Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Eminent4040 nBASE 802.11g + livebox orange
|
|
Dimmen |
Geplaatst op 20 January 2009, 21:04
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 20 Jan 2009 |
hoi hoi, Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik die router op de livebox ingeteld krijg ik ben hier al weken mee bezig en ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand me op weg helpen met een handige tip. Ik heb heel het forum al omgespit maar kan heel weinig tot niks over deze router vinden. Het gaat hier om de router eminent4040 nBASE 802.11g En als ik deze router als wirelessbridge instel is het draadloze gedeelte dan nog wel beveiligd of hoe gaat dit in zijn werk. Ik heb verder weinig verstand van netwerken aanleggen. Dus alle hulp in deze is welkom. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Dimmen |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 20 January 2009, 21:28
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Hier een hit, denk dat je er wel wat aan hebt. Zo niet, kunnen we je vast wel verder helpen als onderstaande verhaal niet werkt. https://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2270 Quote eminent zegt: Hoe kan ik mijn router gebruiken in combinatie met een Zyxel modem, Livebox, Experiabox of een andere modem waar al een routerfunctie ingebouwd zit? Als je modem al een routerfunctie heeft, kun je je router als switch instellen zodat de routerfunctie van je modem behouden blijft maar je wel een aantal extra netwerkpoorten erbij krijgt (en indien het een draadloze router betreft ook een draadloze netwerkverbinding). Je kunt dit als volgt instellen: 1. Sluit 1 van de LAN poorten van de router met een netwerkkabel aan op je computer. Zorg ervoor dat het modem niet op de router is aangesloten. 2. Log in op de instellingspagina van de router, via b.v. de Internet Explorer op het adres http://192.168.1.1. Zie ook de handleiding van de router 3. Klik in het menu van de router op Network. 4. Verander het IP adres in 192.168.1.200. 5. Klik op Save. 6. Klik vervolgens in het menu op DHCP. 7. Zet DHCP Server op Disable. 8. Klik op Save. 9. Klik in het menu op System Tools en vervolgens op Reboot/Reboot. 10. Sluit de pagina van de router af. 11. Sluit nu het modem op 1 van de 4 LAN poorten van de router aan (de WAN poort blijft leeg) 12. Start je computer opnieuw op. 13. Hierna kun je testen of de internetverbinding weer goed werkt. In vervolg kun je de webpagina van de router dus benaderen met het IP adres 192.168.1.200. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eminent4040 nBASE 802.11g + livebox orange', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |
Alarm melding via Livebox | Livebox meer apparaten aansluiten | : 3 | 21 Jan 2015 |
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten | Livebox configuratie en problemen | : 3 | 19 Dec 2012 |
Livebox vervangen door Thomson | Thomson meer apparaten aansluiten | : 11 | 20 Sep 2012 |
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl | : 21 | 27 Jul 2012 |
Advertentie