obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox - WRT54G (DD-WRT)
GraveDigger
Hi allemaal,
Laat ik me eerst voorstellen.
Ik ben GraveDigger. Dit is mijn eerste post.
Ben niet een leek, maar voor deze zou ik weer naar school moeten.

Ik wil mijn WRT54G met DD-WRT v24RC-7 firmware gebruiken als een repeater achter me Livebox.

Ik heb de forum doorzocht, en niet exact hetzelfde opstelling als de mijne gevonden.
Wel deze die heel erg op lijkt http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_22161 Maar heeft mij niet geholpen.

Wie kan me helpen met een stap voor stap howto, of een link ?

Het werkt op dit moment wel. Maar ik kan van een netwerk niet bij de andere.

Situatie nu:
Livebox = 192.168.1.1 LAN
WRT54G krijgt IP van Livebox 192.168.1.12
WRT54G = 192.168.69.1 WLAN

Bedankt alvast
 
Lizard
Kijk eens in de FAQ.

Dan bijna helemaal onderaan:

Linksys (en andere) routers achter de Livebox (Switch/AP methode)
 
GraveDigger
Thanks Lizard.

Ik ga straks ff kijken.
 
Puma
WRT:

DHCP: uit
LAN reeks: 192.168.1.x (x staat voor een willekeurig getal tussen 2 en 254)
Kabel: in één van de 4 LAN poorten

Je WRT is nu een switch en de WLAN werkt ook nog. Je kunt gewoon alle PC's benaderen, omdat deze nu in hetzelfde netwerk segment zitten.
 
GraveDigger
Was vergeten te melden.
Ik wil geen kabels gebruiken.

WRT moet via WLAN IP krijgen en ook WLAN IP uitdelen.
 
GraveDigger
Puma ik heb op de WRT de DHCP uit. (ik heb gekozen voor DHCP Forwarder)
LAN heb ik 192.168.1.51
Subnet MAsk = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.1.1
DNS = 192.168.1.1

En het werkt niet meer!
Ik weet niet wat ik niet goed doet.

Morgen zet ik de backup terug.
Thx....
 
Puma
Ahh kijk.

Google is je vriend:

Klikker de klik << handleiding met plaatjes.

Succes
Gewijzigd door Puma op 13 juli 2008, 09:51
 
GraveDigger
Ja Google is vriendin. Grin

Zover was ik al. (daarom de 192.168.69.1 van me WRT)
Maar als ik precies doe wat daar staat werkt het nog steeds niet.
Ik denk dat ik op Livebox nog iets moet instellen. Het zou moeten werken met die instellingen.
Is nl zo me broer heeft het werkend, maar een WRT54GR en dan een WRT54G.
 
GraveDigger
Sorry Lizard,

Die had ik gespot, en heeft ook niet geholpen.

Thx.
 
rrozema
Ik kijk vanavond even voor je in mijn eigen router hoe alles precies heet. Alvast in het kort, uit m'n hoofd:

In de wrt zet je de router mode op 'repeater', 'bridge' of 'access point' o.i.d. 'k weet niet precies hoe hij heet. Geef de wrt een fixed ip adres: 192.168.1.2 is een prima keuze. De dhcp server zet je uit (als hij dat niet al staat).

Dan moet je je wrt joinen op het netwerk van de livebox. (Status -> Wireless en dan de knop onderaan gebruiken om de netwerken in de buurt te laten zien. Druk op de 'join' knop achter jouw netwerk in het scherm dat opent en vul de gevraagde gegevens in.

Je kunt nu tot maximaal 5 pc's via een draad aansluiten op elk van de utp poorten van je wrt en ook kun je nu draadloze pc's aansluiten op je router. Elk van de machines zal zijn instellingen van de livebox krijgen, de ip adressen zullen dus tussen 192.168.1.10 en 192.168.1.50 liggen, 192.168.1.1 is de gateway, dns en dhcp server. mask is 255.255.255.0.

P.S. 't is haast zonde om zo'n goeie router als repeater te gebruiken Smile.

P.S. de repeater configuratie zal er voor zorgen dat je effectief nog maar 27Mbps hebt voor je draadloze apparaten (ook al zegt de connectie nog steeds 54Mbps te zijn), dus verwacht geen razend snelle verbindingen meer en je ping tijden zullen helemaal bedroevend zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox - WRT54G (DD-WRT)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie