obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d bridgemodus met Sweex router
Snijworst
Hallo,

Ik heb beneden een Huawei HG655d modem-router. Hiervan is boven de ontvangst niet optimaal.

Nu heb ik nog een Sweex wifi-router over die een bridge functie heeft. Deze wil ik boven plaatsen maar dan wel draadloos verbonden met de Huawei beneden.

In de Sweex moet ik het MAC-adres van de Huawei ingeven, tot zover geen probleem.

De vraag is nu echter hoe de Huawei in te stellen. Hier kom ik niet echt uit...
 
I R Baboon
Dan moet je iets meer uitleggen wat je precies wilt.

Wil je één gezamenlijk WIFI netwerk opbouwen of wil je Sweex puur als access point gebruiken voor de apparaten die aan de Sweex zijn aangesloten?

En welke Sweex heb je precies?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Snijworst
Ik heb een Sweex LW050v2
[url]http://www.sweex.com/nl/assortiment/internet-networking/routers/LW050V2
[/url]
Beneden staat de Huawei modem-router.
Boven wil ik de sweex als access-point/bridge hebben, draadloos verbonden met de Huawei beneden. Daar heb ik een bridgefunctie voor nodig.

De sweex heeft een bridge functie, ik geef hem een ip-adres in de range van de Huawei. Vul SSID, WEP-code en MAC-adres van de Huawei in in de sweex zodat de sweex weet met welk AP hij moet communiceren. DHCP in de Sweex staat uit.

Voor zover ik weet moet ik ook het Mac-adres van de Sweex invullen in de Huawei, maar waar, dat kan ik niet vinden.

*edit*
Waar het me om draait is dat ik boven voor oa mijn Nintendo DS dezelfde ontvangst heb met dezelfde ssid, dezelfde wep-code als beneden zonder een draad te hoeven trekken naar de router boven...
Gewijzigd door Snijworst op 03 april 2011, 18:14
 
I R Baboon
Ik heb even in de summiere handleiding gekeken, maar zag nergens een bridge functie.
Zit de bridge bij je LAN instellingen?

Ik twijfel of de Sweex dat kan wat jij ermee wilt.
Dan zou men een specifieke access point functie verwachten bij de WAN instellingen of een
WDS functie bij je WIFI instellingen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Snijworst
Het enige daqt ik in de Huawei kan vinden is

http://www.helpmij.nl/forum/attachmen...1301752733

De Sweex heeft sowieso een bridgefunctie
 
I R Baboon
Die link werkt niet. Je moet daarvoor een account hebben.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Snijworst
http://olofrense.nl/wan.jpg
 
I R Baboon
Die bridge functie werkt alleen voor de WAN aansluiting.
Dat functioneert niet met WIFI.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Snijworst
Maar is een bridge functie niet specifiek voor wifi?
 
I R Baboon
Nee, bij dit apparaat niet.

Bridge kan je alleen instellen op de WAN poort.
Daarmee kan je een andere router op de WAN poort aansluiten en dan gedraagt zich de Sweex zich als een switch/access point.

Sweex is een budget merk met alleen de meest noodzakelijke functies.
Daar moet je geen bijzondere dingen van verwachten.

De beste oplossing is om een netwerkkabel aan te leggen naar de zolder.
Als dat niet mogelijk is of mag, kan je ook gaan werken met powerLAN adapters. Dat gaat over het stroomnet.
Een andere router kopen die wel over de speciale functies beschikt is natuurlijk ook mogelijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d bridgemodus met Sweex router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie