obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
WPA2 en Huawei modem en Win7
Lutz
Gewoonlijks heb ik geen moeite om computers te configueren en internet op te zetten, maar het Huawei modem heeft mij een hele dag bezig gehouden. Terwijl ik XP en Vista computers makkelijk via WPA2 kon verbinden, lukte het niet met Windows 7. Ik kwam niet verder dan WEP.

Ik heb de helpdesk gebeld, en met hun de instellingen doorlopen. Geen verbetering. Ze wilden mij terugbellen (niet gebeurd, maar pas 5 dagen geleden).

Voor mij zelf heb ik het opgelost door mijn oude Fritzbox weer aan te hangen, en binnen een half uur had ik de box weer in de meterkast opgehangen en alle laptops draadloos verbonden met WPA2.

Ik heb geen idee waarom het met de Huawei niet werkte, maar dat doet nu ook niet meer toe.

Ik bel niet via online.
 
jpt
kan het misschien het volgende zijn ?
de wpa versleuteling staat standaard op aes in de huawei
dit is wel te veranderen in tkip en tkip+aes

grts
 
I R Baboon
Heb je WPS uit staan bij de WIFI instellingen van de Huawei?
Want mijn laptop kon pas verbinden met de Huawei als dat uit stond.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Samen met de helpdesk had ik alles geprobeerd. WPS staat uit. Na twee uren proberen had ik het nog een half uurtje samen met de helpdesk geprobeerd. Zonder resultaat.
Erom ben ik nu weer terug bij mijn fritzbox...
 
renate
Hoi, ben blij dat ik meeredere gevonden heb met issue. Wordt er helemaal gek van.
Inmiddels 2e HUAWEI ontvangen. Niente. Lukt gewoon niet om 'eruit' te komen met de windows 7.

Heb gewoon internet verbinding, deelt ip uit, maar zowel pingen in DOS en natuurlijk de blz opzoeken via de browser
(Maakt niet uit welke) lukt echt niet !! Alles geprobeert, maar TP werkt overal anders wel, zowel via Ethernet als Wireless.
Werkt in combinatie met de HUAWEI niet! Dit is zowel Wireless als via de Ethernet !

Ben bij collega geweest, ook lid van ONLINE, maar met een THOMPSON modem, binnen 1 minuut in the air, alles werkt.
OOK direct verbinding met mijn 'oude' LIVEBOX (NIET WIRELESS), maar wil graag direct WIRELESS zonders toeters en bellen ertussen.

De GOUDEN tip is me goud waard, want dit is echt niet te verklaren...Daar ik OOK telefonie erbij heb zit ik (nog) vast aan die modem van ONLINE.


Hoop op reactie van je of iemand anders die de oplossing weet, of gehoord heeft van ONLINE helpdesk..

Veel dank alvast aan ieder...
Gewijzigd door renate op 18 november 2011, 11:33
 
renate
Hoi Oppie... Klasse dat je berichtje stuurt, samen maakt sterk.
Ik ga vanavond thuis checken, hiervandaan kan dat niet. Als ik bericht, bovenaan dit forum subject zie staan, had hij dat in zijn geval OOK geprobeerd,
van WPA naar WEP en lukte bij hem niet. Maar blijkbaar werkt op iedere machine toch weer net iets anders, dus wie weet...

Heb jij zelf dan ook zo'n ervaring gehad zoals ik schreef, want dat is wel even belangrijk om te weten....!!

Dank alvast.
 
I R Baboon
Er is dus wel een verbinding met de Huawei?
Hoe ziet je verbinding eruit in het Netwerkcentrum?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
renate
Niet altijd, maar heel af en toe komt er 'verbonden met internet' te staan, waarbij je ook pakketjes verstuurd en ontvangen ziet worden. Zowel via de ethernet als Wireless. heb gewoon strong signal, en mijn instellingen staan dan op WPA2-PSK als ik erover heen beweeg (= WPA2 personal). Data encryption AES. Ook Online via de telefoon stuurd pakketjes en ontvangt. In DOS heb ik gewoon een IPCONFIG IP adres gekregen (192.168.1.xx). Als ik dan bv PING WWW.telegraaf.nl die dan jammer maar helaas....Niks van 4 sent 0 lost... Niet in staat om opdracht uit te voeren. Dit matched dan weer met de Browser output, welke NIET (=NOOIT) in staat is om een bladzijde te laten zien. Dat is ook logisch gezien het DOS antwoord.

mededeling via browser is dan continue de DNS vermeldingen waar problemen mee zijn. Als ik met de laptop bij collega binnenloop die ook bij on line zit, heeft een THOMPSON, NO problems at all, lopen. OOK als ik via de oude Live box eruit ga via bbv ethernet, als een speer...

