obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Niet kunnen bellen met online???
francine
Ik heb sinds afgelopen vrijdag online, en in eerste instantie leek de telefonieverbinding prima te zijn. Heb mezelf op mijn mobiele telefoon gebeld als test en dat werkte. Gisteren en vandaag echter lukt het me niet meer om met welk nummer dan ook verbinding te maken. Ik krijg telkens de boodschap dat het desbetreffende nummer niet in gebruik is. Wat is dit voor raars? Ik kan overigens wel gebeld worden.
 
Tiger

Quote

francine schreef:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag online, en in eerste instantie leek de telefonieverbinding prima te zijn. Heb mezelf op mijn mobiele telefoon gebeld als test en dat werkte. Gisteren en vandaag echter lukt het me niet meer om met welk nummer dan ook verbinding te maken. Ik krijg telkens de boodschap dat het desbetreffende nummer niet in gebruik is. Wat is dit voor raars? Ik kan overigens wel gebeld worden.


@francine,
Ik neem aan dat dit toch een probleem van Online is stel ze maar in gebreke en geef ze de tijd om dit probleem op te lossen lukt dit niet dan maar afscheid nemen van Online want dan leveren ze niet wat ze aangeboden hebben.

succes er mee
Tiger
 
Lizard
Die melding kan ook betekenen dat er iets mis is met je telefoon. Waardoor het telefonie platform soms niet alle ingetoetste nummers herkent.
Probeer eens handmatig een nummer te kiezen?

Kan je eventueel ook een andere telefoon proberen?
 
francine
Ja, ik kan een andere telefoon proberen. Ik heb momenteel geen dect-telefoon meer maar een ouderwetse met draad. Eigenlijk wil ik dat zo houden, maar als telefonie op deze manier niet werkt houdt het op.
Ik bedacht me trouwens net pas dat het toestel de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.
 
rrozema
Hoe ouderwets is 'ouderwets'? Hij moet wel toon-kiezen ondersteunen. M.a.w. je moet piepjes horen als je cijfers intypt op je telefoon en geen klikjes. Bij veel telefoons kun je instellen of je tone- of pulse-dialing moet gebruiken voor jouw netwerk. De livebox kan alleen omgaan met tone-dialing, dus als jouw telefoontoestel dat niet ondersteunt, is ie niet geschikt en moet je een ander toestel aansluiten.
 
francine
Het is gewoon een ouderwetsen handtelefoon met draad. Dat van pulse en tone wist ik al, dat heb ik goed ingesteld.
Het is wel een raar probleem, want ik bel en de telefoon lijkt over te gaan, maar na 2 keer zegt hij ineens dat het nummer niet bestaat. Raar toch?
 
rrozema
En als je eerst de telefoon opneemt (groene knopje indrukken?), wacht tot je een kiestoon krijgt en pas dan het nummer intypt? Werkt het dan misschien wel?
 
francine
Nee, daar lag het niet aan.
Ik heb vandaag mijn dect-telefoon weer aangesloten om te kijken of die het wel deed, en voila, probleem opgelost. Het lag dus toch aan de telefoon, niet-draadloze telefoons werken denk ik niet goed icm online.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet kunnen bellen met online???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie