Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
LaCie ethernet disk en Online livebox
jeroen13
Hallo,

Ik sinds 1 week een lacie ethernet disk mini (500 gb) . Ook ben ik in het bezit van een PS3. Over de verbinding van Online oor je mij niet klagen van die is hier gewoon goed en ook kan ik gewoon online gamen zonder problemen.
Echter het probleem nu is dat de PS3 de lacie mini disk ziet en ook bestanden kan afspelen alleen valt na een minuut of 4 a 5 de verbinding weg en dat is dus mooi kl#te film kijken en of muziek luisteren zo.
Heb iets gelezen over UPNP aan moest staan alleen heeft de livebox dit niet d8 ik.
Heeft iemand misschien een oplossing?

rrozema
UPNP zorgt er voor dat je port forwards automatisch worden gemaakt. Bij jou staan de lacie en je ps3 echter beide achter je livebox; je hebt daarom helemaal geen portforwards nodig. Ik meen dan ook dat upnp niets met jouw wegvallende verbinding te maken heeft.

Jouw probleem zit in je interne netwerk. Dat loopt weliswaar wel via de livebox maar die fungeert tussen jouw PS3 en je lacie slechts als switch. Heb je alle apparaten bedraad aangesloten, of heb je ook een draadloos deel in je netwerk? En zo ja, heb je dan de wireless kaart van Online in je livebox of gebruik je een wireless access point of een wireless router in een van de beide configuraties?

Hoe maakt de ps3 verbinding met jouw lacie? via ftp, via een upnp server verbinding of connect ie naar een netwerk share? (Hier komt ook upnp weer naar voren, maar dit is een andere vorm dan die welke in routers voor komt.)

Er kunnen een paar redenen zijn waarom je ps3 zijn connectie met de lacie kwijt raakt na een paar minuten. Bijvoorbeeld: de verbinding kan 'overbelast' raken door de constante stroom van gegevens die er loopt en als er dan te veel fouten optreden wordt de verbinding 'verbroken'. Met name draadloze verbindingen kunnen hier erg gevoelig voor zijn. Een andere mogelijkheid is dat de verbinding wordt verbroken doordat de 'geldigheid' van de verbinding is verlopen; bijvoorbeeld bij ftp staat er meestal een maximale tijd op de inactiviteit; vraagt je ps3 langer dan die tijd geen gegevens op van de lacie dan moet hij opnieuw inloggen van de lacie. De PS3 zal grote hoeveelheden data bufferen en daardoor niet zo vaak bij de lacie hoeven aankloppen voor meer data, mogelijk is die buffer dusdanig groot dat de connectie een time-out geeft wanneer die buffer eindelijk leeg is.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LaCie ethernet disk en Online livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 Mar 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 Mar 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 Sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 Aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 Jul 2019
Advertentie