obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Mijn verhaal over de livebox
Saskaloroh
We hebben vanaf 14 februari de livebox in gebruik, en het is een week goed gegaan. De volgende problemen doen zich voor:
*Kan via start programma's de livebox niet meer benaderen, dit moet nu via invullen van ip adres van lb.
*Als ik de interface van de livebox benader knalt mijn verbinding eruit.
*Snelheid fluctueert van 12 kbps tot 900 kbps.
*Telefoon hapert heel vaak: gaat niet over, kan geen 0900 nummers bellen terwijl dit wel gewoon aanstaat, enz.
*Snelheid is laag in het weekend en 's avonds (ik zit toch niet op de kabel met 100 man tegelijk? ADSL heeft toch een max users per lijn?)

Ook werd mij net verteld na het zoveelste telefoontje naar de HD dat we betalen voor 4 Mbps, meer is meegenomen.
Ga nu teruggebeld worden door technische dienst, ben benieuwd...

Trouwens mijn complimenten voor de starter van deze site, goed plan alles over de wanadoo livebox bij elkaar !!Grin
 
Wanabo

Quote

Trouwens mijn complimenten voor de starter van deze site, goed plan alles over de wanadoo livebox bij elkaar !!


Cool Dank je Saskaloroh

Quote

*Kan via start programma's de livebox niet meer benaderen, dit moet nu via invullen van ip adres van lb.

Zodra je in je configuratie scherm bent, gelijk een favoriet aanmaken en eventueel vanuit je map favorieten kopieeren naar je buro blad. (Neem aan dat je de Wanadoo cd geinstalleerd hebt! Nooit doen tenzij je met WiFi op de Livebox aan de gang gaat.)

Quote

*Als ik de interface van de livebox benader knalt mijn verbinding eruit.

Misschien helpt dit http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=32


Quote

*Telefoon hapert heel vaak: gaat niet over, kan geen 0900 nummers bellen terwijl dit wel gewoon aanstaat, enz.


Wil je eens je adsl stats posten? Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm --> Geavanceerd --> Statistieken --> ADSL statistieken.

Quote

*Snelheid is laag in het weekend en 's avonds (ik zit toch niet op de kabel met 100 man tegelijk? ADSL heeft toch een max users per lijn?)


Je bent de enige op de koperdraden, maar er wel sprake van een overboekingsfactor. Ook uit de adsl statistieken is je snelheid te halen, dus post ze eens.

Quote

Ook werd mij net verteld na het zoveelste telefoontje naar de HD dat we betalen voor 4 Mbps, meer is meegenomen.


Flauwekul, dit gaat wel op voor abonnees die inderdaad zijn ingestapt op 4 Megabit. Na de verhoging naar 20 Megabit gaat dit verhaal van de HelpDesk niet meer op. Het is echter wel zo dat er steeds gecommuniceerd is dat 20 Megabit het max haalbare is.
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:30
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Saskaloroh
Here we go:

Mijn stats:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9712 Kb
Afname Dichtbij : 33.4 (dB)
Ver weg : 12.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 673
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 86
ES-teller van 1 dag 0

de afstand naar de centrale is 2228 meter....

Ja ik heb idd de cd geinstalleerd....

Als het fout gaat, trage snelheid oid, dan trek ik de stekker uit de lb, en daarna werkt het weer, das een harde reset toch? dat gedoe met dat knopje, daar zijn m'n nagels te lang voor hihihi....Daarna doet ie het weer.

;)
Gewijzigd door Wanabo op 18 maart 2006, 18:04
 
Wanabo
Edit je post nog even, en zet dan smileys uit Oh dat kan ik ook!

De cd is gebaseerd op de oude firmware, dus vergeet die maar.
Op zich is je snelheid ok!

Quote

Upstream 1020 Kb
DownStream 9712 Kb


Probeer je snelheid eens te testen met;

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=21&thread_id=28#post_103

Verder kun je eens kijken op www.speedtest.nl.
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:30
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Saskaloroh
Lol, ik krijg een nieuwe livebox toegestuurd, ze hebben net gebeld, dat van die 0900 nummers moeten ze nog verder uitzoeken, het uitvallen bij benadering van de interface is sinds de laatste firmwareupdate een vaker voorkomend probleem, als mijn snelheid dropt moet ik een bestandje van 100 Mb downloaden van de wanadoo ftp server, en de gegevens doorgeven.
Wink
 
Wanabo
@Saskaloroh, ik ben zo vrij geweest je statistieken ook hier te plaatsen!
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=21&thread_id=6

Wil je die link (van dat bestandje van 100 MB op de wanadoo ftp server) ook hier plaatsen? Handig voor toekomstige testen.
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:29
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Saskaloroh
Okay, prima hoor.
De link is ftp://ftp.wanadoo.nl/pub/test

Daar staan de bestanden van 100MB.

Wink
 
Puma
uit eigen ervaring heb ik geconcludeerd dat de FTD service van wanadoo met 100 MB bestanden niet in staat zijn om je max resultaten te geven.
gebruik gewoon speedtest.quicknet.nl en speedtest.bbned.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn verhaal over de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie