obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Online adsl extra + telefonie
vraagteken
Hallo,

Ik heb nog een oude wanadoo livebox met telefonie (voip). Inmiddels heb ik begrepen dat ik geen ander modem kan gebruiken dan deze betreffende livebox. Ik zit met 2 vragen:

1: Als ik draadloos wil met deze livebox, dan moet ik volgens Online een insteekkaart bij hun bestellen, huurpijs 3 euro per maand, dit vind ik erg duur,
Is er een insteekkaart welke ik kan kopen en zeker werkt op deze livebox? Hoe zit het met de beveiliging? naar mijn informatie werkt de livebox alleen op WEP beveiliging, ik wil minimaal WPA2 protocol.

2: Ik heb de livebox via de gele ethernetpoort aangesloten op mijn computer via een UTP cat5 kabel. Nu wil ik op deze kabel een switch aansluiten om meerder PCś via deze enkele UTP kabel met de livebox te verbinden.
Is dit mogelijk? bij een niet nader te noemen PC store, wist de medewerker zelf ook gebruiker van een livebox, mij te vertellen dat een switch niet werkt op een livebox, omdat de livebox geen router is? Ik zou dan volgens hem geen switch maar een router moeten kopen, en deze via de utp kabel aan de livebox verbinden.

Wie kan mij antwoord geven op deze vragen.
 
guus
Wat die medewerker zei klopt niks van. Als de livebox geen router is, hoe kan het dan zijn dat je internet nu werkt. Je internet zou dan op dit moment ook niet werken als de livebox geen router is.

De livebox is juist wel een router en dat is juist het probleem wat de meeste mensen hebben. Ze sluiten dan nog een router achter de livebox aan en dat werkt niet. Je kan dus gewoon een switch aansluiten en vanuit de switch weer andere computers.

Het beste wat je kan doen is wat ik hier ook heb. Gewoon een linkys WRT54GS kopen. Kost ongeveer 60 euro. Die vervolgens instellen als switch en accespoint. Dan heb je draadloos internet met WPA2 beveiliging en een switch Grin
 
guus
Als je dan even in dit topic kijkt wordt het wel wat duidelijker
[url]
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2972[/url]
Gewijzigd door guus op 30 december 2008, 17:13
 
TCP_IP

Quote


Als de livebox geen router is, hoe kan het dan zijn dat je internet nu werkt. Je internet zou dan op dit moment ook niet werken als de livebox geen router is.


Dat klopt niet helemaal.
De livebox is een modem en router in één.

Als het geen router was maar puur alleen een modem kan het wel werken, het nadeel is dat je maar 1 netwerkapparaat erop kan aansluiten. Een router erachter plaatsen is hiermee de oplossing. Met een router word er een extra netwerk gecreerd.

wireless-router-as-access-point-network


Zie het als 2 losse apparaten, een modem EN een router.

Modem moduleert en demoduleert enz... en geeft dat het IP adres aan het apparaat wat erop aangesloten is. Het WAN ip welteverstaan. Het apparaat is een router.
De router zelf creert een 2e netwerk aan de andere kant met een subnet waarbij meerdere computers IP adressen kunnen krijgen, dit subnet is een van de gereserveerde IP range (private IP ranges).

Bij de Livebox is dit ook zo. Het modemgedeelte van de livebox zet het signaal om en geeft het WAN IP adres door aan de router gedeelte van de livebox.

Quote


De livebox is juist wel een router en dat is juist het probleem wat de meeste mensen hebben. Ze sluiten dan nog een router achter de livebox aan en dat werkt niet. Je kan dus gewoon een switch aansluiten en vanuit de switch weer andere computers.


Het probleem hierbij is doordat je er nog een router achter plaats dat je weer een extra netwerk creert en als je niet de juiste instellingen doet werkt het niet.

En ik zou inderdaad een extra stukje hardware aanschaffen, het liefst een router idd zoals de Linksys WRT54G.
Gewijzigd door TCP_IP op 30 december 2008, 22:21
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
vraagteken
OK, gaat dit ook op UBUNTU linux, debian based werken?
 
vraagteken

Quote

vraagteken schreef:
OK, gaat dit ook op UBUNTU linux, debian based werken?


En als de netspanning van deze router wordt uitgeschakeld, verdwijnen dan ook weer alle sub IP instelllingen?
Gewijzigd door vraagteken op 31 december 2008, 13:02
 
TCP_IP
Ja heb het zelf ook werkend gehad op Ubuntu (had versie 8.04).
Je Wifi kaart word wel herkend in Ubuntu (driver beschikbaar?)?

En nee, als je de netspanning eraf haalt zijn de instellingen op de router niet plots verdwenen. Deze instellingen worden weggeschreven op het flash geheugen.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
vraagteken
Duidelijk, hartelijk dank voor de info.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online adsl extra + telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie