obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox icm Eminent EM4114
Robinnl
Ik heb sinds een tijdje problemen met diverse laptops dat de verbinding op beperkte verbindingsmogelijk sprint. Ik heb het idee dat dit gewoon ligt aan de modem(of hoe je het noemt) die er achter hangt of met de instellingen? Heb geen problemen(zover ik weet) met de vaste LAN pc's.
De DHCP staat niet aan, uit dus.
En verder:
RFC1483 Bridge mode with NAT
Static IP Address
Data Encapsultation: LLC
VPI: 0
VCI: 35
Schedule type: UBR
ip adres ect staat allemaal op 0.
Ik heb een WPA-PSK ingesteld.

Als iemand mij kan helpen, graag

Het gaat btw om xp en vista laptops.
 
TCP_IP
Draadloos dus ?!

Hoeveel andere netwerken zie je in de buurt ?
Heb dit namelijk zelf regelmatig, zitten stuk of 8 draadloze netwerken in de buurt en enkele storen telkens op mijn netwerk.

Oplossing voor mijzelf is gewoon simpelweg het kanaal veranderen waarop het wifi signaal word uitgezonden.

Nu is mij alleen niet duidelijk of je de livebox met wifi hebt of dat je een draadloze router achter je livebox hebt zitten, dus kan je geen specifieke uitleg zo verschaffen mocht je niet weten waar je deze instellingen kunt wijzigen (kanaal wijzigen).

Als je deze vermeld is het wel te achterhalen
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Lees deze thread even en vertel dan welke van de beide mogelijke configuraties jij gebruikt. Of misschien kom je er zelf al wel achter wat er mis gaat tijdens het lezen. De threads waar naar verwezen wordt gaan over een linksys router, de instellingen zijn echter voor alle routers vrijwel hetzelfde.
 
Robinnl
Mijn eminent is draadloos ja, hij dient puur om het draadloze gedeelte aan de livebox toe te voegen.
Een ander kanaal kiezen heb ik idd nog niet geprobeert eigenlijk. Dit is misschien wel een hele simpele oplossing.

Ik gebruik 2 - de router als switch + access point methode
en heb deze ook in het begin al helemaal zo ingesteld volgens dit forum ook. (En zelfs dezelfde link)

Sorry voor de erg late reply, had niet veel tijd
Gewijzigd door Robinnl op 11 oktober 2008, 19:10
 
TCP_IP
8 op de 10 x werkt voor mij simpelweg kanaal wijzigen iig... laat wel weten of het werkt of niet Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Robinnl
Was tijdens mijn vorige post niet thuis.
Heb het nu even verandert. kijken wat het oplevert, zal ook diverse andere kanalen proberen als het niet blijkt te werken. zal het up to date houdenSmile
 
Robinnl
Ik heb nu diverse verschillende kanalen kunnen proberen in de afgelopen tijd maar helaas zonder enig resultaat.
De verbinding valt voornamelijk weg als ik er even niet zo zeer gebruik van maak.
Bij bijv. gamen heb ik er geen last van? En op de laptop van mijn ouders schijnt hij heel vaak eruit te leggen.
Hun vernieuwen dan de verbinding en dan kunnen ze weer even door.

Iemand nog ideen? word er schijt ziek van Sad
Of misschien een echte simpele switch kopen?
En wat voor type werkt dan wel goed achter de livebox?
 
TCP_IP
@robin
Kijk eens of er nog wat nieuwere drivers zijn voor je draadloze kaartje

@Fons
Zie jouw topic
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

Robinnl schreef:
Ik heb nu diverse verschillende kanalen kunnen proberen in de afgelopen tijd maar helaas zonder enig resultaat.
De verbinding valt voornamelijk weg als ik er even niet zo zeer gebruik van maak.
Bij bijv. gamen heb ik er geen last van? En op de laptop van mijn ouders schijnt hij heel vaak eruit te leggen.
Hun vernieuwen dan de verbinding en dan kunnen ze weer even door.

Iemand nog ideen? word er schijt ziek van Sad
Of misschien een echte simpele switch kopen?
En wat voor type werkt dan wel goed achter de livebox?


Zoals je het beschrijft denk ik aan een energiebesparingsoptie op je laptop; nieuwe drivers zouden dan inderdaad een optie kunnen zijn. En als die er niet zijn dan kun je in ieder geval eens kijken in de instellingen van je netwerkadapter of je daar iets kunt instellen als 'power saving' o.i.d.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox icm Eminent EM4114', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie