obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Problemen ADSL-Extra oplevering
no-use
Vandaag had mijn adsl-extra abonnement in moeten gaan.
Wij wonen pas in deze woning en niet gehinderd door de kennis van oude verbindingen had ik adsl extra aangevraagd bij online.
Toen het modem deze week binnen kwam, heb ik dit alvast eens in de meterkast gehangen. Omdat ik altijd graag wil weten of er signaal op de aders staat, heb ik eea eens doorgemeten. Blijkt op het eerste aderpaar 96 volt te staan en op het tweede aderpaar een paar (ca 1,6V) Volt. Na wat zoeken op het internet blijkt 96 Volt overeen te komen met ISDN. Waarschijnlijk hadden de oude bewoners een ISDN aansluiting.
Toen maar eens de vraag gesteld aan de helpdesk wat dit voor consequenties zou hebben: geen. Dat kan ik me dus niet voorstellen. Er staat nu nog steeds 96 volt op het eerste aderpaar en welke combinatie ik probeer van aders, geen DSL signaal.
Nogmaals het verhaal gedaan op de mail, maar tot op heden geen antwoord.
Ben dus benieuwd of ze ADSL extra gaan leveren op mijn adres waar in het verleden een ISDN aansluiting heeft gezeten.
Na bellen met de helpdesk, geven zij aan dat KPN eea heeft opgeleverd, maar dat Online nog eea moet verwerken en dat het morgen waarschijnlijk zal werken....

Ben benieuwd!

Update:
Het spul werkt nog steeds niet. Ik ben er zelf van overtuigd dat als KPN eea heeft gedaan, dat dat op de oude ISDN lijn is. Maar ja hoe kom je hier achter? Weet iemand of ik dat kan proberen met een Annex-B modem ipv Anex-A?
Straks de telefoonrekening maar weer eens op laten lopen door de helpdesk te bellen.

Update2:
Helpdesk zegt dat alles in orde is en dat er signaal moet staan op het oranje-witte aderpaar. Dat is volgens mij 2a/b, maar geen DSL signaal volgens het modem(1a/b trouwens ook niet). Dan maar een monteur laten komen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren....
Gewijzigd door no-use op 01 augustus 2009, 12:06
 
TCP_IP
Wel vreemd, werkt kpn telefonie er nog op?
Je hebt een annex-B modem nodig als het ISDN betreft, met een annex-A modem kun je die zelfs beschadigen meen ik.
Welk modem heb je momenteel in gebruik?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
no-use
Ik heb geen idee of telefonie op de lijn werkt. Ik heb geen telefoon in huis om dit te testen. Wel een multimeter, die aangeeft dat er ca 96 volt op het eerste aderpaar staat.

Laatste contact met de helpdesk werd mij verteld dat er geen Sync op de lijn zat en hij vroeg zich af waar zijn collega de wijsheid vandaan haalde dat er wel signaal op stond.

Morgen (maandag) weer eens kijken als ik terug kom van het werk.

Update:
Nog geen signaal op de lijn. Vandaag wel teruggebeld door een zeer klantvriendelijke man/jongen. Schijnbaar leveren ze adsl-extra op het eerst beschikbare analoge kanaal, voor mij dus het tweede aderpaar. Maar goed daar staat geen dsl signaal op. Hij sprak met mij af dat hij de melding zou wegzetten bij een monteur en dat eea binnen 5 werkdagen verholpen zou moeten zijn. Althans dat was zijn ervaring. Vandaag ook al gebeld door KPN die morgenochtend vroeg langs willen komen om eea te testen, bekijken en/of verhelpen.

Los van het feit dat ik het vervelend vind dat eea niet werkt, ben ik wel te spreken over de helpdesk van online tot op heden. De contacten met 'jongetjes' die hun belscript volgen daargelaten.

Om op je vraag terug te komen: ik heb een Speedtouch 706 ontvangen.

