Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 1 van 2: 12
|
Geen internet
|
|
JPR |
Geplaatst op 13 May 2009, 21:54
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 04 Mar 2008 |
Ik werd gebeld door mij ouders zojuist, ze zitten zonder internet, maar alles lijkt wel te werken. Lampje van DSL op het modem brandt gewoon. Iemand een idee wat er aan de hand is, of op de hoogte van een storing? |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 13 May 2009, 22:32
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html
Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 14 May 2009, 08:30
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote TCP_IP schreef: http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html @TCP_IP De link die jij aangeeft van de werkzaamheden houd het volgende in; 2009-05-07 16:04:36 - Werkzaamheden e-mail platform. Van 13 tot en met 20 mei vinden er tussen 02:00 en 07:00 's morgens werkzaamheden plaats aan ons e-mail platform. Hierdoor is het mogelijk dat u problemen ondervind met uw e-mail. Ik mag toch aannemen dat je buiten deze uren toch normaal internet hebt of zie ik dat verkeerd en dat je alleen maar een probleem kan hebben met je e-mail. Tiger |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 14 May 2009, 09:52
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Ja ik gaf die link om aan te geven dat er ALLEEN een storing is op het e-mail platform Het feit dat er geen internet is heeft dus een andere oorzaak, maar ik gaf in een ander topic al aan dat er iets meer info nodig is dan er nu gegeven is. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 14 May 2009, 09:57
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Natuurlijk. "Werkzaamheden aan het e-mail platform" beïnvloeden de werking van je internetverbinding niet. Zoals TCP_IP in de eerdere thread al aangaf, is het nuttig om eerst het modem/router eens uit en weer aan te zetten. Als dat niet helpt, dan misschien je modem eens resetten naar z'n originele instellingen (fabrieksinstellingen). En, ook al door TCP_IP aangegeven: we hebben meer info nodig om een volledig antwoord te kunnen geven; op vage vragen krijg je vage antwoorden. Bekijk bijvoorbeeld eens of je ouders' pc wel een ip adres heeft gekregen en zo ja, welke dan wel (met "ipconfig /all"). Vermeld ook even of je ouders draadloos of met een kabel op het modem aangesloten zitten en of er een extra router tussen zit en hoe die dan aangesloten zit. (oeps, beetje mosterd na de maaltijd.) Gewijzigd door rrozema op 14 May 2009, 09:57 |
|
|
chaterz |
Geplaatst op 18 May 2009, 15:05
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 18 May 2009 |
Quote JPR schreef: Ik werd gebeld door mij ouders zojuist, ze zitten zonder internet, maar alles lijkt wel te werken. Lampje van DSL op het modem brandt gewoon. Iemand een idee wat er aan de hand is, of op de hoogte van een storing? Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit, blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten. De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding. Is dit niet zo? dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515 |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 18 May 2009, 19:49
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote chaterz schreef: Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit, blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten. De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding. Is dit niet zo? dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515 De juiste manier van resetten is de resetknop pas loslaten als de 2 buitenste en het binnenste lampje branden en niet eerder. Tiger |
|
|
chaterz |
Geplaatst op 19 May 2009, 10:01
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 18 May 2009 |
Quote Tiger schreef: Quote chaterz schreef: Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit, blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten. De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding. Is dit niet zo? dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515 De juiste manier van resetten is de resetknop pas loslaten als de 2 buitenste en het binnenste lampje branden en niet eerder. Tiger Ik heb de livebox al een langere tijd, Ik weet dondersgoed hoe hij werkt.. En om mn antwoord aan te vullen: via de pc kan je de livebox op: http://192.168.1.1 benaderen, bij opslaan/ opnieuw starten heb je ook de optie resetten, dat scheelt een hoop tijd |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 19 May 2009, 10:21
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote chaterz schreef: Quote Tiger schreef: Quote chaterz schreef: Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit, blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten. De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding. Is dit niet zo? dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515 De juiste manier van resetten is de resetknop pas loslaten als de 2 buitenste en het binnenste lampje branden en niet eerder. Tiger Ik heb de livebox al een langere tijd, Ik weet dondersgoed hoe hij werkt.. En om mn antwoord aan te vullen: via de pc kan je de livebox op: http://192.168.1.1 benaderen, bij opslaan/ opnieuw starten heb je ook de optie resetten, dat scheelt een hoop tijd Beste chaterz je moet je niet op je tenen getrapt voelen want dat merk ik aan je reactie. Je kan op verschillende manieren de livebox opnieuw opstarten maar bij een juiste (harde) reset laat je het resetknopje pas los zoals ik aangaf dit staat ook DUIDELIJK in de handleiding. m.vr.gr. Tiger |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 19 May 2009, 11:06
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Ben het met Tiger eens, zal ook aangeven waarom. Op het moment dat die 3 ledjes tegelijk branden, de buitenste 2 en de middelste dan geeft het aan dat NVram volledig gewist is. Slechts een ingebouwde indicator. Op NVram staat het configuratiebestand, je start-up config zeg maar. Als NVram gewist is of ontbreekt zal de Livebox automatisch de standaard config inladen op het RAM geheugen, je standaard instellingen heb je dus terug dan. RAM = Random Acces Memory = werkgeheugen NVRAM = Non-volatile random access memory = flashkaart Net zoals bij een PC word RAM gewoon gebruikt maar op het moment dat je de PC uitzet gaat alles verloren in het RAM geheugen omdat er geen spanning meer op staat. Dit geld ook voor een router Bij NVram blijft daar alles opgeslagen simpel weg omdat het een flash kaartje betreft (denk aan een soort SD card voor je camera of telefoon). In dit geval configuratie bestand. Op het moment dat het (I)OS van de router geladen is zal deze het configuratiebestand inladen wat op NVram staat. Als daar niks staat zal hij de standaard config gebruiken. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! | Algemeen | : 1 | 16 Aug 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Advertentie