obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem Huawei HG655D als Bridge configureren
mikey
Aloha beste online gebruikers..
In de mail ontving ik een nieuwsbrief van Online waarin ik geattendeerd werd op de nieuwe mogelijkheden van FiberFast internet. Al lang zit ik te wachten op een snellere verbinding (iig. een waar de upload niet zo dicht genepen is). Bij de "extra informatie" lees ik het volgende:

Snelheid Tot 30 Mb/s download en tot 3 Mb/s upload
Modem Inclusief draadloos Multi-PC modem Huawei HG655D
Eigen server toegestaan ja
Thuisnetwerk toegestaan ja

Mijn vraag is nu:

Weet iemand of het mogelijk is om de "HG655D" modem in te stellen als Bridge?

(Dit is namelijk alles bepalend voor het hebben van een eigen web/mail/ftp/sql -server. Ook je eigen (linux)router willen gebruiken ipv. de router in de modem is wenselijk omdat je daar meer opties(controle) hebt en die bovendien veeel krachtiger is.)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 07 2011 01:05:16:
Jongens hoe kan het dat deze post door duizende mensen gelezen is in de afgelopen 5 maanden en dat nog niemand heeft gereageerd?

Is er niemand die ervaring heeft om deze modem in te stellen als Bridge ???

Zo wil ik graag weten of deze functie gewoon in het webbased menu van de modem zit. Dat zou prettig zijn, want als de stroom uitvalt en weer aangaat is het fijn als hij onthoud dat ie in bridge modus moet werken.

Dit alles in tegenstelling tot mijn Wannadooo live-box, daar moet ik telkens na een stroomuitval, opnieuw een telnetsessie naar starten en dingen intypen als
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password: 1234
[root @ home]$
root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$
[root @ home]$ dhcp stop mer0
DHCP Client Stopped Interface = mer0
[root @ home]$
[root @ home]$ bridge
[root @ bridge]$ bridge delete
[root @ bridge]$ group eth0 mer0 -o eth0
[root @ bridge]$ bridge enable
[root @ bridge]$


Het zou fijn zijn als ik dat niet meer hoef te doen.... en gewoon een vinkje kan aanzetten in die nieuwe modem... Shock
Gewijzigd door mikey op 07 september 2011, 01:05
 
Lizard
Of de Huawei HG655D compleet als bridge is in te stellen weet ik niet.

Wel kan je in de web-interface de DHCP server uitzetten en een DMZ instellen.

Dat zou in grote lijnen hetzelfde moeten zijn als wat jij wil.
 
mikey
Als ik de modem instel met een DMZ dan wil dat zeggen dat de modem alsnog het publieke IP-adres krijgt. Dat is heel wat anders dan een bridge waarbij de modem alleen maar een omzetting is van een VDSL signaal (RJ11) naar een ethernet signaal (RJ45) en zodoende het toegewezen, publieke ip-adres doorgeeft aan het apparaat erachter.

Ik wil graag dat mijn webserver het publiek IP-adreskrijgt ipv. dat de Huawei modem dat ip krijgt toegewezen. Ik zie dus geen winst om de modem in te stellen met een DMZ

2 dagen gelden ben ik gebeld door Online met de mededeling dat er een nieuwe modem zou zijn die dat wel zou kunnen, maar de jongen was een verkoper en wist het niet zeker. Bovendien is er geen nieuwe modem gebruikt aangezien hij het type nummer opgaf van de modem waarvan ik in april, zie eerste post, een vraag hier had gesteld m.b.t. de bridge functie.

Ik denk dat ik genoodzaakt ben om het telefonisch afgesloten contract te annuleren, mist mij een duidelijke handleiding gegeven kan worden van de modem met een stappen plan voor de bridge functie .....
 
I R Baboon
Bridge moet mogelijk zijn.
Een user heeft het uitgezocht en de resultaten lees je hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/v...e/36653544
Alleen is het zaak om de juiste WAN instelling aan te passen. ADSL of VDSL, dat hangt van je abonnement af.