Update2:
De klucht blijft nog even voortduren. Tot op heden geen DSL signaal, de KPN monteur heeft het modem aangesloten op het eerste aderpaar waar nog steeds 96 Volt op staat. Volgens hem zou het in de loop van de middag (enkele dagen geleden) moeten gaan werken. Maar ik heb geen signaal en online kan het ook niet zien. Zojuist weer gebeld en de dame aan de lijn gaat het weer doorgeven.

Update3:
Weer wat heen en weer gebeld. Vandaag gebeld door een extern bedrijf dat is ingehuurd door online om mijn probleem om te lossen. Niet KPN iig. Ze komen morgen langs... het zal mij benieuwen.
Gewijzigd door no-use op 10 augustus 2009, 12:40
 
no-use
Eindelijk! Het werkt!
Gisteren is een monteur van Baas BV geweest en die had al snel door dat KPN misschien een steekje had laten vallen. Diezelfde middag gebeld door KPN die een monteur zouden sturen.
Na wat heen en weer rijden tussen ons huis en de centrale, ging dan toch eindelijk het groene lampje van de ADSL branden!
Geen supersnelheid, maar stukken beter als mobiel internet wat ik tot nu toe had.
 
Rebel71
Gisteren had mijn Online ADSL Extra abonnement in moeten gaan.Ik heb een Speedtouch 706 modem, en in het modemmenu geeft hij aan dat jij de server probeert te contacteren. ALLE lampjes van de modem branden continue, dwz dat van de pc naar modem naar wandcontactdoos alles goed zit aangesloten. Maar na bellen met Online Helpdesk geeft men aan mijn modem niet te detectere.
Dat wil dus zeggen dat mijn ADSL Extra verbinding dus NIET is opgeleverd, zoals beloofd. Ne stond er al een notitie voor een monteur die zou bellen voor een afspraak, maar die kan hier binnen ook niets mee. Want het signaal dat van buitenaf moet komen, is er gewoon niet. Nu gaan daar maximaal 1 werkdagen overheen voordat de Technische Dienst van Online mijn probleem van BUITENAF kan oplossen. Dit is toch het niet nakomen van afspraken, of heb ik t verkeerd? Of moet ik zelf KPN bellen om dit op te lossen, heeft die in mijn geval het steekje laten vallen?
Tenslotte betaal ik WEL voor een NIET werkende verbinding!
Wie kan mij sneller helpen?

Groetjes Rebel
 
Rebel71
Heb Kpn even geinformeerd, (zakelijke helpdesk, want Online is een zakelijke klant van Kpn, maar die kunnen geen online verbindingscheck doen, dus sturen me terug naar Online, omdat ik van HUN alle diensten afneem)
KPN kon wel aangeven dat ik bij hun niet bekend ben, dwz dat er geen lijnhuur bekend is op mijn adres?????

Ps: over de helpdesk van online heb ik ook niet te klagen, snel bereibaar na het keuzemenue, en mengaat intensief op je probleem in.
Moet wel ff herstelling van mijn vorig bericht: binnen 10 werkdagen zou de monteur bellen voor een afspraak, ipv 1 werkdag. Vergat de 0, srry!
En de TD wordt ook gecontacteerd, dus neem aan dat ik begin 2010 wel gebruik zal kunnen maken van mijn ADSL Extra met telefonie!!!

Allemaal de Beste Wensen voor het nieuwe jaar!!!
GroetjesRebel
Gewijzigd door Rebel71 op 29 december 2009, 11:14
 
angie1970
Sad Ze komen met allemaal dingen en lossen niets op!!
Ik heb het zelfde probleem. Iemand die bij een andere provider werkt heeft ernaar gekeken en die komt er niet uit...ik moet er wél uitkomen van online?

TOTAAL GEEN SERVICE
PLEUR HET MODEM ZO UIT HET RAAM ALS NODIG IS..
BEN ERG BOOS EN TELEURGESTELD
 
mesa57
Doe maar, misschien lucht dat op ....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen ADSL-Extra oplevering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
Advertentie