obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Xbox Live, nat type strict.
basarink
Hallo,

Ik heb een thomson ST706 router. Hierop heb ik de poorten voor xbox live geopend. Ik heb de instructies gevolgd zoals ze elders op het forum staan. Toch blijft het nat type 'strict'. Ik vermoed dat de poorten mogelijk naar het verkeerde ip adres worden geforward. Ik heb namelijk mijn xbox via LAN met mijn laptop verbonden. Mijn laptop is met mijn router verbonden via een draadloos netwerk. Welk ip moet ik gebruiken? Die van de laptop wireless, die van de LAN naar de xbox, of die van de xbox zelf? Of die ik mogelijk iets anders helemaal verkeerd? Bij voorbaat heel veel dank!
 
I R Baboon
Heb je wel internet op de Xbox?

De 706 heeft geen wireless mogelijkheid. Hoe ben je dan verbonden met de laptop?
Gewijzigd door I R Baboon op 11 augustus 2010, 16:03
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
basarink
De laptop is via wireless verbonden met de speedtouch, dat is toch die tomson 706? Als ik naar de router ga, staat er in ieder geval tomson706 daaronder staat ergens iets over speedtouch...
 
I R Baboon
Je hebt dus een 706WL en geen 706?
Standaard levert Online de 706 uit aan klanten.

Ik zou de poorten openen met het ip adres van de laptop.
Dat is de enige apparaat wat de router ziet.
En voorts de eventuele firewall openzetten op de pc voor de Xbox verbinding.

Maar ik weet niet zeker of dat wel allemaal gaat werken.
Normaal adviseer ik altijd om UPnP te gebruiken op de 706WL.
Ik weet niet of dat werkt met een gedeelde verbinding.
Je kan het eens uitproberen.

Het beste is om de Xbox direct aan te sluiten aan de router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
basarink
Dank je wel voor reactie, het zal inderdaad wel een WL ondanks dat daar niks over gezegd wordt. In mijn firewall settings kan ik nergens een uitzondering maken voor xbox live, wel voor UPnP, die staat aan. Heb je daar nog advies voor? Verder maakt het geen verschil als ik de geopende poorten aan mijn laptop toewijs... Geen idee waar het dan precies aan ligt.
 
I R Baboon
Het is wel zaak dat je UPnP gebruikt OF de poorten met de hand opent.
Beide tezamen is niet de bedoeling.

De router heeft wel zijn bugs met het poorten openen.
De ene meld dat er geen enkele problemen zijn en de ander krijgt de poorten gewoonweg niet open.



Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
basarink
Vreemd, ik krijg het gewoon niet aan de praat. Een kabel direct vanuit de router is ook geen optie... Ik heb het nu geprobeerd met enkel poorten toewijzen en enkel UPnP, maar het wordt niet beter. Misschien een bug in de router inderdaad.
 
I R Baboon
Tja, het forum staat vol met leden die problemen hebben met de router.
Je bent echt niet de enige.




Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
basarink
En er is zeker geen oplossing voor gevonden... Ik heb al op het forum rondgekeken, maar er is geloof ik niemand die het echt heeft weten op te lossen. In ieder geval bedankt!
 
I R Baboon
Het enige wat het beste werkt is UPnP. Online zelf adviseert dit ook.
Maar daarvoor moet de Xbox direct aangesloten zijn op de router.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox Live, nat type strict.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
live tv op pc Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 27 12 aug 2016
Xbox one werkt niet meer met Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen : 2 28 jan 2016
MW2 Open Nat type [HELP] Thomson configuratie en problemen : 12 30 okt 2014
Advertentie