Als dit ook bij jouw succesvol is, maak ik er een eigen topic daarmee.
Dan wordt dat het centrale aanlooppunt voor bridge vragen/problemen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mikey
Tnx I R Baboon, die link met de afbeeldingen, daar kan ik wat mee. Ik had wel gezocht maar ben helaas niet bij tweakers uitgekomen.
(Ik hoop wel dat ze het over dezelfde type Huawei hebben maar zo ziet het er wel uit)

Nu denk ik dat ik de gok ga wagen en het VDSL-pakket ga installeren.
Ik zal dan goedkoper uitkomen aangezien de prijs hetzelfde is als het voorgaande pakket maar nu geen KPN abonnement meer nodig is. (Sneller en goedkoper wat wil je nog meer? !@#)

Ik zal hier posten als ik het netwerk als bridge heb geconfigureerd en ook als het niet lukt, Tnx in adv. Mikey Smile
 
I R Baboon
Online geeft maar één model Huawei in het assortiment. Dus daar hoef je geen zorgen over te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mikey
Tnx Baboon voor alle info,

Ik heb de modem binnen gekregen, aangesloten en binnen 5 min. ingesteld als "Bridge". Gewoon via een menu in het web-based interface. (tnx voor de link naar de config. afbeeldingen bij tweakers!!! Wink ) De modem onthoudt de gemaakte instellingen, ook als de stroom er even vanaf is geweest (uiteraard een mega pluspunt t.o.v. een telnet-sessie naar de livebox). Bovendien kan er veel meer ingesteld worden. Zo ben ik ook van mening nu dat ik de VoIP wel kan gebruiken ook al staat de modem in bridge. Ik ga deze dienst toch wel laten activeren indien de kosten me aanspreken en zal hier mogelijk verslag uitbrengen van mijn ervaringen.

Verder vind ik de Huawei zo op het eerste gezicht een toppie modem. Duidelijke web-based interface met de Nederlandse taal en een duidelijke help functie in het Nederlands. Lekker veel installatie opties maken dit volgens mij een prima, veelzijdige modem. Ook de losse ophang-beugel vind ik prettig, er is over na gedacht. Smile

Over de snelheid van VDSL ben ik niet zo tevreden maar dat ligt niet aan de modem. Ik kom van ADSL2 en ga nu in de upload van 80Kbps. naar een schamele 170Kbps. Dat is wel een verdubbeling maar nog steeds een ongelofelijk trieste upload. (ruim 20 jaar geleden mocht ik al op een presentatie komen van de KPN omtrent de nieuwe "glasvezel".... dus)

Hoed dan ook, ik ben blij met de bridge functie Grin



{
ps. de instellingen die ik heb gedaan:
-modem aangesloten, UTP kabel in lan port 1, browser geopend en in adresbalk "192.168.1.1" getypt.
-Bij status gecontroleerd of VDSL geactiveerd is (bij mij WAN2)
-in Menu "WAN" de VDSL verbinding via het menu "poort binding" gekoppeld aan LAN port 1 (vinkje)
-in hetzelfde scherm , in het pulldown menu gekozen voor IP-Bridged (+ vinkje aan bij transparante DHCP)
-In het menu bij LAN het vinkje weg gehaald voor DHCP

-Modem herstart + de PC op LAN1 herstart
-gecontroleerd op de PC, via start > CMD > ipconfig of mijn PC idd. het publieke IP kreeg toegewezen ipv. een 192.168 nemmer
}
 
I R Baboon
"Bovendien kan er veel meer ingesteld worden. Zo ben ik ook van mening nu dat ik de VoIP wel kan gebruiken ook al staat de modem in bridge. Ik ga deze dienst toch wel laten activeren indien de kosten me aanspreken en zal hier mogelijk verslag uitbrengen van mijn ervaringen."

Voor zover bij mij bekend is bij alle VOIP routers in bridge modus, geen telefonie meer mogelijk.
Ik heb het niet zelf getest, maar het zou me zeer verbazen als de Huawei dit wel zou kunnen.


Voor de rest bedankt voor de feedback en veel plezier met je nieuwe speeltje.. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hakan
Hey I R Baboon,

kan je mij ook helpen met die port forwarding, als ik mijn publieke IP invoer dan kom ik bij mijn modem instellingen.
Niet erg handig, en ik wil poorten open gooien, heb bijna al mn IP geprobeerd. Maar geen succes... En ik heb TeamViewer, misschien makkelijker.

MVG.
 
I R Baboon

Quote

Hakan schreef:



, en ik wil poorten open gooien, heb bijna al mn IP geprobeerd. Maar geen succes...





Hoi Hakan,

IP geprobeerd? Wat bedoel je daarmee?
Welke poorten wil je openen en voor welke dienst of programma of spel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem Huawei HG655D als Bridge configureren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie