obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Hakkelende verbinding met andere Online-abonnees
FW
Hallo,

Sinds begin deze week heb ik een 'hakkelende' telefoonverbinding met abonnees die ook via Online bellen. De andere kant hoort mij enkele seconden lang niet en andersom hoor ik de tegenpartij enkele seconden niet. De kwaliteit van de verbinding is zo slecht dat gesprekken met andere Online-abonnees onmogelijk zijn geworden.

De Livebox is met het standaard-telefoonsnoertje van een meter aangesloten op het ISRA-punt. Het maakt geen verschil of ik de pc aan of uit heb staan (dus veel down- of uploaden is niet de oorzaak).

Internetten lijkt wel normaal te gaan.

Met niet-Online-abonnees is de verbinding wel als vanouds goed.

Ik heb 2 dagen geleden gebeld met de helpdesk, maar er is nog niks verbeterd.

Is dit een bekend probleem? Weet iemand wat de oorzaak is?

Bedankt,
Frits
 
rrozema
En naar klanten van andere telefonie providers (bijvoorbeeld KPN) is het wel in orde? Dan zou ik zeggen dat de telefonie server van Online weer eens op instorten staat. Daar kun je helaas niets zelf aan doen, anders dan klagen bij de helpdesk.
 
nokowow
Hallo iedereenWink

ook ik heb er last van, je kan de hele dag wel telefoon hebben van NIET orange (online)telefoons aansluitingen.,dus het maakt niet uit wie belt het is gewoon goed ,een perfecte verbinding.

Maar op het moment als je iemand hebt die ook een orange ,online abbo
heeft dan is het net ,als een hele slechte gsm verbinding hebt,stotteren ,hele stukken vallen weg soms 15 sec hoor je niks.

Raar Cool

livebox al een paar keer reset gegeven, ook de andere zijde ook ,de andere online orange klant ook de livebox gereset een aantal keer.
en ook deze hebben presies de zelfde storing,de hele dag door een goede verbinding behalve als er een andere orange online klant belt.

wel in de zelfde stad alle 2 .

wie weet raad ????
of wie heeft er ook last van ??

Groeten.
 
rrozema
Ik heb even wat rondgevraagd en het schijnt dat er recent een wijziging is gemaakt in het voip platform van online. Deze wijziging veroorzaakt dit verschijnsel. Je kan er zelf helemaal niets aan doen en het ligt niet aan je livebox of je kabels.

Dit geldt dus alleen als je wel goede kwaliteit hebt als je met mensen belt met een andere telefonie provider maar een zeer slechte kwaliteit als je met andere Online klanten belt. Neem dan contact op met de helpdesk en vermeld duidelijk dat het probleem alleen speelt als je andere online klanten belt. Je hoeft in dit geval pertinent NIET je kabels o.i.d. te vervangen. Als je andere gesprekken wel goed zijn, zijn die immers gewoon in orde. Mocht de betreffende helpdesk medewerker je niet verder willen helpen zonder dat je de kabels vervangt (omdat zijn gespreksprotocol hem dat niet toelaat), sluit dan vriendelijk het gesprek af en bel nogmaals totdat je iemand treft die wel met je mee wil/kan denken en een case voor de technische dienst wil plaatsen. De technische dienst is de enige die je probleem kan oplossen.
 
FW
Bedankt voor de info en de tips.

Sinds gisteren is de situatie nog verder verslechterd. Als ik een andere Online-abonnee bel (of door een andere Online abonnee word gebeld) is de lijn compleet stil. Helemaal niks te horen.

Deze storing is niet regionaal. Het maakt niet uit of ik bel met een Online-abonnee bij mij in de buurt of iemand aan de andere kant van het land. In beide gevallen is er geen gesprek mogelijk.

Bellen met abonnees van andere providers gaat nog wel steeds goed.

