obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Oplevering Orange ADSL/Telefonie
febels
Zijn er meer mensen die momenteel opleveringsproblemen hebben met Orange?

Ik had een brief binnen gehad dat alles op 28-12 gereed zou zijn. Nu is er nog niks gereed en heb gebeld naar de klantenservice en die melden mij dat er een computer gecrashed is en dat ze nu alles handmatig in moeten voeren. Ze kunnen mij nu ook niet vertellen hoe lang het kan gaan duren.

Ik vind het zo'n vreemd verhaal, zijn er meer mensen die dit te horen hebben gekregen?
 
Peter_L

Quote

febels schreef:
Zijn er meer mensen die momenteel opleveringsproblemen hebben met Orange?

Ik had een brief binnen gehad dat alles op 28-12 gereed zou zijn. Nu is er nog niks gereed en heb gebeld naar de klantenservice en die melden mij dat er een computer gecrashed is en dat ze nu alles handmatig in moeten voeren. Ze kunnen mij nu ook niet vertellen hoe lang het kan gaan duren.

Ik vind het zo'n vreemd verhaal, zijn er meer mensen die dit te horen hebben gekregen?


Het wordt steeds gekker bij Orange. Wat is het volgende excuus?

Maar om je vraag te beantwoorden, ja er hebben heel veel nieuwe klanten van Orange last van een niet (goed) werkende verbinding. Orange geeft steeds uiteenlopende redenen hiervoor en houden (lastige) klanten af met vaak loze beloftes. Maar die van die compuer crash is wel een hele sterke en beslist geen reden om jouw probleem niet op te lossen.

Het is vervelend maar telefonisch kom je er (waarschijnlijk) niet uit met Orange. Je kunt het nog een paar keer proberen en ze aangeven dat je ze ingebreke gaat stellen vanwege een wanprestatie als het niet binnen enkele dagen werkt. (en dat ook doen uiteraard)

Groet Peter
Gewijzigd door Peter_L op 08 januari 2008, 12:01
 
febels
Ik kan er ook zo onderuit, dat is het probleem volgens Orange niet. Maar een aanvraag bij een ander provider duurt wederom weer 4 weken. (die tijd heb ik niet) Sad
 
Peter_L

Quote

febels schreef:
Ik kan er ook zo onderuit, dat is het probleem volgens Orange niet. Maar een aanvraag bij een ander provider duurt wederom weer 4 weken. (die tijd heb ik niet) Sad


JA dat is inderdaad lastig. Je zult voor je zelf in beeld moeten hebben of je de gok waagt en doorgaat met Orange in de hoop dat Orange zijn leven verbetert en jouw probleem wel snel oplost of je maakt gebruik van de mogelijkheid om er onderuit te komen, zoals orange tegen jou zegt. Ik vraag me trouwens af waarop ze dat baseren want volgens mij kun je alleen binnen 7 dagen na aanvraag er onder uit

Ik zou zeggen lees op je gemak eens alle topics van de mensen in dit forum die problemen hebben aangekaart bij Orange en vorm je zelf een oordeel op welke wijze Orange aangekaarte problemen (niet) oplost. Beslis daarna of dit is wat je wilt.


Groet Peter
 
febels
Wat hebben zej ou als rede gezegd dat het zo lang duurt?
 
Peter_L

Quote

beginmaar schreef:
Wacht al vanaf 6 november 2007.
Ik kan van de overeenkomst af, maar gezien de onbetrouwbare administratie durf ik dat niet.
Als ik overstap naar een andere provider, dan zit ik aan 2 providers vast. Ik wacht nog een week!Angry


Als je je overeenkomst ontbindt omdat Orange haar verplichtingen niet nakomt zit je niet aan twee providers vast. Dat kun je alleen niet zomaar even doen. Daar gaat helaas een hele procedure aan vooraf. Je moet namelijk eerst Orange schriftelijk in gebreke stellen en de kans geven binnen een maand het gebrek te herstellen. Doen ze dat niet, pas dan kun je je overeenkomst (laten) ontbinden. Je kunt dus niet "zomaar" van Orange af. Er is echter 1 uitzondering dat het wel kan namelijk alls je binnen 7 dagen nadat je je overeenkomst - via het internet - hebt afgesloten annuleert. Anders zit je echt aan een jaarcontract vast.

Opzeggen kun je natuurlijk altijd per einde contract periode maar dan zit je er inderdaad nog aan vast en moet je tot einde contracts periode gewoon je abonnementsgeld betalen.

Zie algemene voorwaarden Orange en de Topics elders in de forum over het verschil tussen opzeggen abonnement en ontbinden contract. Opzeggen is dus wat anders als ontbinden.

Ik denk dat ze het verschil tussen opzeggen en ontbinden bij de klantenservice van Orange zelf ook niet weten. Ze roepen maar wat en geven vaak - op een enkele uitzondering na - onjuiste en onvolledige informatie aan de klanten maar dat wisten we al.

Peter
Gewijzigd door Peter_L op 08 januari 2008, 14:33
 
Peter_L

Quote

beginmaar schreef:
Alles moet handmatig worden ingevoerd. Dat is de reden welke door Orange wordt aangevoerd.


hahah jullie laten je ook alles wijs maken
Hoe kun je nu handmatig invoeren als de computer gecrashed is? Dan valt er helemaal niks meer in te voeren ook niet met de hand.
Ennuh je gaat mij niet wijs maken dat zo'n groot bedrijf als orange afhankelijk is van slechts 1 computer die het niet meer doet. Die hebben talloze computers staan en als de ene het niet doet pakken ze gewoon andere. Maar goed, dit is dus weer duidelijk zo'n mooi voorbeeld van het afschepen van klanten

Ennnuh nog wat als je al sinds november zit te wachten dan klopt er echt iets niet hoor. Dat heeft echt niets te maken met een computer die het niet meer doet.

Peter
 
febels
Wat zou dan wel de echte rede zijn? Zijn ze niet blij met nieuwe klanten ofzo??
 
Peter_L

Quote

febels schreef:
Wat zou dan wel de echte rede zijn? Zijn ze niet blij met nieuwe klanten ofzo??


De echte reden is, volgens mij, dat Orange het aantal aanvragen niet aankan, kampt met technische en infrastructurele problemen, het gros van de helpdesk medewerkers niet voldoende geschoold zijn en de medewerkers daar op een enorme wijze langs elkaar heen werken. Kortom een enorm rommeltje. Probleem is dat ze dit natuurlijk niet willen toegeven en ondanks de problemen toch zoveel mogelijk klanten proberen te trekken. Mochten de (vooral nieuwe) klanten problemen hebben en daardoor de helpdesk moeten inschakelen dan hebben 9 van 10 helpdesk medewerkers, nou vooruit laat ik positief zijn 8 van 10 helpdesk medewerkers geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Ze geven niets zeggende standaard antwoorden en doen vaak uitspraken die ze helemaal niet kunnen en mogen doen.

Het is vervelend en het kost wat moeite maar ik zou in jouw geval als je al zo lang wacht ze zeker in gebreke stellen via een aantekende brief. Het is nu wel duidelijk dat maar heel weinig mensen die problemen hebben met succes de hulp van de helpdesk hebben kunnen krijgen.

Groeten Peter
Gewijzigd door Peter_L op 08 januari 2008, 17:28
 
febels
Wanneer gaat eigenlijk het jaarcontract in?

Zodra je het aangevraagd hebt? Of zodra de verbinding opgeleverd is?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering Orange ADSL/Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
Advertentie