conclusie dat mijn nieuwe ST 546 al kaduuk is.... Vandaag heb ik maar eens een belletje gepleegd naar orange, of mijn nieuwe livebox soms met de boot uit China moet komen. Deze heb ik dus nog steeds niet ontvangen. Wat bleek hij is nog niet verstuurd Als het goed is moet ik hem nu voor vrijdag ontvangen. Nu nog even mijn 546 omruilen...
Gewijzigd door rene759 op 06 August 2007, 21:46 |
|
|
rene759 |
Geplaatst op 08 August 2007, 21:27
|
Zo vandaag eindelijk mijn nieuwe Livebox binnen... Aangesloten en een continue-datastroom van 1,75 mb/s met newsleecher! Iemand nog een speedtouch kopen ??? René Gewijzigd door rene759 op 08 August 2007, 21:27 |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 09 August 2007, 10:10
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Ik heb er al een en die werkt prima. Op marktplaats doen ze +- 15 euro. |
|
|
rene759 |
Geplaatst op 16 August 2007, 19:41
|
Zo, we zijn weer even verder, en ik kon het toch niet hebben dat die ST546 het niet deed Dus even gemaild met Speedtouch en mijn ST546 leverancier. En ik kreeg zonder problemen een nieuwe Speedtouch opgestuurd! Nou gisteren kreeg ik die dus binnen. Ik maak de doos open en wat zie ik....? een splinternieuwe ST585 !!! met draadloos functie dus Omdat die andere niet meer op voorraad was kreeg ik deze maar zonder extra kosten! Hulde aan de leverancier dus: PerBen Solutions! Deze ST aangesloten en draaien als een zonnetje. Ik krijg 't alleen nog ff niet voor elkaar om hem te benaderen via de web-interface. René *** UPDATE *** De webinterface werkt ondertussen ook Ik heb i.p.v. bridged gekozen voor router, en dan heb ik en internet en toegang tot de speedtouch. Ik word hier nog eens goed in !!! Gewijzigd door rene759 op 16 August 2007, 20:04 |
|
|
Billov2 |
Geplaatst op 17 January 2008, 13:40
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 15 Jan 2008 |
Het probleem betreft een: Thomson Speedtouch 546 TCM: 35987520 Modem access code: 4012447691 CP0609CHRTP Na installatie van de instellingen vanaf de Orange cd (die ik van Orange heb toegestuurd gekregen ivb met de oplevering van een 20 Mbit abbonement, waar ik eerst op een 2.2 Mbit Orange Lite abbonement )heeft de router nog eventjes gewerkt waarna de router niet meer werkte zoals tevoren. De DHCP functionaliteit werkt niet meer en aangesloten computers, d.m.v. een netwerkkabel krijgen geen ip adres meer. Ook de Speedtouch zelf krijgt niet zijn standaard ip adres (10.0.0.138 of 192.168.1.254) toegewezen. Hierdoor is er met geen mogelijkheid toegang tot de webinterface en daarbij de instellingen. Ook de mogelijkheid om de Speedtouch te resetten levert geen resultaat op. De Speedtouch is op meerdere plaatsen/kabels/computers getest, en hij blijft identiek hetzelfde probleem voordoen. @ Rene759: Met wie heb je precies contact gelegd? PM is mogelijk. |
|
|
lukas0r |
Geplaatst op 28 March 2008, 18:44
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 28 Mar 2008 |
Quote Billov2 schreef: Het probleem betreft een: Thomson Speedtouch 546 TCM: 35987520 Modem access code: 4012447691 CP0609CHRTP Na installatie van de instellingen vanaf de Orange cd (die ik van Orange heb toegestuurd gekregen ivb met de oplevering van een 20 Mbit abbonement, waar ik eerst op een 2.2 Mbit Orange Lite abbonement )heeft de router nog eventjes gewerkt waarna de router niet meer werkte zoals tevoren. De DHCP functionaliteit werkt niet meer en aangesloten computers, d.m.v. een netwerkkabel krijgen geen ip adres meer. Ook de Speedtouch zelf krijgt niet zijn standaard ip adres (10.0.0.138 of 192.168.1.254) toegewezen. Hierdoor is er met geen mogelijkheid toegang tot de webinterface en daarbij de instellingen. Ook de mogelijkheid om de Speedtouch te resetten levert geen resultaat op. De Speedtouch is op meerdere plaatsen/kabels/computers getest, en hij blijft identiek hetzelfde probleem voordoen. @ Rene759: Met wie heb je precies contact gelegd? PM is mogelijk. ik heb PRECIES hetzelfde, modem werkte eventjes(2 dagen) na de nieuwe verbinding en crashde toen uit het niks.. toen startte hij nog wel op na een half uur resetten etc etc, maar nu: geen beweging meer in. kan niet in het modem komen, in windows zie ik ook "kabel niet aangesloten" en "lan verbinding met beperkte tot geen verbindingsmogelijksheden" en dat herhaald zich.. resetten/uit aan zetten en weet ik niet wat werkt niet, ik kan geen firmware upgrade/downgrade doen doordat ik het modem niet in kom.. weet iemand hier iets op ipv een ander modem te kopen?(nieuwe gratis van orange te krijgen?????) de klantenservice zegt dat het aan orange ligt maar als ik dan uitleg dat mn oude USB modem het wel doet op dezelfde telefoon lijn blijven ze volhouden dat het aan orange zelf ligt en niet aan mijn modem (wat dus wel zo is) |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 28 March 2008, 22:13
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Lees in de thread 'Speedtouch configureren' in het 'Frequently asked questions' forum hoe je jouw speedtouch terug brengt naar z'n fabrieksinstellingen. Dat moet helpen. Doet het dat niet, dan is het wat mij betreft over en uit met jouw modem. |
|
|
lukas0r |
Geplaatst op 29 March 2008, 13:22
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 28 Mar 2008 |
Nou ik heb het ein-de-lijk voor elkaar... eerst het modem alleen aan het stroom gezet en een reset gedaan (reset knop ingedrukt totdat de ledjes gingen knipperen) daarna een half uur laten staan, power led was groen en bleef zo. toen netwerk kabel erin, modem crashde, laten zitten en werd toen soort van stabiel. firmware van speedtouch erop gezet Software Release: 6.1.0.5 (was 5.27 oid) toen met de instellingen wizard ingesteld (die ook te downen is van speedtouch) hopen dat het zo blijft edit: modem is weer dood... ik had nog een computer opgestart om te kijken of het daarop ook werkte.. en PAF modem uit... power led rood en geen netwerk meer, na een tijdje gaan alle leds gewoon uit en gebeurt er niks meer.. zou het modem dan toch "gewoon" stuk zijn? Gewijzigd door lukas0r op 29 March 2008, 16:06 |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 29 March 2008, 23:33
|
Ik ben bang dat je dan toch een defect exemplaar hebt. Je kan proberen of hij wel blijft werken als je er een switch tussen zet; hij lijkt het wel te doen als je slechts 1 apparaat hebt aangesloten en als je er een switch tussen hebt, heb je aan die voorwaarde voldaan. Maar dan nog zou ik zelf z.s.m. een ander modem zoeken. Voor de zekerheid kun je nog eens proberen om de netwerk kabel te vervangen (desnoods tijdelijk); slechte netwerk kabels kunnen ook voor hele rare effecten zorgen. Als je de moeite er voor wilt nemen, kun je ook nog eens proberen een andere voeding voor je st te regelen/lenen. Het hoeft natuurlijk niet de st zelf te zijn die defect is, het kan net zo goed de voeding zijn die net niet voldoende spanning/stroom (meer) levert. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding Speedtouch 546 (wanadoo)', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) | Opleveringsproblemen | : 5 | 22 Jan 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Advertentie