obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem Huawei HG655D als Bridge configureren
Hakan
screentje

Ik heb het zo gedaan, en nu als ik portscan doe ziet het alleen port 80 als open en de rest niet.

En ik heb een webserver draaien op mijn laptop, als ik de publieke IP invoer (http://Public_IP ) in mijn internetbrowser dan kom ik bij mijn modem instellingen.

Ik wil dat port 80 naar mijn webserver uitkomt, hoe doe ik dat? Port 4444 is maar een test om tekijken of ik het begreep hoe een port open gegooit moet worden. Hoop dat het nu duidelijker is.
 
I R Baboon
Ik heb even nagekeken bij je.
En ik kan de afvangpagina van de Abyss server zien bij je.
Dus de poort forward werkt correct.

Je kan nooit je publiek ip gebruiken om je eigen server te testen met de Huawei.
Die functie heet NAT Loopback en dat kent ie niet.
Gebruik dus een internet proxy of een andere verbinding van buren/familie etc.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hakan
Hmmm vreemd, met de vorige modem van Online kon ik wel gewoon publiceren via Abyss. En waarom is mijn port 22 dan niet open. Terwijl ik die ook erbij heb toegevoegd ? Of port 4444 ?
 
I R Baboon
Wat heb je draaien achter poort 22 en 4444?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hakan
Port 22 SSL en port 4444 was gewoon om te checken of ik überhaupt een port kon open gooien. No succes, www.canyouseemee.com had ik ports gechecked. Zoals ik al eerder vermelde, alleen port 80 is OPEN en de rest is GESLOTEN. Wat doe ik fout ?
 
I R Baboon
Als die site een verzoek uitgeeft op poort 4444 en er komt geen antwoord terug, dan is de diagnose poort gesloten.
Dus er moet altijd een service of programma draaien op die poort om te antwoorden.
Je hebt toch nu ook een webserver draaien voor poort 80?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hakan
Ja port 80 doet het, ook als ik de webserver niet heb geinstalleerd, niks met diagnose te maken wat jij bedoelt. En weet jij hoe ik die publieke IP redirect naar een webserver en NIET naar de modem instellingen ?
 
I R Baboon
Als je Windows gebruikt kan je via de hosts bestand je publiek ip koppelen aan je server.
Alleen zal je dat niet verder brengen, want dan kan je net zo goed het interne ip adres gebruiken.
Andere trucs zijn er niet.


Met diagnose bedoelde ik niet diagnose in de context van dokters en ziektes, maar als een resultaat na een onderzoek.
Poort testsites kunnen niets anders dan een poort afvragen op een respons.
Aangezien poort 80 al open staat, krijg je altijd een melding dat hij open staat. Je surft namelijk al naar die site om de test te doen.

Je bent niet de enige die zich blind staart op zulke test sites.
Als je werkelijk wilt testen of er echt poorten open staan of niet, moet je een speciaal test programma downloaden zoals PFPortChecker.
Dan kan je serieus gaan testen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kebd

Quote

I R Baboon schreef:

Bridge moet mogelijk zijn.
Een user heeft het uitgezocht en de resultaten lees je hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/v...e/36653544
Alleen is het zaak om de juiste WAN instelling aan te passen. ADSL of VDSL, dat hangt van je abonnement af.


de plaatjes uit deze topic zijn helaas weg. Heeft iemand nog een link met uitleg voor het instellen van HG655d als bridge?
 
Ano
Ik denk dat het deze plaatjes zijn, te vinden op: http://forum.rtvnoord.eu/kunena/14-vr...r?start=42

wan_final

dhcp_final

Kun je bevestigen of het zo werkt? Zo ja, dan sla ik ze ook op voor later gebruik.

Succes!

P.S. Ik had de plaatjes gevonden door even te googelen op "wan_final.png" en "dhcp_final.png", de naam van de plaatjes in de eerdere thread op tweakers net ;-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem Huawei HG655D als Bridge configureren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie