obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid lijkt traag vergeleken met afstand tot telefooncentrale
Pewima
Hi allemaal,

Eén van de velen met dezelfde vraag ben ik bang.. maar goed: Ik heb sinds gisteren een Online Snel Internet abonnement; aangevraagd op postcode: 2517AD. Nu weet ik niet goed op welke pagina ik kan zien hoever ik van een centrale afzit; maar als ik dit via www.speedtest.nl bekijk: 1038m. Mijn modem geeft echter 'maar' een snelheid weer van 1.019 / 10.002 (soms wel iets hoger, maar niet veel meer dan 11mbit). Details:


Actief:   0 dagen, 13:59:30
DSL-type:   G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:   1.019 / 10.002
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]:   26,58 / 306,62
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:   12,0 / 28,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:   10,0 / 11,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern):   TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Verbindingsverlies (extern):   0
Foutseconden (lokaal/extern):   10 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   NA / 66.172
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   NA / 108
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 57


Kan deze snelheid nog verbeterd worden, of is dit 'normaal' en hoef ik hier dus verder niet over na te denken?

Alvast bedankt!
Mark
 
mesa57
De verzwakking (28.5 ) ontvangen is een goede indicator voor de afstand. Deel dit door de koperweerstand (13.8 ) per km en je weet ongeveer je afstand. In dit geval 1847 meter. Heel wat meer als je op sites vindt die meestal de afstand door de lucht aangeven.
De snelheid is wel wat aan de lage kant, dat komt omdat de SNR nogal hoog is ingetraind (10/11 db ). Dat kan komen door stoorsignalen op de lijn.
Gewijzigd door mesa57 op 04 juni 2010, 15:07
 
Pewima
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Nog even een vervolgvraag: Die stoorsignalen, worden die waarschijnlijk veroorzaakt voor of ná het IS/RA punt? Er zit een paar meter (4 ongeveer) oude telefoonkabel tussen het IS/RA punt van het gebouw en de aansluiting in mijn woonkamer. Mocht het hieraan kunnen liggen dan ga ik eens een nieuw kabeltje trekken Smile
 
mesa57
Het is het beste je modem zo dicht als mogelijk bij het isra punt te plaatsen (max 50cm) en vandaar een utp kabel naar je PC of draadloos.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid lijkt traag vergeleken met afstand tot telefooncentrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Advertentie