obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Pc blijft hangen tijdens opstarten sinds ik de livebox heb
marina63
Ik heb sinds gisteren de livebox geinstalleerd.
Alles werkt perfect.

Maar sinds gisteren heeft mijn pc ineens dat ie dus blijft hangen tijdens het opstarten.
Op het moment dat het blauwe balkje heen en weer gaat, blijft ie dus hangen.
Ik zet dan me pc uit en start hem opnieuw.
Krijg dan dat grote zwarte scherm, met diverse opties.
Ik start windows dan weer op in de normale modes.
En dan doet ie het wel.

Kan dit te maken hebben met de livebox????????

Hopelijk hoor ik een reactie.

Groetjes Marina
 
marina63
Wat ik heb gedaan is het volgende:
Precies de aanwijzigingen opgevolgd uit het boekje van de livebox.
Me oude moden en splitter afkoppelen en de stekkertjes op de juiste plek in de LB gezet.
Toen volgens het boekje de installatieCD erin gedaan en ook daar weer de aanwijzigingen van opgevolgd.
Maar ik zal de volgende keer eerst proberen om de pc op te starten in de "laatst werkende configuratie"
Ik laat het dan weer horen

Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
marina63
Wat je nu het beste kunt doen is wanneer je het scherm met de opties krijgt, te kiezen voor "laatste werkende configuratie". In het Engels is het "Last known good configuration". Alles wordt dan teruggezet naar de laatste keer dat het goed werkte.

Dit doe ik dus nu elke keer.
Elke keer als ik me pc opstart blijft ie dus hangen.
Start ik hem dan nogmaals op in laatst werkende configuratie, dan sluit ik hem s avonds af. De volgende dag blijft ie dan toch weer hangen.
Heeft dit nu met de LB te maken of toch iets met me pc.
Het is wel sinds ik de LB heb, heb daarvoor nooit problemen ondervonden.

Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
jan groen
Ik heb dit soort problemen ook wel eens. Mijn oplossing is de stekker uit het stopcontact de aan uit schakelaar van de computer een paar keer indrukken. Vervolgens de stekker er weer in hij doet het weer als een zonnetje.
Het schijnt dat er rest spanning op bepaalde onderdelen blijft staan. Op deze wijze haal je die weg.
SuccesSmile
 
marina63

Quote

jan groen schreef:
Ik heb dit soort problemen ook wel eens. Mijn oplossing is de stekker uit het stopcontact de aan uit schakelaar van de computer een paar keer indrukken. Vervolgens de stekker er weer in hij doet het weer als een zonnetje.
Het schijnt dat er rest spanning op bepaalde onderdelen blijft staan. Op deze wijze haal je die weg.
SuccesSmile



OOk dit heb ik geprobeert. Maar de volgende keer als ik mijn pc weer aanzet heb ik weer hetzelfde probleem.
Heb nu een paar weken de LB extra.
En sinds die weken ook meerdere problemen. Ga er nu toch echt van uit dat het met de LB te maken heeft. Voor de tijd had nergens problemen mee.
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
mesa57
Je kunt proberen om met systeemherstel terug te gaan naar een punt voor de livebox installatie. Als je geen draadloze usb dongle hebt, hoef je geen software te installeren voor het gebruik van de livebox. Je hoeft alleen bij de tcp/ip instellingen van je netwerkkaart "ip adres automatisch verkrijgen" in te stellen. En dan zou alles moeten werken.
Dus :
1. Systeemherstel uitvoeren
2. Netwerkkaart tcp/ip instellingen controleren en evt. aanpassen.
 
marina63

Quote

mesa57 schreef:
Je kunt proberen om met systeemherstel terug te gaan naar een punt voor de livebox installatie. Als je geen draadloze usb dongle hebt, hoef je geen software te installeren voor het gebruik van de livebox. Je hoeft alleen bij de tcp/ip instellingen van je netwerkkaart "ip adres automatisch verkrijgen" in te stellen. En dan zou alles moeten werken.
Dus :
1. Systeemherstel uitvoeren
2. Netwerkkaart tcp/ip instellingen controleren en evt. aanpassen.


Systeemherstel heb ik ook al diverse keren geprobeert.
Maar ook geen resultaat.
Wat je beschrijft bij punt 2 kan je dat iets nader verklaren.
Ik ben niet echt onbekend met installeren van dingen maar snap ook niet alles hihi.
wat bedoel je dus met tcp/ip instelling?

groetjes marina
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
mesa57
Als systeemherstel niet werkt heeft het 2e punt ook geen zin. Ik denk dat er een andere oorzaak is. Jammer dat ik je niet verder kan helpen.
 
marina63

Quote

Miranda schreef:
Ik heb dit probleem ook bij een kennis gehad.
Daar hadden we in eerste instantie de livebox aangesloten middels een usb. En viel steeds de pc uit.
Daarna via netwerkkabel, en werkte het wel.
Let wel op dat je de installatie uitvoert met cd zonder de netwerkkabel aan te sluiten. Sluit deze pas aan op moment dat dit gevraagd wordt.



Ik heb de installatie uitgevoerd volgens het boekje en de bijgeleverde cd. Daar staat duidelijk in dat je de lb pas moet aansluiten als het in het scherm gevraagd word. Ook dat heb ik gedaan.
Ik denk maar weet het niet zeker. De hele lb er weer af te gooien en opnieuw te installeren.
En anders me oude modem er weer tussen zetten.
Pffffffff
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
marina63
Het opstartprobleem is sinds een paa dagen verholpen.
Vraag me niet hoe het mogelijk is heb niks aan me pc veranderd, maar hij doet het nu wel ineens
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pc blijft hangen tijdens opstarten sinds ik de livebox heb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DMZ aanzetten blijft hangen op loading Zyxel configuratie en problemen : 1 25 jan 2018
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing : 9 27 nov 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Sinds 1 mei problemen - Geen oplossing tot dusver + teveel belletjes Storing : 4 13 mei 2015
Advertentie