obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Is mijn snelheid goed?
rrozema
Veel mensen posten enkele gegevens van hun verbinding en vragen dan wat wij op het forum van die cijfers vinden. Het antwoord moeten we ze echter vaak schuldig blijven om een paar redenen:
1 - Wij weten niet wat de afstand van de centrale tot aan de livebox is, de belangrijkste factor voor de theoretisch maximale snelheid.
2 - Wij weten niet wat ze met de verbinding willen doen, dus welke eisen worden er aan gesteld: wil je e-mail ophalen en versturen, dan volstaat modem snelheid al. Wil je echter HQ video streamen of low latency, high volume games spelen dan stel je heel andere eisen aan je verbinding.
3 - Wij weten niet welke andere hard- en of software ze nog hebben die van invloed kan zijn op de snelheidsbeleving. Een voorbeeld: Als je 19Mbps over je adsl verbinding haalt maar vervolgens een wireless lan gebruikt met een flinke afstand tussen je AP en je pc kun je nog steeds een trage verbinding ervaren.

Voordat je ons vraagt jouw verbinding op z'n kwaliteit te beoordelen, bedenk dan eerst eens of je hem zelf goed genoeg vindt voor wat je er mee wilt doen. Wil je toch graag wat cijfers vergelijken: zoek dan de afstand op van jouw centrale tot aan jouw postcode + huisnummer en bereken dan de theoretisch maximaal haalbare snelheid en vergelijk die met je downstream snelheid in je adsl statistieken. Deze thread beschrijft wat meer details.
 
TCP_IP
Zou je je ADSL statistieken kunnen posten rcdeursen?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Je kan in het advanced gedeelte van je livebox de adsl statistieken ophalen. De tekst van die statistieken kun je kopieren en plakken in een bericht hier op het forum. Dit is de normale procedure om te bepalen hoe jouw verbinding er uit ziet... Plaatjes van downloads o.i.d. daar hebben we niets aan.

Als je geen zin hebt om mee te werken met iemand die probeert je te helpen, waarom stel je dan je vraag op dit forum? Daarbij, de forum regels vragen je om een eigen topic te openen voor je vragen; jij hebt gewoon maar een topic van een ander gepakt (van mij, in dit geval). Het topic dat je gekozen hebt is zelfs bedoeld om uit te leggen dat wanneer iemand onze mening vraagt over zijn snelheid zonder ons de benodigde informatie te verschaffen, we hem niet kunnen helpen. En wat doe jij? Jij vraagt en geeft ons geen enkele informatie... Sterker, als er gevraagd wordt om de benodigde informatie geef je een bijdehante opmerking dat dat niet relevant zou zijn. Ik zou dus maar blij zijn dat er sowieso nog iemand reageert op je berichten.
Gewijzigd door rrozema op 05 oktober 2009, 18:32
 
zamaan
4 jaar klant bij online geen probleem gehad
sinds 21-05-2014
ging erg slecht
vallende verbinding
Geen DNS
of trage verbinding

klanten service doet er niets aan.

af4789572380f7ab2fb8e79f2a4924ac
 
Tiger

Quote

zamaan schreef:

4 jaar klant bij online geen probleem gehad
sinds 21-05-2014
ging erg slecht
vallende verbinding
Geen DNS
of trage verbinding

klanten service doet er niets aan.

af4789572380f7ab2fb8e79f2a4924ac

Ik vraag mij af waarom jij 4 maanden wacht om je probleem kenbaar te maken schijnbaar is het probleem dan toch niet zo erg.
Heeft er een abonnement wijziging plaatsgevonden of is er een wijziging in je pc configuratie !!! is je verbinding draadloos of via de kabel !!! er kunnen verschillende oorzaken zijn die je snelheid beïnvloeden.
 
zamaan
Eerst had ik de stappen met online via telefoon gedaan

Nieuwe kabels geprobeerd
Afstand isra punt en modem 40 cm.
Gereset met behulp van online medewerker

Twee maanden later heb ik een nieuwe modem ontvangen
Dus 4 maanden gewacht tot dat alles door online geprobeerd was

Geen nieuwe laptop of pc het zelfde die ik voor 21-05-2014 had met het selfde instellingen

Via andere pc laptop geprobeerd het probleem blijft .

Ik gebruik internet via ethernet dus kabel en geen wifi
 
Tiger
@ Zamaan,
In een ander topic gaf jij aan dat je 3 km van de wijkcentrale zit en I R Baboon gaf al aan dat er meerdere problemen in jou straat (wijk) waren vermoedelijk door slechte telefoonlijnen.
Ook gaf je eerder al aan dat je een 20 Mbps abonnement hebt en jij 10 Mbps download hebt gehad wat voor die afstand van de wijkcentrale toch al vrij goed was.
Ik weet niet of je telefoon van Online hebt of KPN als je van KPN hebt zou je kunnen vragen om de lijn te laten testen.
 
zamaan
Ik heb telefoon lijn van online

Online wil niet erkennen dat er verbinding probleem
In juli heeft me een medewerker van het technische dienst van online gebeld met de medeling dat ik een nieuwe router ( huawei ) werd gestuurd
Ook heeft hij me verteld dat het is mogelijk dat de probleem oplost zo niet dan bel online weer en dat heb ik gedaan maar de medewerkester was niet behulpzaam en ze teste de verbinding en zei dat alles in orde is en wilde geen map van maken voor nadere onderzoek
Ook heeft me verteld dat het is beter als ik kabel internet of glasvezel abonnemnt aanvragen bij andere provider !!
 
Lutz
Ik ben dan niet in Nederland opgegroeid, maar vertald men dat in allemanstaal: meneer, u lijn is slecht. Wij gaan niet aan kpn vragen om de kabels in de grond te vervangen. Wilt u erom overstappen naar glasvezel of kabel? (Geen idee of ik de klemtoon goed heb...)

Hetgeen betekend: een provider di op het kpn netwerk zit kan misschien een DSLAM in de straatkast aanbieden, waardoor de kabel lengte tussen DSLAM en DSL modem korter wordt en ook nog met slechte kabels goede download snelheid gehaalt kan worden.

Dit soort berichten zag ik de laatste tijd vaker hier langskomen.

Wij zijn hier een forum van vrijwilligers en onafhankelijk van Online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
aart_jan
Afgelopen dinsdag ben ik met een monteur meegelopen naar onze wijkkast. Men had een draadje in het verkeerde poortje geplugd met als gevolg geen internet voor mij, Online = Offline. Ik wilde wel eens zien hoe dat werd opgelost. De monteur wees op de glasvezelkast vlakbij de wijkkast. "Daar komen alle verbindingen binnen".

Na enig speuren met een metertje had de monteur mij aangesloten in de wijkkast... indrukwekkend!

Minder indrukwekkend is de snelheid die ik behaal met "Online Power". Theoretische snelheid 50 Mbps, behaalde snelheid 10 Mbps. Met de vorige provider (Telfort) behaalde ik 49Mps zonder moeite. Dat zal wel een akkefietje worden met Online. Reality check: is het 2015? Jammer. Heel jammer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is mijn snelheid goed?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Advertentie