obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw modem, snelheid nog steeds niet goed.
meegja
Sinds vandaag geen Livebox meer maar de SpeedTouch 706 modem. Online had deze gestuurd ivm veelvuldige telefoonproblemen. Hoop dat dat nu is opgelost.
Echter, snelheid is precies dezelfde als met Livebox, nl 8500 Kbps. Ik weet dat er mensen zijn met véél lagere snelheid, wat dat betreft klaag ik dus niet.
Maar dat ik ooit bij Orange kwam, lag mijn snelheid net iets onder de 15000 Kbps. Prima dus. Maar sinds dat Online in de weer is, was het gezakt naar 9600 Kbps voor een tijd en nu dus naar 8500 Kbps. Zet deze lijn zich voort, dan zit ik over een half jaar rond de 7000 Kbps ofzo Sad Onderstaand zijn diverse gegevens. Ziet iemand daar iets raars aan?

Afstand tot centrale 1888 meter
Code centrale Hlm-O
Naam centrale Haarlem-Oost

Modemgegevens van SpeedTouch 706, 1 uur online:

Productnaam: ST706
Softwareversie: 6.6.12.1

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:58:25
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 8.500
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 8,64 / 72,04
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 28,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 445
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Update:
Ondertussen heb ik een nieuwe software versie: 7.8.10.0. Maar download is nog steeds 8500 kbps Sad En bovenstaande koppelings info is praktisch hetzelfde.
Gewijzigd door meegja op 15 mei 2010, 13:03
 
I R Baboon
Ik zie niets dat je lage snelheid zou verklaren.

Je upload is prima. Weinig fouten op de lijn. Signaalverzwakking zet je +-2 km. van de centrale.

Is er een reset uitgevoerd op je lijnkaart in de centrale?
En is er een technisch onderzoek gebeurd door Online?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
meegja
Voor zover ik weet geen reset op lijnkaart (wat is dat?) of technisch onderzoek. Wat ik al wel paar keer te horen heb gekregen van helldesk is dat het waarschijnlijk door KPN komt en dat zij er niks dan aan kunnen doen. Ja zo ken ik er ook nog een paar Sad Op hun site hebben ze de hier te halen snelheid met hun zogenaamde "test" ook al naar beneden bijgesteld zag ik net: 8 - 12 Mb/s. Vind ik knap want jaar terug stond daar nog netjes iets van tussen 16 en 20. Mede daarom maar ook door de steeds slechter presterende provider Online ben ik eind Juni weg.
 
I R Baboon
Een lijnkaart kan je vergelijken met je modem. Maar dan in de centrale.

Als er niets gebeurt vanuit Online, dan moet je inderdaad rondkijken naar een andere provider.
Is wel interessant om te zien hoe snel je daar dan bent.
Niet vergeten dat hier te melden straks.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
meegja
Mmmm ga dat maar eens vragen dan of ze die kunnen resetten. Heeft dat ook met telefonie te maken? Want heb nog steeds problemen ook met telefoon nu met niwue modem. Net bijvoorbeeld ging telefoon op de modem opeens zomaar offline Sad

Update: ha, was niet eens telefoon alleen. Op het ogenblik al paar keer achter elkaar klikkende geluiden uit modem en krijg via browser dan melding dat DSL verbinding niet beschikbaar is. Minuut later ofzo gaat alles weer online. Ook maar ff gebeld weer en terugbellen met 3 of meer tijden en verschijnselen.
Gewijzigd door meegja op 16 mei 2010, 12:00
 
I R Baboon
Misschien is je modem of voeding defect.

Staat er iets bijzonders in het log van de router?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
meegja
Begon met melding "xDSL linestate down" ... zie log beneden, is van een periode van 20 minuten waarin dat "xDSL linestate down" 4 x voor komt.
De tijden erbij kloppen alleen niet: modem zegt dat ie zelf tijdbijhoud via een server maar is volgens UK tijd zonder zomertijd, loopt dus 2 uur achter. En ik kan nergens ook maar iets vinden omdat zelf in te stellen of firewall regels of wat dan ook.

Waarschuwing May 16 09:41:13 DHCC lease ip-address 85.146.12.6 bound to intf Internet
Waarschuwing May 16 09:41:13 DHCC IP address 85.146.12.6 (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
Info May 16 09:41:12 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules
Info May 16 09:41:12 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 8429 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 20.5 dBm, Up: 12.5 dBm;
line Attenuation Down: 31.0 dB, Up: 12.5 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 11.0 dB )
Info May 16 09:40:47 xDSL linestate down
Info May 16 09:40:28 FIREWALL event (1 of 2): created rules
Waarschuwing May 16 09:40:27 DHCC IP address 85.146.12.6 deleted: ok
Info May 16 09:40:27 xDSL linestate down
Waarschuwing May 16 09:24:13 DHCC lease ip-address 85.146.12.6 bound to intf Internet
Waarschuwing May 16 09:24:13 DHCC IP address 85.146.12.6 (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
Info May 16 09:24:11 FIREWALL event (1 of 3): deleted rules
Info May 16 09:24:11 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 8421 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 20.5 dBm, Up: 12.5 dBm;
line Attenuation Down: 31.0 dB, Up: 12.5 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 11.0 dB )
Info May 16 09:23:46 xDSL linestate down
Info May 16 09:23:26 FIREWALL event (1 of 2): created rules
Waarschuwing May 16 09:23:26 DHCC IP address 85.146.12.6 deleted: ok
Info May 16 09:23:26 xDSL linestate down
Gewijzigd door meegja op 16 mei 2010, 20:10
 
I R Baboon
Er is ook niets bijzonders te zien in het log, behalve de linestate down dan.
Dat betekent alleen dat het modem de lijn 'kwijt' is.

Heb je geen ander modem om die uit te proberen?

Je moet wel je WAN adres maskeren uit je log...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
meegja
Ah ja, was ik beetje vergeten eruit te halen Pfft
Maar heb hier de knoop doorgehakt: mijn abonnement duurt nog tot 30 Juni en dan ben ik weg bij Online. Heb de gok genomen om UPC pakket te nemen (heb toch al digitale tv ben hen). Even beetje rondgevraagd bij buren en ze hebben weinig slechte ervaringen. Heb nog wel even heen en weer gemailed met Online maar ze verschuilen zich alleen maar achter het feit dat " ... het abonnement 20 mbit heet maar in praktijk de snelheden liggen tussen de 4 en 20 mbit." Dat is natuurlijk zo maar ik mis ook maar enige intentie tot probleemoplossing (behalve dan de bekende isra-punt, kabellengte, etc etc oplossingen). Ja, toen ik belde om op te zeggen kon ik opeens 30 Euro korting krijgen en zou er iemand gericht naar gaan kijken ... wat mij betreft beetje boel mosterd na de maaltijd.
 
I R Baboon
Uit je gegevens kan ik niets zien wat je huidige snelheid verklaart.
Je kan een ander modem eens uitproberen (lenen van iemand) of dat de oplossing brengt.
Als dat ook niets brengt, kan alleen een gedegen technisch onderzoek de oorzaak achterhalen.
En aangezien je aan het einde van je contract zit, is dat niet meer economisch voor Online. Tenzij je blijft, uiteraard.


Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw modem, snelheid nog steeds niet goed.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie