obey-robots.txt
20 Juli 2018, 22:34
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding Speedtouch 546 (wanadoo)

rene759
Ik heb sinds vandaag een speedtouch 546 in bezit (firmware 6.1.0.5) maar ik krijg met geen mogelijkheid het DSL-lampje brandend. Ik heb dus ook geen verbinding. Hiervoor had ik (tijdelijk) een speedtouch 510 en die werkt prima, alleen ondersteund deze geen adsl2+. Heeft iemand ideëen???

René
 
Puma
http://www.speedtouch.nl/downloads/ST5xx_R6x_config_nl_v6.exe

Download bovenstaand config bestand voor de ST546.
Sluit alles aan (denk eraan dat je alles op de splitter goed aansluit)

Start config bestand op. Kies voor RFC1483 (links) en rechts laat je het maar zo staan. Daarna vraagt die welk provider. Daar kies je voor "Wanadoo".

Wacht even tot dat alles geconfigureerd is. Sluit vervolgens config programma af. Wacht nog een paar seconden zodat de ST546 synchroniseert en voila, je hebt verbinding.
Gewijzigd door Puma op 30 juli 2007, 18:21
 
rene759
Okee, bedankt voor de reacties, ik ga het even proberen.
 
rene759
Goed, dat heb ik geprobeerd maar hetzelfde verhaal... Geen DSL-lampje.

René
 
rene759
Als je op "post reply" klikt, kan je onderin het scherm (vlak boven de knop Antwoord plaatsen)op de knop bladeren klikken, en dan de door jouw gemaakte plaatjes toevoegen.

Ik ben benieuwd, want hij werkt nog steeds nietShock

René
 
rene759
Ja okee, dat dat lampje niet brandt vind ik verder geen probleem. maar de verbinding doet het ook niet. En dat is toch best lastig. Ik heb ook al gebrobeerd om het MAC-adres te wijzigen via een ander topic op dit forum, maar dat gaf ook geen resultaat. De modem geeft ook aan in het config scherm dat de DSL op disconnected staat... Sad

René
 
zuiderling
heb even bij orange gekeken daar verwijzen ze je door naar de KPN website

http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-st546.html

Ik heb verder geen Speedtouch 546, maar misschien heb je hier iets aan:

<quote>
9. Ik kan niet surfen via de ADSL Multi-PC modem.

Start een webbrowser en typ 10.0.0.138 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Multi-PC modem System Information verschijnt. klik op het tabblad Diagnostics en controleer of achter DSL een X (rood kruis!) staat en bij het tabblad Service Info achter Line Status: de melding Initializing geeft. Dit betekent dat er geen verbinding met de buitenlijn is.

Als het controle lampje DSL op de voorkant van de modem niet brandt, controleer dan of alle bekabeling goed is aangesloten.

Brandt het controle lampje DSL continue groen maar het lampje INTERNET niet op de voorkant van de modem, ga dan naar Connections (onder Basic in het linker tabel) en controleer de Link en de State in de tabel Connections. Staat onder Link, retrying of connected en staat onder State, down, controleer dan de gebruikersnaam en wachtwoord van uw Service Provider. Klik eerst op Disconnect, vul de juiste gebruikersnaam en wachtwoord van uw provider in en klik op Connect.

Als de Link connected aangeeft en de State is up dan heeft u verbinding met uw Service Provider. Klik dan op Save All, links boven in de linker tabel, om de nieuwe instellingen op te slaan.

Let op! Een Service Provider-gebruikersnaam bestaat bij ADSL van KPN uit een naam gevolgd door een @ teken met daarachter een Service Provider specifieke service-naam. Bijvoorbeeld: user@adsl-comfort

Heeft u wel verbinding met uw Internet Service Provider, maar u kunt toch nog niet surfen, dan kunt u een verbinding maken met de ADSL Testsite.

De ADSL Testsite is een hulpmiddel bij het lokaliseren van problemen op het gebied van inloggen of niet kunnen surfen op het internet. Voor het onderkennen van dergelijke problemen kunt u vanaf elke willekeurige KPN ADSL aansluiting inloggen op de ADSL Testsite.

Wanneer u bent ingelogd, met de ADSL Testsite gebruikersnaam- en wachtwoordcombinatie en u uw browser opent, komt u automatisch op de ADSL Testsite. Vanuit de ADSL Testsite kunt u doorklikken naar de KPN ADSL support pagina's.

Gebruik hiervoor in plaats van uw huidige Service Provider gebruikersnaam- en wachtwoordcombinatie de onderstaande ADSL Testsite gebruikersnaam- en wachtwoordcombinatie:

Gebruikersnaam: @adsltest
wachtwoord: 123

Als u inderdaad kunt inloggen op de ADSL Testsite weet u direct dat uw ADSL aansluiting en ADSL modem goed werkt. Neem contact op met uw Service Provider indien u, na een nieuwe poging, wederom niet kunt inloggen bij uw Service Provider.

<end quote>
Gewijzigd door zuiderling op 31 juli 2007, 08:56
 
rene759
Nou ik ben ondertussen wel een beetje radeloos aan het worden! Volgens mij heb ik alles al geprobeerd, maar hij blijft op disconnected staan Shock Ik heb nu zelfs de modem gedowngrade naar 5.4.0.11 maar ook daar geen verschil, en geen brandend DSL-lampje... Ik begin me af te vragen of er wel een ledje inzit voor DSL !!! En zodra ik de 510 er weer aan hang... meteen verbinding! Onbegrijpelijk. Misschien toch maar eens met Speedtouch in contact treden. Zucht...
 
rrozema
boldy02 schreef:
plaatje 4

Hartstikke handig zo met die plaatjes. Dank je wel, boldy02.

Bij de tijdserver kun je nl.pool.ntp.org invullen en dan de checkbox aanzetten. Zo zal je speedtouch automatisch altijd de juiste tijd hebben. pool.ntp.org is een vrijwilligers project van time servers. Door nl.pool.ntp.org te kiezen zorg je dat je op een dichtbijzijnde server terecht komt en niet een in Australie of zo.
Gewijzigd door rrozema op 31 juli 2007, 19:23
 
rene759
Nou bedankt voor de uitleg in plaatjes, maar bij de het eerste plaatje kan ik niks selecteren. Alle opties blijven grijs! Ik wacht eerst maar even een reactie van Speedtouch af. Als het goed is krijg ik morgen een nieuwe Livebox...Sad Misschien dat deze het wel gewoon goed doet... Anders wordt het weer een belletje met de helpdesk Angry

René
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding Speedtouch 546 (wanadoo)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen 5 28 juni 2018, 22:55
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk 1 24 mei 2018, 18:08
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo04:12:14
| jms319 1 dag
| cfkazius 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update