Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Firewall uitschakelen van de Livebox
|
|
erwin1223 |
Geplaatst op 25 September 2006, 18:39
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 25 Sep 2006 |
Ik wil de firewall van de livebox uitschakelen. Als ik dat doe door naar geafanceerd->Firewall->Policies en dan op deactiveren druk kan iedereen mijn livebox configuratie zien? Is daar een oplossing voor? |
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 25 September 2006, 22:10
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » Asus RT-AC87U » TV Basis Berichten: 1762 Lid sinds: 05 Feb 2006 |
Dat staat er los van. De enige manier om extern jouw config te zien is door dit toe te staan. Zie: -> config -> advanced -> Firelwall -> toegang -> Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet Toegang toegestaan aan/uit Poort |
|
|
Puma |
Geplaatst op 25 September 2006, 22:31
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
met iedereen bedoel je de mensen die aangesloten zijn op je eigen netwerk. iemand kan van buitenaf niet in je livebox komen.
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 25 September 2006, 22:41
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Andere Wanadoo/Orange abo's wel zo ontdekte ik laatst met een kennis. Firewall uit staan, en hij had een dyndns adres. Toen ik dat intypte (met zijn ip werkte het ook) kwam ik in het instellingen menu van zijn Livebox en wat erger was... ik kon daar ook dingen wijzigen. Daarna heeft ie poort 80 geforward en was het probleem voorbij. Dus met de firewall uitgeschakeld, kunnen anderen orange abo's bij de configuratie van je livebox en deze ook wijzigen. Zonder dat er om een usernaam/wachtwoord gevraagd werd en met de remote toegang uitgeschakeld. Althans..... dat was dus zo met de oude firmware, ik heb niet getest of dat met de nieuwe ook het geval is. Greetings, Richard.
|
|
|
erwin1223 |
Geplaatst op 26 September 2006, 13:13
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 25 Sep 2006 |
Nieuw probleem Als ik de firewall uitschakel kan niemand meer in mijn webserver komen! Is daar een oplossing voor? |
|
|
Richard |
Geplaatst op 26 September 2006, 15:53
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Ja, nadat de firewall uitgeschakeld is moet je even 1 portforwarding aanmaken, namelijk een forward van poort 80 naar het interne ip adres van de pc waar je webserver op draait. Greetings, Richard.
|
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 26 September 2006, 17:21
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » Asus RT-AC87U » TV Basis Berichten: 1762 Lid sinds: 05 Feb 2006 |
weer wat geleerd
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firewall uitschakelen van de Livebox', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |
Toegankelijkheid van netwerkrouter via internet uitschakelen | Huawei configuratie en problemen | : 5 | 17 May 2015 |
router uitschakelen | Frequently Asked Questions | : 6 | 10 May 2015 |
Alarm melding via Livebox | Livebox meer apparaten aansluiten | : 3 | 21 Jan 2015 |
inbraak detectie uitschakelen? | Thomson configuratie en problemen | : 7 | 24 Apr 2014 |
Advertentie