obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Accesspoint aan Livebox
Enes_81
Hallo, ik heb op dit moment een pcmcia kaartje in m'n livebox die ik huur voor 2,52 p/m
Ik vind die 2,52 een hoop geld, voor wat ik ervoor terug krijg (heel kort bereik)
Nou wil ik dus een Accesspoint aanschaffen, nou is mijn vraag werkt dit met een livebox ?

En iemand nog tips welke Accesspoint ik kan kopen ?? liefst max 60 euro.
Zijn er trouwens Accesspoint's waar het nertwerk verkeer en internetverker gescheiden is ??
Dat is dus nog snel internet heb terwijl ik een filmpje aan het streamen ben op me tv via de pc ??
 
TCP_IP
Hey Enes_81,

Dit is even toeval maar goed ik had ook je topic op het UPC forum beantwoord waarbij je misschien wilt overstappen naar UPC.

Mocht je die stap nog willen zetten dan zou ik geen accespoint aanschaffen maar een draadloze router. Deze router kun je namelijk zo ook bij UPC gebruiken.

Met netwerkverkeer en internet verkeer bedoel je dus intern tussen 2 PC's en tussen PC en het internet neem ik aan?
Tja daar gaat het eigenlijk niet echt om, de verbindingen zelf moeten gewoon goed zijn tussen modem en PC's.
Je zult dan aan Wireless N moeten gaan denken, wat ook weer betekent dat 60 euro krap is voor een goede router. Tenminste dat dacht ik, prijzen zijn weer gezakt sinds laatste x dat ik keek.

Kandidaten:

D-link dir 615 60 euro

Netgear WNR2000 59 euro

Linksys WRT160N 64 euro

edit: Wireless N betekent ook je adapters vervangen op je PC om 300mbit te kunnen halen.
Gewijzigd door TCP_IP op 22 juni 2009, 14:25
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mecheltje
Dat kan inderdaad!!
Neem ipv een los accespoint een router met wifi, kan je nog meerdere pc bekabeld aansluiten.
Gebruik zelf de Linksys WRT160N werkt prima, heb er 3 x pc bekabeld op en 2 laptops draadloos.
alleen even het ip nummer van de linksys veranderen ! en gewoon de dhcp aanlaten staan van de linksys die geeft alle pc's dan een ip nummer.
 
Enes_81
Hoe zit het nou met het bereik van de Linksys WRT160N ?? en kan ie veel verbindingen tegelijk aan? (zie nergens antennes)

Ik heb thuis alleen m'n tv met een kabel aan het internet verbonden.
2 computers, 2 laptops, 2 telefoons, PSP en printer op het draadloze netwerk. 8 apparaten draadloos dus..

@TCP_IP
Ja, ik heb een mailtje gestuurd dat ik weg wil, vanwege kwaliteit en dat ik dalijk 8,40 voor lijnhuur moet betalen. wacht nog een een antwoord van online.
Als lijnhuur gratis word vlijf is alsnog bij online.
Gewijzigd door Enes_81 op 22 juni 2009, 14:57
 
TCP_IP
Met WRT160N weinig/geen ervaring, wel een keer geinstalleerd ergens dacht ik.

Opzeggen gaat alleen telefonisch of per (aangetekende) brief meen ik. Verwacht dus dat de reply word dat je moet gaan bellen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Enes_81

Quote

TCP_IP schreef:
Met WRT160N weinig/geen ervaring, wel een keer geinstalleerd ergens dacht ik.

Opzeggen gaat alleen telefonisch of per (aangetekende) brief meen ik. Verwacht dus dat de reply word dat je moet gaan bellen.


Ja, typte te snel, heb een aangetekende brief gestuurd.. had kpn voor iets anders een mailtje gestuurd .. :p ben 10 dingen tegelijk aan het doen ...
 
Enes_81
Krijg nu 10 euro korting, heb een nieuwe livebox ontvangen en ga een Linksys WRT160NL aanschaffen.

Kwam er achter dat de Linksys WRT160NL nog niet uit was in NL :p ligt pas een paar dagen in de winkels.
 
mecheltje
De wrt160NL heb ik al een paar maanden in gebruik!!!
 
Enes_81

Quote

mecheltje schreef:
De wrt160NL heb ik al een paar maanden in gebruik!!!


De WRT160NL is niet de zelfde als de WRT160N.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Accesspoint aan Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie