obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding met Usenet een probleem na crash PC
FTD-Racer
Hoi Allemaal,

Recent is mijn PC gecrashed waarmee ik altijd op Usenet (Eweka) actief was. Nu heb ik een nieuwe PC daarvoor ingericht, maar lukt het mij niet meer om met FTD verbinding te maken met de server van Eweka!!

De melding die ik krijg geeft aan dat het probleem waarschijnlijk in de Firewall zit. Ik heb in De Livebox (Sagem F@ast3202) een regel opgenomen om de bewuste poort (119) open te zetten. Ik heb in de windows Firewall het programma FTD op het lijstje van uitzonderingen staan en ik heb ook nog eens poort 119 op dat uitzonderingenlijstje staan. En natuurlijk heb ik het ook zonder die firewall geprobeerd .... Maar niets schijnt te lukken. Ik heb geen wireless dus vaste IP adressen (in dit geval 192.68.1.13).

Oh ... en www.grc.com blijft aangeven dat poort 119 dicht zit !!!!!!!!

Inmiddels al behoorlijk radeloos en al aan het afkicken van al dat wat ik mis op Usenet .. ;-)

Heeft iemand enig idee?? Alle hulp is welkom ...

Greetz, Marc
Gewijzigd door FTD-Racer op 30 januari 2010, 20:34
 
I R Baboon
Met FTD kan je niets downloaden. Dat doe je met een binary newsreader.
Dus welk programma gebruik je daarvoor?
Welke foutmelding geeft dat programma?

Voor usenet is het niet nodig om de poorten te openen.
Dus je kan je instellingen in de router weer wissen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FTD-Racer
Hoi,

Bedankt voor je reactie ...

FTD komt met de melding: Er kan geen verbinding met de FTD server gemaakt worden. Dat kan verschillende oorzaken hebben: Firewall ... blabla

Ik heb in de configuratie e.a.a. gecheckt ... wel tien keer, maar dat kan volgens mij niet fout zitten. Maar er kan geen connectie gemaakt worden om vanuit FTD de nieuwsgroepen van Eweka te lezen ..!!

Thanx voor alle hulp ..

Greetz, Marc
 
I R Baboon

Je bedoelt dat FTD niet kan inloggen op de FTD server. Met Eweka doet FTD niets.
Als je firewall (Windows of commercieel pakket) dat programma niet tegenhoud, dan zit ergens anders de oorzaak.

* Je account gegevens zijn niet juist.
* FTD heeft tijdelijk een storing of is overbelast.
* Je hebt een ban.
* Je hebt meerdere accounts achter je WAN ip. Dat mag niet van FTD.

Ik geef je advies om in Windows beveiligde modus met netwerkmogelijkheid nog eens FTD te proberen.


Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
nokowow
Hallo

Ik lees de je een livebox hebt.

Heb je firewall in de livebox wel op speciaal (of uit) staan om het te testen ??

als je deze speciaal hebt staan werkt het hier wel ,alleen op maximaal werkt eweka en ftd niet.

Voor de rest heb ik hier niks veranderd en het werkt .

Succes ..

Wink
 
TCP_IP
Welke firewall heb je eigenlijk draaien?
Gewoon die van Windows of een andere externe?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding met Usenet een probleem na crash PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie