Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Word knettergek van de LB wie helpt
marina63
Sinds ik de LB heb heb ik niks dan problemen.
Vandaag is wel 10x me internetverbinding verbroken.
Haal dan de stekker weer uit de LB, wacht een minuut of 2
stekker er weer in en hij doet weer.
Bij het surfen krijg ik regelmatig de melding de pagina is off-line niet beschikbaar verbinding maken?

Ik denk toch echt dat dit aan de lb ligt.

Tijdens het opstarten blijft ie nog steeds hangen.

Mijn vraag: Kan ik de lb zonder problemen verwijderen en mijn oude modem weer installeren?

Wie oh wie geeft een oplossing
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
marina63
Nou heb het bij mijn instellingen veranderd.
Ik ga in spanning afwachten hoe het nu gaat
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
marina63
Gisteren ook steeds de verbinding weg.
Vandaag met Orange gebeld.
Volgnes de medewerker is de stekker er uit halen geen optie.
Hij start dan alleen de LB weer opnieuw op en is geen harde reset.
Ik moets dus de resetknop gebruiken onder op de LB deze ingedrukt houden tot de 2 buitenste en het middelste lampje blijbven branden en dan los laten.
Dat is een harde reset en stelt de software weer opnieuw in.
Heb ik dus voor een half uur geleden gedaan.
Zal mij benieuwen of dit werkelijk heeft geholpen.
Blij jullie op de hoogte houden

Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
marina63
Ik ben een geduldig type
Heb het deze week nog eens rustig geobserveerd
Maar nog geen dag gehad dat me lb er niet uitknalde.
Even op een rijtje

Maandag van 17.04 tot 00.19 7x verbinding weg
Dinsdag van 17.15 tot 23.58 4 x verbinding weg
Woensdag van 16.40 tot 0.55 7 x verbinding weg
Donderdag van 16.45 tot 00.01 9 x verbinding weg
Vandaag vrijdag van 13.10 tot 15.52 6 keer verbinding weg

Vanmiddag weer met de helpdesk gebeld.
Duurt eerst ruim 10 minuten voor je iemand aan de lijn krijgt.
Daartussendoor telkens een irritante stem die zegt er word veel gebeld al onze medewerkers zijn in gesprek.Kijk op de Orangehelppagina voor een oplossing. Nou die vind je daar dus niet.

Nu vraagt de medewerker allerlei technische dingen.
Al die dingen zijn in orde hier.
Dan zegt ie ik zie dat u gistereren een aantal keren gerest hebt.
Ik zeg klopt.
Kan het aan de werkzaamheden liggen die jullie op het moment uitvoeren.
Nee daar was geen sprake van.
Ik zeg is mijn livebox mischien stuk.
Ook niet.
Nu word het voorgelegt aan de technixsche dienst.
Zal mij benieuwen. Datr kon tot 5 dagen duren. Pfffff 5 dagen is wel veel.

Ik heb er echt spijt van dat ik ben overgestapt van KPN naar orange.


Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
RobertF
GEBRUIK GEEN USB kabel voor de LB dat geeft alleen maar uitval
Je moet een ethernetkabel gebruiken. Ik had dezelfde problemen en 19 euro aan helpdesk. Als ze dat nou in de handleiding zetten maar nee hoor.
groet RobertF
 
marina63
Ik heb zo n ethernetkabel meegeleverd gekregen in de doos van mijn livebox.
Ga het dan ook gelijk proberen.

Maar moet ik dan de software er ook weer afhalen en alles opnieuw installeren of kan ik die verbinding gelijk omzetten

thanks
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
rrozema
De software er af halen kun je wel doen (hoeft niet). Opnieuw installeren is niet nodig zolang de netwerkkaart al correct is geinstaleerd in je pc. En ook als dat niet zo is, dan verhelpt het installeren van de Orange cd daar niets aan. Je dient dan de installatie van je netwerk kaart in orde te maken. Hoe dat gaat verschilt per pc/netwerkkaart.
 
marina63
Heb het geprobeert.
Maar er zit dus geen kaart in me pc
Hij zegt op een gegeven moment geen ethernetkaart gevonden.
Dus het boeltje weer via de usb kabel gedaan

Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
rrozema
Doe jezelf een plezier en schaf voor minder dan 10 euro een ethernet kaartje aan. zet dat in je pc en sluit daar dan je livebox op aan. Dat scheelt zo veel. usb is kloten...
 
marina63
Dat zal ik morgen dan ook nog maar eens gaan doen pffffffff
Tja je wil toch alle mogelijkheden uitproberen

Thanks

Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Word knettergek van de LB wie helpt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ik word geddost en wil nieuwe IP Helpdesk : 22 02 May 2016
Huawai HG655 D met VPN : Online helpt niet ! Huawei configuratie en problemen : 23 14 Apr 2015
hoelang voordat je weet aangesloten word Frequently Asked Questions : 5 07 Dec 2014
Draadloos netwerk word soms niet gevonden Thomson configuratie en problemen : 11 13 Feb 2011
Helpdesk.... ik word gek!! Livebox meer apparaten aansluiten : 6 28 Oct 2010
Advertentie