obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Firewall uitschakelen van de Livebox
erwin1223
Ik wil de firewall van de livebox uitschakelen.
Als ik dat doe door naar geafanceerd->Firewall->Policies en dan op deactiveren druk kan iedereen mijn livebox configuratie zien?

Is daar een oplossing voor?
 
Wanabo
Dat staat er los van. De enige manier om extern jouw config te zien is door dit toe te staan.
Zie: -> config -> advanced -> Firelwall -> toegang -> Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet


Toegang toegestaan aan/uit
Poort


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
met iedereen bedoel je de mensen die aangesloten zijn op je eigen netwerk. iemand kan van buitenaf niet in je livebox komen.
 
Richard
Andere Wanadoo/Orange abo's wel zo ontdekte ik laatst met een kennis. Firewall uit staan, en hij had een dyndns adres. Toen ik dat intypte (met zijn ip werkte het ook) kwam ik in het instellingen menu van zijn Livebox en wat erger was... ik kon daar ook dingen wijzigen.

Daarna heeft ie poort 80 geforward en was het probleem voorbij.
Dus met de firewall uitgeschakeld, kunnen anderen orange abo's bij de configuratie van je livebox en deze ook wijzigen. Zonder dat er om een usernaam/wachtwoord gevraagd werd en met de remote toegang uitgeschakeld.
Althans..... dat was dus zo met de oude firmware, ik heb niet getest of dat met de nieuwe ook het geval is.

Greetings, Richard.
 
erwin1223
Nieuw probleem

Als ik de firewall uitschakel kan niemand meer in mijn webserver komen!
Is daar een oplossing voor?
 
Richard
Ja, nadat de firewall uitgeschakeld is moet je even 1 portforwarding aanmaken, namelijk een forward van poort 80 naar het interne ip adres van de pc waar je webserver op draait.

Greetings, Richard.
 
Wanabo
ShockShockShock weer wat geleerd ShockShockShock
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firewall uitschakelen van de Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Toegankelijkheid van netwerkrouter via internet uitschakelen Huawei configuratie en problemen : 5 17 mei 2015
router uitschakelen Frequently Asked Questions : 6 10 mei 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
inbraak detectie uitschakelen? Thomson configuratie en problemen : 7 24 apr 2014
Advertentie