obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheid draadloos netwerk
remcog
Ben niet echt kapot van de snelheid van m'n draadloze netwerk. Heb een Draytek draadloze router aan de LB hangen en vang het signaal op zolder op met een USB ontvanger van Speedtouch. Heb van alles geprobeerd qua plek van die usb ontvanger: gewoon aan het zolderplafond, in het trapgat met verlengkabel van 4 meter en tegen het raamkozijn aan. Scheelt niet zoveel met elkaar.
Downloadsnelheid ligt rond de 3000 kbps, ongeveer 400 Kbyte/s.

Dit zijn mijn ADSL statistieken van mijn Wanadoo Family ADSL + telefonie aansluiting:
ADSL standaard: G992_5_A
upstream: 1020 Kb
downstream: 17544 Kb
afname dichtbij 13.7
afname ver weg 2.8
SNR marge dichtbij 7
SNR marge ver weg 11
HEC teller 6495
firmware 0xe200314
ES teller van 15 min 0
CRC fouten 1037
ES teller van 1 dag 0

Heb geen flauw idee of dit goede waarden zijn.
Twijfel dus wel of het handiger is om een insteekkaart te installeren ipv die usb adapter.
 
Puma
wifi is nooit zo snel geweest. probeer het liefst met een utp kabel.
verder heb je mooie waardes. je moet zo rond de 1700 KB/s halen kwa download snelheid.
 
mischa
Is het USB 1.1 of USB 2.0. USB 1.1 is in theorie niet sneller dan 1 Mbit en dan is het ook nog eens draadloos.

Net wat senoer aangeeft probeer met een kabel, of ander niet via USB draadloos
Dat zal ook wel een stuk schelen.

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Funny2k
Ik denk idd dat het met het USB te maken heeft. Als ik me niet vergis hebben USB WIFI kaartjes maar een maximale doorvoer van 4mbit/s. (dit heb ik ooit ergens gelezen op de wanadoo site alleen ik kan het niet zo snel terug vinden!)
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
remcog
bedankt allen.
Zal idd eens proberen of het scheelt met een kabel.
Als dat het inderdaad is, dan wordt het nog een klus om zo'n kabel naar zolder te krijgen via 2x30 cm vloeren. Daar was toch juist dat draadloze zo leuk voor?Wink Is daar nog een maximum aan qua kabellengte?
En begrijp ik nou uit de reacties, dat een insteekkaartje sneller zou moeten zijn dan usb?
Btw ik gebruik inderdaad usb 2.0
 
Funny2k
Een "insteek kaartje" is inderdaat sneller (afhankelijk van het protocol en de verbindingskwaliteit).
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
trapm
Mijn ervaring met een USB dongle van Zyxel: Ik haal op zolder nog steeds een nette 5,6Mb down.

Het is wel zo dat zwaardere encryptie ten koste van snelheid gaat.
Dus onbeveiligd wireless is sneller dan WEP encryptie dat op zijn beurt weer sneller is dan WPA.

 
Puma
mijn oplossing:

neem een linksys wifi accespoint met dubblele antennes (linksys WAP54G). het kost wat, maar ik haal bij mijn buren nog met een wifi netwerkkaart van Intel een nette 1 MB per seconden (dus megabyte en niet 1 mbit!)

gooi ook TCP optimizer erover heen, helpt echt! zonder, haal ik ongeveer 300 KB/s minder!

ik gebruik echter mijn wifi netwerk alleen maar dan ook alleen voor mijn laptop om in de zomer of als ik ziek ben om mee te chatten, surfen, mailen etc. het is geen betrouwbare netwerkoplossing. alstans, niet zo betrouwbaar als bedraad!
Gewijzigd door Puma op 29 mei 2006, 22:58
 
remcog
Wow....Shock
zojuist TCP Optimizer erop gezet.
Je weet niet wat je meemaakt, zeg...
M'n verbinding is bijna 3x zo snel (gemeten via speedtest.bbned.nl).
Zit nu ineens op ongeveer 8 Mbit ipv net iets boven de 3.

Ga zeker ook met al jullie andere tips aan de slag, maar dit is voor mij ff voldoende... Bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid draadloos netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Advertentie