Groeten.
Frits
 
jafolkers
Dit probleem heb ik ook al een poosje (eigenlijk al vanaf januari maar nu loopt het de spuigaten uit).
Ik kan niet bellen of gebeld worden door en naar andere online klanten - hakkelend - stotterend - er vallen hele zinnen weg aan beide kanten.
Met verder iedere andere beller geen probleem maar online is een ramp.
Ben al 2 weken bezig met de online helpdesk - maar de een zegt dat ze er nog nooit van gehoord hebben, de ander zegt dat ze het wel eens hebben gehoord.
Ze zullen er wat aan doen - maar doen niets!
Morgen weer bellen - de zoveelste poging en anders stap ik naar een ander want ik ben hier meer als zat van. Dit is contractbreuk van hun kant. Angry
 
willempie
Gisteren zelfde geconstateerd op 4 adressen in het land

Heeft inderdaad niets met installatie, maar met online zelf te doen.

Het probleem is groter dan alleen bij jullie.

Iedereen heeft er vermoedlijk last van

Bel de beantwoorddienst online zelf maar. Die hapert ook.

Probleem gemeld bij online. Dat wordt 1, 2, 3....... , ik wil het niet weten, wachten.
Ook zelf gepost.


Willem
 
jafolkers
Ze zijn er mee bezig wordt er gezegd.
Probleem is bekend bij Online.
Maar vriendelijker worden ze er niet op.
 
Tiger

Quote

jafolkers schreef:
Dit probleem heb ik ook al een poosje (eigenlijk al vanaf januari maar nu loopt het de spuigaten uit).
Ik kan niet bellen of gebeld worden door en naar andere online klanten - hakkelend - stotterend - er vallen hele zinnen weg aan beide kanten.
Met verder iedere andere beller geen probleem maar online is een ramp.
Ben al 2 weken bezig met de online helpdesk - maar de een zegt dat ze er nog nooit van gehoord hebben, de ander zegt dat ze het wel eens hebben gehoord.
Ze zullen er wat aan doen - maar doen niets!
Morgen weer bellen - de zoveelste poging en anders stap ik naar een ander want ik ben hier meer als zat van. Dit is contractbreuk van hun kant. Angry


@jafolkers.
Jammer dat jij en nog veel klanten een probleem hebben zelf ben ik een van de gelukkigen die er geen heeft maar de meeste problemen zijn bekend en er wordt ook regelmatig gezegd we bellen terug, we doen er wat aan, we zijn er mee bezig maar er gebeurd weinig tot niets in veel gevallen.

Ik wil niemand iets verwijten maar als je toch al zolang een probleem hebt heb je ze dan al in gebreke gesteld of je had toch ook kunnen opzeggen i.v.m. de afronding van de prijzen dan was je ook van het probleem af of wil je maar afwachten als zovele anderen die ook niet van hun probleem af komen en maar blijven bellen wat ook veel geld kost terwijl er toch maar weinig tot niets gebeurd.

Laat iedereen die met een probleem zit ze maar in gebreke stellen omdat ze geen goed produkt leveren geef ze de tijd ( een termijn ) om het op te lossen zo niet dan het contract laten ontbinden.

Ik hoop dat voor iedereen met een probleem de oplossing nabij is zal misschien wel ijdele hoop zijn maar je betaald voor een produkt en dat produkt moet dan ook goed zijn, is het dat niet dan moet je op zoek naar een andere goede leverancier (provider).

Groet Tiger
 
jafolkers
@Tiger
Je hebt helemaal gelijk.
Maar mijn problemen begonnen eigenlijk eind januari en toen was het niet constant. Nu is het er wel constant sinds 3 weken ongeveer.
Mijn contract loopt tot halverwege januari 2009 en toen die mail kwam van de prijswijzigingen had ik helaas een sterfgeval dichtbij en heb er niet meer aan gedacht.
Maar ik zal je advies opvolgen en ze "in gebreke stellen".
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hakkelende verbinding met andere Online-abonnees', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Advertentie