Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Zelfde poort openzetten voor 2 IP-nrs
|
|
RichardvKvA |
Geplaatst op 18 April 2008, 21:24
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 01 Jan 2008 |
Ik heb achter mijn Livebox een netwerkje met o.a. twee XBOX 360 computers. Op beide wordt HALO 3 gespeeld. Om dit zonder beperkingen te kunnen spelen moeten de poorten 88 (alleen UDP) en 3074 (UDP en TCP) open staan. Op beide XBOX'n heb ik een fixed IP-nummer ingesteld. Het lukt wel om voor beide IP-nrs een op NAT gebaseerde policy op te voeren voor beide poorten (zie eerste schermafdruk in de bijlage). Het lukt ook om voor één van beide IP-nrs de firewall voor de betreffende poorten open te zetten (zie tweede scharmafdruk in bijlage). Het lukt me echter niet om dezelfde poorten ook voor het ander IP-nr open te zetten. Ik krijg dan de foutmelding dat de poort al in gebruik is (zie bijlage). De consequentie is dus dat de één wel onbeperkt kan spelen en de andere niet. De gevolgen laten zich raden. Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen. Bij voorbaat heel erg bedankt Richard
RichardvKvA voegde bij, bestand:
Gewijzigd door RichardvKvA op 18 April 2008, 21:27 |
|
|
Puma |
Geplaatst op 18 April 2008, 23:46
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
Het kan niet en ik zal je ff snel uitleggen waarom! Dat IP adres kun je zien als een huisnummer in een straat. Wanneer er een pakketje gestuurd wordt, dan kan dat naar één huis en niet 2! Hoe moet de carrier (die de pakketten stuurt) dan weten aan welk huis die moet leveren? Oplossing: Gooi een range open. Dus bij de één 88 en 3074 Bij je 2e pc. 87 t/m 89 of zo en 3073 t/m 3075. Zo lukt het wel. |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 19 April 2008, 10:49
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Hmmz, als ik het zo lees hoef je voor Halo geen aparte poorten te openen tenzij je zelf een gameserver draait. En als je 2 gameservers draait kun je uiteraard verschillende poorten instellen. |
|
|
RichardvKvA |
Geplaatst op 20 April 2008, 14:10
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 01 Jan 2008 |
Beste mesa57, Het gaat idd niet om Halo maar om Xbox Live in het algemeen. Zie http://support.microsoft.com/kb/908874 Beste Puma, Ik heb jullie suggestie uitgevoerd. Daarmee heb ik de Livebox 'hobbel' genomen maar nu heeft alleen de eerste die zijn Xbox opstart een 'open' verbinding. De tweede krijgt een 'strict' verbinding (met verschillende praktische beperkingen). Microsoft heeft het over 'Xbox Live' gecertificeerde devices. http://www.xbox.com/en-US/support/connecttolive/xbox360/homenetworking/equipment.htm Zoals te verwachten viel, staat de Livebox daar niet tussen. Kan het inzetten van een aparte router naast de Livebox soelaas bieden? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groeten, Richard |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 20 April 2008, 15:31
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Je kunt een uPnP enabled router achter de livebox in router mode hangen en alle poorten van de livebox forwarden naar die router. Als je geen telefonie hebt, kun je de livebox er zelfs helemaal tussen uit halen. Suc6. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zelfde poort openzetten voor 2 IP-nrs', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox instellen voor interactive TV | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 24 Jul 2022 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 | Eigen modem configuratie en problemen | : 7 | 29 Sep 2019 |
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon | Zyxel configuratie en problemen | : 28 | 27 May 2019 |
Modem in Bridge mode voor internet en TV | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 3 | 05 May 2019 |
Advertentie