obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Niet Online met speedtouch modem.
horstefan
Hallo,

sinds 2003 ben ik al klant van wanadoo, orange en sinds kort online.
sinds 3 weken heb ik echtter internet problemen,

na het opstarten van het modem (de speedtouch van online), word normaal een verbinding opgezet met het internet
echtter na enkele seconden vervalt deze verbinding (zowel het dsl als internet lampje gaat uit)
vervolgens komt na enkele minuten de verbinding weer tot stand.
dit proces blijft zich herhalen.

nu heb ik de volgende gegevens al gecheckt:
de kabel tussen het isra punt en de speedtouch is vervangen en maar 20 cm lang
het modem is gereset naar de fabrieks instellingen
een verbinding komt tot stand met het internet, alleen deze valt na enkele seconden weg.
het maakt niet uit of een client (computer) is verbonden met de speedtouch (ethernet)
het maakt niet uit of een telefoon is aangesloten (pots)

nu is het toevallig dat ik ditzelfde probleem 3 maanden terug ook had met de livebox van online, dit bleek te komen door de gevoeligheid van de livebox voor storingen (ruis op de lijn), dit werd door online zelf toegegeven. en vervolgens werd mij de speedtouch toegestuurd.
het lijkt erop alsof dit modem nu dezelfde symptonen vertoond.

hier wat logs van de speedtouch:


02 days 00:52:03             GRP Default destination is not routed anymore via gateway 81.71.128.1
02 days 00:52:03   DHCC IP address 81.71.191.*** deleted: ok
02 days 00:52:03   xDSL linestate down
02 days 00:51:14   GRP Default destination is routed via gateway 81.71.128.1
02 days 00:51:14   DHCC lease ip-address 81.71.191.*** bound to intf Internet
02 days 00:51:14   DHCC IP address 81.71.191.*** (255.255.192.0) set on intf Internet: ok.
02 days 00:51:02   FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
02 days 00:51:02   xDSL linestate up (downstream: 1621 kbit/s, upstream: 1021 kbit/s; output Power Down: 17.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 34.0 dB, Up: 17.5 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 11.0 dB)


het lijkt op een DHCC probleem, maar verder kom ik als leek op dit gebied niet...



Daarnaast mijn commentaar op de online helpdesk:
Het duurde in eerste instantie bijna 30 minuten om een helpdesk medewerker aan de telefoon te krijgen,
daarna duurde het een half uur om de medewerker te overtuigen van het probleem,
vervolgens werd een "case" aangemaakt, dit ging redelijk vlot.
daarna beloofde de telefonist mij vandaag (1-10-09) om 10 uur terug te bellen met informatie, indien die bekend was
echtter was ik om 1 uur nogsteeds niet gebeld, ik besloot zelf maar eens te bellen,
een half uur verder (eindelijk een medewerker aan de telefoon), verklaard deze mij geirriteerd dat de technische helpdesk waarschijnlijk te druk bezig is, en weigert me meer informatie te geven.

ik vind deze opzet van een helpdesk waardeloos...

conclusie? online zou beter offline kunnen heten.


Stefan
Een geirriteerde klant.
 
TCP_IP
xDSL linestate up (downstream: 1621 kbit/s, upstream: 1021 kbit/s;

Dit is niet veel!
Hoelang loopt je case al dan?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
horstefan
eerste contact was maandag,
dus 4 dagen
 
TCP_IP
Dan zou ik nog even afwachten eerlijk gezegd, er staat vaak wel een stuk of 8 werkdagen op voordat het opgelost moet zijn.

Klinkt hard maar het zijn ook maar mensen die het druk hebben Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
horstefan
Jazeker,

toch hoop ik gebruikers aan te trekken met hetzelfde probleem, of gebruikers te helpen met dit probleem,
misschien wandelt hier iemand rond met ideeen over deze situatie,
ik dacht zelf aan een ip conflict in de dhcp server van online,
of een rotte kabel tussen het isra punt en het straatkastje.
 
TCP_IP
Als ik je verhaal zo lees lijkt het erop dat je thuis alles wel goed hebt aangesloten.
Waarschijnlijk ligt het buitenshuis, maar goed daar kun jij toch weinig mee doen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
horstefan
het kan wel, denk alleen niet dat ze het me in dank af zullen nemen,
ik ben cisco en ccent gecertificeerd, en heb een mbo4 diploma elektrotechniek.

alleen zo zonde van het straatkastje als ik het slotje ga uitboren(A)
ben ook nog wel in staat om een geultje naar het huis te graven op 50 cm diep voor een nieuwe kabel
 
TCP_IP
Haha ja ben ook een Cisco klant maar goed als het een rotte kabel is mag KPN dat lekker gaan doen Pfft Heb wel wat beters te doen...

Dan maar via tethering het internet op Pfft tis wat traag maar beter dan niks...
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
horstefan
hierzo illegaal over hsdpa met de htc tytn II
(internet delenGrin) dat is nog wel te doen, alleen geen downloadsSad
 
horstefan
Update:

na lang te hebben gewacht, belde online vanmorgen met een zogenaamde oplossing,
ze willen mijn abbonement terugschroeven van 20 MB naar 4 MB,
dan zou mijn verbinding stabieler zijn. (dit op advies van kpn volgens de medewerker)

kostentechnisch gezien zou mij dit maarliefst 2 hele euro's goedkoper uitkomen per maand,
dit omdat ik een zogenaamde "optie" heb waarbij ik elke maand mijn contract kan opzeggen.

ik vind deze manier van werken echt bizar! dit is geen oplossing, maar een omweg.
Zijn er nog andere stappen die ik kan ondernemen om online tot een oplossing te bewegen?
of is het zinvoller om een overstap te maken naar een andere provider die WEL met een degelijke oplossing komt?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet Online met speedtouch modem.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie