obey-robots.txt
22 Oktober 2018, 02:25
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internet

JPR
Ik werd gebeld door mij ouders zojuist,
ze zitten zonder internet, maar alles lijkt wel te werken.
Lampje van DSL op het modem brandt gewoon.

Iemand een idee wat er aan de hand is, of op de hoogte van een storing?
 
data-full-width-responsive="true">
TCP_IP
http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Tiger


@TCP_IP De link die jij aangeeft van de werkzaamheden houd het volgende in;

2009-05-07 16:04:36 - Werkzaamheden e-mail platform.
Van 13 tot en met 20 mei vinden er tussen 02:00 en 07:00 's morgens werkzaamheden plaats aan ons e-mail platform.
Hierdoor is het mogelijk dat u problemen ondervind met uw e-mail.


Ik mag toch aannemen dat je buiten deze uren toch normaal internet hebt of zie ik dat verkeerd en dat je alleen maar een probleem kan hebben met je e-mail.

Tiger
 
TCP_IP
Ja ik gaf die link om aan te geven dat er ALLEEN een storing is op het e-mail platform Wink
Het feit dat er geen internet is heeft dus een andere oorzaak, maar ik gaf in een ander topic al aan dat er iets meer info nodig is dan er nu gegeven is.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
rrozema
Natuurlijk. "Werkzaamheden aan het e-mail platform" beïnvloeden de werking van je internetverbinding niet.

Zoals TCP_IP in de eerdere thread al aangaf, is het nuttig om eerst het modem/router eens uit en weer aan te zetten. Als dat niet helpt, dan misschien je modem eens resetten naar z'n originele instellingen (fabrieksinstellingen).

En, ook al door TCP_IP aangegeven: we hebben meer info nodig om een volledig antwoord te kunnen geven; op vage vragen krijg je vage antwoorden. Bekijk bijvoorbeeld eens of je ouders' pc wel een ip adres heeft gekregen en zo ja, welke dan wel (met "ipconfig /all"Wink. Vermeld ook even of je ouders draadloos of met een kabel op het modem aangesloten zitten en of er een extra router tussen zit en hoe die dan aangesloten zit.

(oeps, beetje mosterd na de maaltijd.)
Gewijzigd door rrozema op 14 mei 2009, 10:57
 
chaterz
JPR schreef:
Ik werd gebeld door mij ouders zojuist,
ze zitten zonder internet, maar alles lijkt wel te werken.
Lampje van DSL op het modem brandt gewoon.

Iemand een idee wat er aan de hand is, of op de hoogte van een storing?


Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit,
blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten.
De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding.
Is dit niet zo?
dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515
 
Tiger
chaterz schreef:

Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit,
blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten.
De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding.
Is dit niet zo?
dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515


De juiste manier van resetten is de resetknop pas loslaten als de 2 buitenste en het binnenste lampje branden en niet eerder.

Tiger
 
chaterz
Tiger schreef:
chaterz schreef:

Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit,
blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten.
De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding.
Is dit niet zo?
dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515


De juiste manier van resetten is de resetknop pas loslaten als de 2 buitenste en het binnenste lampje branden en niet eerder.

Tiger

Ik heb de livebox al een langere tijd, Ik weet dondersgoed hoe hij werkt..

En om mn antwoord aan te vullen:

via de pc kan je de livebox op: http://192.168.1.1 benaderen, bij opslaan/ opnieuw starten heb je ook de optie resetten,
dat scheelt een hoop tijd
 
Tiger
chaterz schreef:
Tiger schreef:
chaterz schreef:

Wat zij als volgt moeten uitvoeren: Druk knopje RST op de livebox in, trek vervolgens de stekker er 20 seconden uit,
blijf het RST knopje vasthouden, als alle lampjes gaan branden nadat hij zogezegd gelopen heeft kan je de RST knop loslaten.
De livebox herstelt binnen 10 minuten de verbinding.
Is dit niet zo?
dan kan je met de klantenservice bellen op: 0900-9515


De juiste manier van resetten is de resetknop pas loslaten als de 2 buitenste en het binnenste lampje branden en niet eerder.

Tiger

Ik heb de livebox al een langere tijd, Ik weet dondersgoed hoe hij werkt..

En om mn antwoord aan te vullen:

via de pc kan je de livebox op: http://192.168.1.1 benaderen, bij opslaan/ opnieuw starten heb je ook de optie resetten,
dat scheelt een hoop tijd


Beste chaterz je moet je niet op je tenen getrapt voelen want dat merk ik aan je reactie.

Je kan op verschillende manieren de livebox opnieuw opstarten maar bij een juiste (harde) reset laat je het resetknopje pas los zoals ik aangaf dit staat ook DUIDELIJK in de handleiding.

m.vr.gr.
Tiger
 
TCP_IP
Ben het met Tiger eens, zal ook aangeven waarom.

Op het moment dat die 3 ledjes tegelijk branden, de buitenste 2 en de middelste dan geeft het aan dat NVram volledig gewist is. Slechts een ingebouwde indicator.
Op NVram staat het configuratiebestand, je start-up config zeg maar.

Als NVram gewist is of ontbreekt zal de Livebox automatisch de standaard config inladen op het RAM geheugen, je standaard instellingen heb je dus terug dan.

RAM = Random Acces Memory = werkgeheugen

NVRAM = Non-volatile random access memory = flashkaart

Net zoals bij een PC word RAM gewoon gebruikt maar op het moment dat je de PC uitzet gaat alles verloren in het RAM geheugen omdat er geen spanning meer op staat. Dit geld ook voor een router

Bij NVram blijft daar alles opgeslagen simpel weg omdat het een flash kaartje betreft (denk aan een soort SD card voor je camera of telefoon). In dit geval configuratie bestand.

Op het moment dat het (I)OS van de router geladen is zal deze het configuratiebestand inladen wat op NVram staat. Als daar niks staat zal hij de standaard config gebruiken.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk 1 24 mei 2018, 18:08
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo09:08:08
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update