Heeft dus gewoon te maken met 'iets'' van windows 7 / of WPS ondersteuning van deze ASUS Tp met de HUAWEI modem.

WAT kan ik aanpassen in de modem (TP) om eindelijk eens wat te zien.?? Zal in ieder geval even WEP proberen en de WPS uitschakelen zoals hierboven al is gesuggereerd, maar vrees t ergste....


Nog een gouden tip??
Thanks
 
renate
dank je Ron voor snelle reactie, top...Ik ga vanaaf effe proberen en kom hier dan weer terug. Hoop dat ik er tesamen dan uit ga komen... heel vreemd allemaal....

tot later

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 20 2011 15:59:30:
Heren, Heren... Bedankt allen!! Ik ben blij. Het bleek uiteindelijk inderdaad de WPS functie te zijn, van de HUAWEI modem die de communicatie met de Windows7 ASUS niet aankon, whateaver the reason was.
Hr Baboon kwam hiermee, toppie dus. We hebben echt alles gechecked daarvoor, de Livebox, alsmede de THOMSPON van collega (OOK ONLINE) werkte perfect, alleen zorgde de SWITCH en SMS Wireless router met deze windows 7 ASUS computer voor wat 'laadproblemen' van de paginas, vandaar dat we DIRECT WIRELESS wilden gaan via ONLINE, en toen al dat andere geneuzel.

Vond ook via wat googlen over WPS: (WIFI PROTECTED SETUP:


DISADVANTAGES of WPS

* Unless all the Wi-Fi devices on the network are WPS-compatible, you will not be able to take advantage of the ease of securing the network.
* If your wireless device does not support WPS, it can be hard to join a network that was set up with WPS because the wireless network name and security key are random sequences of letters and numbers.
* This technology is fairly new, so not all wireless equipment supports WPS.
* Ad-Hoc mode does not support WPS. Ad-hoc mode is used when wireless devices communicate directly to each other without an access point.


Lijkt nu dus te werken, ongelofelijk. Ze wilden hier thuis de TP al wegbrengen, hihih

Nogmaals dank iedereen!!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 22 2011 08:56:30:
Daar ben ik weer even. Eindelijk was gelukt na 2 weken analyses door uitschakelen van de WPS, zoals hierboven beschreven.
Het blijft echter een behoorlijke uitdaging, die HUAWEI HG655D. Op 2 Laptops die we hebben, die allebei op Windows 7 draaien zoals eerder beschreven,

Het WIRELESS blijft problemen geven. De ene keer als ik ze opstart DIRECT goede verbinding, de volgende keer weer GEEN INTERNET melding, en kan de box op een of andere manier GEEN IP uitdelen. Je kan dat dan zien rechtsbeneden aan GEEL staafdiagrammetje met een uitroepteken erin.

Dus is zeer willekurig, en lijkt wel te maken te hebben met het uitzenden van het signaal of zo. Ligt toch echt aan de Huawei weer..
Met mijn oude Livebox, welke geen Live box had maar via Switch+wireless router geen enkel probleem.

Ik las wel op een andere site iets over de wireless channels en frequency, maar dit had betrekking op ander model, zie onder. Volgens mij staat hij bij mij op between channel 1 en 11.

'The wireless channel determines what frequency your router broadcasts the wireless signal on. Changing the channel can help fix wireless connection problems. To change the wireless channel of your network on a Huawei HG521 router, follow these steps'


Heeft iemand hier nog een tip over, of nare ervaringen mee? Het duurt nu wel erg lang voor alles goed werkt, en dat willen we toch allemaal op een simpele manier?

Heel graag nog een reply van iemand.
Veel dank weer.
Gewijzigd door renate op 22 november 2011, 08:56
 
renate
Ok Ron Enzo, ga hier dan maar weer eens naar kijken. Zal het dan wat uitmaken dat je ipv het kanaal op AUTO te zetten direct een kanaal kiest? Ben benieuwd. Zal ook dat programmaatje even draaien..
Het probleem wat ik echter heb is dat ik via ONLINE zowel telefoon als Internet heb, dat maakt het lastig..

Dank alvast
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WPA2 en Huawei modem en Win7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie