Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Online kan beloftes niet waarmaken
Babovic
Afgelopen maand zijn wij overgestapt van 3mbit adsl van KPN naar 20mbit van Online. Dit omdat Online goedkoper was en een hogere snelheid kon leveren voor die prijs.
Tijdens het aanvragen van Online internet werd mij verteld dat ik geen 20mbit zou kunnen halen maar dat ik 8mbit zou gaan halen.Dit kwam door de afstand tussen mijn huis en de centrale. Dit wisten ze te vertellen nadat ze een lijnmeting hadden gedaan.
Vorige week is de lijn opgeleverd maar ik kreeg maar een verbinding van 4mbit binnen. Ik heb toen direct met Online gebeld en die vertelde mij dat er wat fout was gegaan. Ze hadden de snelheid verkeerd ingesteld. Ze zouden alles begin deze week oplossen.
Tot op heden had ik nog niets van Online vernomen dus ik besloot vanmiddag zelf maar eens te bellen. Wat bleek nou, Online heeft zonder mijn weten het ADSL extra abonnement omgezet naar een basic abonnement. Volgens hun omdat anders de lijn instabiel zou worden. Dat vond ik erg vreemd want tijdens de verkoop was alles doorgemeten en toen kon het wel (ook de buren hier hebben een 8mbit lijn).
Online levert hier adsl via het KPN netwerk. Ik KPN gebeld en die hebben ook nog eens een meting uitgevoerd en die zeggen dat het wel gewoon kan. Ook het hele verhaal van een instabiele lijn werd door hen ontkracht. Ik zou hoogstens niet de volle snelheid halen volgens KPN. Ze zeiden dat ik ergens tussen de 7 en 8 zou gaan halen.

Nu begrijp je al dat ik van Online af wil. Volgens de helpdeskmedewerker moet ik dan een klachtenbrief gaan sturen. Ik kon het niet gewoon per direct afzeggen. Iemand een idee of ik zomaar van dit abonnement af kan? Online kan namelijk niet leveren wat ze belooft hebben. Ook vind ik het erg raar dat ze zonder mijn medeweten het abonnement veranderd hebben. Ik vind dat er in deze spraken is van contractbreuk.
Gewijzigd door Babovic op 04 March 2010, 15:00

flower thunder
Onderstaande heb in een ander topic gepost maar kan hier ook geplaatst worden:

N.a.v. een andere modem (ST706), ben ik vanmorgen ( 26-2)
gebeld door Online of alles naar wens was: da's netjes te noemen toch!?

Heb ik wel geklaagd over een lage snelheid tov de Livebox ( zie andere topic ).

Modem zegt 8002 Kbps ==> tests wijzen anders uit: ± 6300 Kbps down
Modem zegt 1029Kbps ==> tests wijzen anders uit: ± 630 Kbps up.

Concludeerde de beste man dat mij een aansluiting wordt aangeboden met bijbehorende software van max 8 Mb !!!
Terwijl ik een abbo afgesloten heb tot 20Mb.
Zij dachten dat dit constanter zou zijn, en wel zou voldoen.
En idd; ik zit dicht bij ( 729 m. ) een wijkcentrale ( BBNET test ), dat is wat hij ook concludeerde. Er was nog genoeg ruimte op "de lijn" voor een snellere internet verbinding.
Dus als je idd een langzame internetverbinding hebt cq lage down/up hebt, kan het zomaar zijn dat ze je iets anders geven dan waar je een contract voor bent aangegaan.....!!!

Ze gaan nu kijken of ze e.e.a kunnen omzetten naar een aansluiting van 20Mb.
Kon niet met een 123 omzetting van wat knoppen gebeuren, maar zou een paar dagen waarschijnlijk geen internet hebben.

Ik ben benieuwd.

Tor op vandaag nog niets vernomen van Online.
Het zou ook worden doorgegeven aan de mensen van Online welke actief zijn op dit forum zei de man van Online mij...????

Babovic
Ik heb gister weer contact met ze gehad. Ik heb aangegeven dat ik ze in gebreken stel omdat ze zonder mijn toestemming mijn abonnement hebben veranderd.
Opeens was toen wel alles telefonisch te regelen. Eergister gaven ze nog meerdere malen aan dat alles via een aangetekende brief moest gebeuren.
Ze beloofde mij dat het abonnement per direct stop werd gezet en dat ik er ook direct vanaf zou zijn. Dat wilde ik graag weten want dan kon KPN direct beginnen met het klaarmaken van de lijn. Maar je raad het al, Online heeft haar beloftes wéér niet waar gemaakt. Ik had vandaag nog steeds internet. Ik heb vandaag dus weer contact met ze opgenomen en gevraagd wanneer het er nou vanaf ging. Blijk ik nog 6 dagen internet te hebben. Mij was dus verteld dat ik er per direct vanaf was. Nou niet dus!
Ik wil alle kosten vergoed hebben van ze (aansluitkosten, het betaalde abonnement en de telefoonkosten voor de helpdesk). Ook wil ik de 8,95 euro aan aansluitkosten terug hebben die ik nu moet betalen aan KPN. Als Online mij geen valse voorwenselen had gemaakt wat betreft het abonnement dan was ik namelijk niet eens overgestapt.
Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste aan kan pakken?

Babovic

oppie schreef:
Beetje jammer dat het niet van de voren gecommuniceerd is wbt je maximale snelheid. Je zult in een landelijk gebied wonen en via ADSL bij welke aanbieder dan ook hetzelfde probleem houden. Meer snelheid op de lijn zorgt inderdaad ook voor instabiliteit bij lange lijn lengtes. Raad je aan om een kabel abonnement te nemen of genoegen te nemen met bijvoorbeeld een laag KPN abbo. Overigens is je opzegging pas definitief als je dit ook per brief bevestigd hebt gekregen.

Ze hebben mij toegezegd dat ik 8mbit ging halen. Door die toezegging ben ik overgestapt van KPN naar Online omdat het goedkoper was dan bij KPN.
Dat de opzegging pas definitief is als ik een brief heb gehad hadden ze mij dan moeten vertellen. Ik heb er duidelijk meerdere malen naar gevraagd of het echt per direct was. "Ja meneer internet wordt per direct van u lijn afgehaald". Maar nee hoor, ik ontvang nog steeds internet. KPN kan nu dus nog steeds niets doen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online kan beloftes niet waarmaken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 Mar 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 Mar 2020
Advertentie