Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheid lijkt traag vergeleken met afstand tot telefooncentrale
|
|
Pewima |
Geplaatst op 02 June 2010, 23:13
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 02 Jun 2010 |
Hi allemaal, Eén van de velen met dezelfde vraag ben ik bang.. maar goed: Ik heb sinds gisteren een Online Snel Internet abonnement; aangevraagd op postcode: 2517AD. Nu weet ik niet goed op welke pagina ik kan zien hoever ik van een centrale afzit; maar als ik dit via www.speedtest.nl bekijk: 1038m. Mijn modem geeft echter 'maar' een snelheid weer van 1.019 / 10.002 (soms wel iets hoger, maar niet veel meer dan 11mbit). Details: Code Download source Actief: 0 dagen, 13:59:30 Kan deze snelheid nog verbeterd worden, of is dit 'normaal' en hoef ik hier dus verder niet over na te denken? Alvast bedankt! Mark |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 04 June 2010, 14:07
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
De verzwakking (28.5 ) ontvangen is een goede indicator voor de afstand. Deel dit door de koperweerstand (13.8 ) per km en je weet ongeveer je afstand. In dit geval 1847 meter. Heel wat meer als je op sites vindt die meestal de afstand door de lucht aangeven. De snelheid is wel wat aan de lage kant, dat komt omdat de SNR nogal hoog is ingetraind (10/11 db ). Dat kan komen door stoorsignalen op de lijn. Gewijzigd door mesa57 op 04 June 2010, 14:07 |
|
|
Pewima |
Geplaatst op 06 June 2010, 15:33
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 02 Jun 2010 |
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Nog even een vervolgvraag: Die stoorsignalen, worden die waarschijnlijk veroorzaakt voor of ná het IS/RA punt? Er zit een paar meter (4 ongeveer) oude telefoonkabel tussen het IS/RA punt van het gebouw en de aansluiting in mijn woonkamer. Mocht het hieraan kunnen liggen dan ga ik eens een nieuw kabeltje trekken |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 06 June 2010, 15:37
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Het is het beste je modem zo dicht als mogelijk bij het isra punt te plaatsen (max 50cm) en vandaar een utp kabel naar je PC of draadloos. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid lijkt traag vergeleken met afstand tot telefooncentrale', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Webmail is heel erg traag | Algemeen | : 1 | 09 Dec 2018 |
Te lage snelheid | Snelheid | : 4 | 02 Jan 2018 |
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet | Snelheid | : 15 | 08 May 2017 |
Vraag over snelheid | Snelheid | : 7 | 22 Dec 2016 |
Lage snelheid met Zyxel modem | Algemeen | : 16 | 04 Nov 2016 |
Advertentie