Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
verbindingsprobleem livebox Orange
|
|
hvdbe001 |
Geplaatst op 21 July 2008, 09:48
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Hallo Livebox-deskundigen, Ik zit hier in een franse vakantiewoning met een Orange Livebox die het tot gisteren deed, maar nu plots niet meer. Moet dus met een veel te dure Vodafone datacard on-line en wil de livebox weer tot leven wekken, maar hoe ? Melding is: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Heb de livebox al gereset (power uit/aan) en ook ipconfig /renew gedaan. Waarop de melding komt dat het ip-adres niet vernieuwd kan worden. ADSL lampje op de LB brandt wel. Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn ? Wie kan me helpen ? gr Hans |
|
|
Richard |
Geplaatst op 21 July 2008, 15:19
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Welke lampjes branden er nog meer op de Livebox? Voor zover ik me herinner moet er ook een internet lampje branden en een power lampje voor echt verbinding te hebben. Als je lokaal inlogt in de livebox. dus met de browser naar 192.168.1.1 en dan kijken bij de status, zie je daar dan wel een extern ip adres? Als bovenstaande niet van toepassing is, zou je eens een harde reset kunnen proberen, de methode daarvoor staat in onze faq. http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...p?cat_id=2 Wat lager dan het midden en er staat in vette letters: Hoe herstel ik de fabrieksinstellingen van de LiveBox (HARDE RESET). Greetings, Richard.
|
|
|
rrozema |
Geplaatst op 21 July 2008, 20:50
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" betekent dat je pc geen ip gegevens van de dhcp (in de livebox) kan krijgen. Er is dus iets mis met de verbinding tussen je pc en de livebox. Vooralsnog zou ik er niet vanuit gaan (tenzij de lampjes op de livebox anders aangeven) dat je internet verbinding het niet meer doet. Heb je een netwerkkabel of een draadloze verbinding met de livebox? Controleer eens of de kabel goed in je computer en de livebox zit. Als je een draadloze verbinding hebt, controleer dan je beveiligingscode (wep key). Ook een firewall op je pc wil nog wel eens roet in het eten gooien. Schakel deze dus eens (tijdelijk) uit en probeer het dan nog eens. Post de output van ipconfig /all eens? Mogelijk kunnen we je dan verder helpen. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 21 July 2008, 23:34
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
evt tijdelijke oplossing is handmatig ip instellen op je machine... ik zou zoiezo eens een harde reset uitvoeren, hele DHCP gebeuren volgens mij vastgelopen (neem aan dat je niet hebt zit prutsen in liveboxpagina ?!, miss DHCP uitgezet?) harde reset = stroom eraf resetknop indrukken resetknop vasthouden en stroom er weer op ca 30 sec vasthouden loslaten wanneer 1e,3e en 5e lampje tegelijk branden wacht 2 min en probeer het nog eens |
|
|
hvdbe001 |
Geplaatst op 22 July 2008, 06:58
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels is het probleem mbv een andere netwerkkabel opgelost en doet ie het weer. Heel erg bedankt voor je hulp in elk geval. Hans |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbindingsprobleem livebox Orange', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |
Alarm melding via Livebox | Livebox meer apparaten aansluiten | : 3 | 21 Jan 2015 |
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten | Livebox configuratie en problemen | : 3 | 19 Dec 2012 |
Livebox vervangen door Thomson | Thomson meer apparaten aansluiten | : 11 | 20 Sep 2012 |
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl | : 21 | 27 Jul 2012 |
Advertentie