obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox vervangen door Thomson
Rolando
Hallo allemaal,

Ik wil mijn Livebox vervangen door een Thomson TG712 modem die ik een jaar geleden eens ontvangen had na klachten over mijn Livebox.
Uiteindelijk deed de Livebox het weer als normaal maar sinds kort heb ik ook last van de veelvuldige vreemde tikken/klikken en resets met het uitvallen van de verbinding in mijn Livebox dus vind het nu maar eens tijd om die Thomson alsnog te gaan installeren.

Alleen nu vraag ik me af hoe ik dat het beste kan doen. Mijn situatie is als volgt:

Livebox als 'verplichte' modem ivm Telefonie en op het 192.168.1.1 gateway, dus DHCP staat UIT hierop.
Daarachter een Netgear WNDR3700 router op het 192.168.2.1 gateway en die geconfigureerd om als (beveiligd) draadloos N netwerk mijn NAS en WiFi verbinding naar mijn MacBook en NAS e.d. te regelen middels IP adressen, DHCP staat hier dus AAN.

De Livebox is dus puur een doorgeefluik waarbij ik alle poorten heb opengezet middels een port forward, dit alles toendertijd mbv de FAQ van deze site.
Omdat dit zo'n gedoe was en me een paar dagen van m'n leven heeft gekost, ben ik bang om ook maar weer iets hieraan te gaan pielen aangezien ik geen tijd heb om problemen te blijven oplossen (je snapt waarom ik de Thomson een jaar in de doos heb laten staan Wink ) waar ik eigenlijk te weinig kennis van heb.
Is het nu zo simpel als, oude Livebox uitzetten, weghalen, de Thomson weer aansluiten met kabel van de Ethernet poort naar een Netgear LAN poort en middels 192.168.1.1 gateway benaderen, instellen met alle poorten weer forwarden en klaar is Kees?

Want er zit ook een Online installatie CD bij e.d., maar die hoef ik toch niet te gebruiken neem ik aan?

Kon dit niet zo snel via een zoektocht hier op 't forum vinden en voordat ik met een probleem zit en niet meer kan internetten en dit forum op kan, vandaar maar even deze vraag.

Alvast dank!

Roland
 
Rolando
Hi Oppie,

dank voor je reactie. Weet je zeker dat DHCP niet uit te zetten is op de Thomson?? Dat zou heel vreemd zijn, toch?
Ik heb telefonie idd van Online, volgens mij is dat gewoon een KPN lijn dus begrijp niet precies wat je bedoelt.

En ik heb de Thomson modem dus nog niet geplaatst want gebruik nog de Livebox, zoals mijn verhaal aangeeft.

Dus mijn setup met de router achter de Livebox methode gaat dus gewoonweg niet werken met deze Thomson modem begrijp ik?
 
Rolando
Volgens mij kan ik helemaal geen hoog IP adres instellen in de Thomson range op mijn router want die zit op een 192.168.2.1 range. En de Thomson op de 192.168.1.1 range

Ik denk dat je even voorbij gaat aan mijn verhaal. Ik gebruikte de Livebox puur als doorgeefluik om mijn netwerk gewoon op mijn veel betere en snellere (N) Netgear router te configureren.
Ik dacht dat ik de Thomson ook zo kon instellen, maar blijkbaar faalt Online hier dus in.... zeer teleurstellend.

Ik snap dat de Thomson ook bruikbaar is, maar dat is geen N router. En daarnaast heb ik die Netgear al en daar heb ik toch echt meer vertrouwen in...

Nee ik kan niet gebeld worden als ik het modem uitzet dus het gaat idd via Online.

Geeft Online ook nog andere type Thomson routers die DHCP uit kunnen zetten, aan klanten ?

Dus enige andere mogelijkheid zou zijn de Netgear router als switch te gaan gebruiken, zoals de FAQ aangeeft de Switch/AP methode?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 15 2011 11:27:40:
Na wat Googlen vond ik dit topic:
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4398

zou dat dan de enige oplossing zijn?


En de site van Thomson, dat tegenwoordig dus Technocolor heet..
volgens de datasheet van de TG712 staat er iets over DHCP conditional serving & relay. Dit staat overigens ook bij de meest advanced modellen dus lijkt erop dat het toch moet kunnen?
http://www.technicolorgateways.nl/Pro...et_712.pdf

lijkt mij echt heel vreemd als je geen DHCP kunt regelen op een modem/router, toch? Volgens mij kan dat toch op elk apparaat?

Correct me if I'm wrong. Hopeiijk kunnen meerdere met kennis hier wat licht op laten schijnen.

Thanks!
Gewijzigd door Rolando op 15 september 2011, 11:27
 
I R Baboon
Beide routers kunnen prima in één netwerk fungeren.

Er zijn twee manieren om dat voor elkaar te krijgen:
** allebei fungeren als router -> allebei DHCP server aan -> twee subnetwerken.
** Netgear als switch/access point achter de Thomson laten fungeren.

De tweede methode is meest simpele manier om je netwerk op te zetten.
Je creëert dan één groot netwerk en port forwarding gebeurt uitsluitend in de Thomson.
En dat adviseer ik altijd in zulke gevallen als dit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Rolando
Dank nog voor jullie reactie! Was even druk dus vandaar late reactie. Livebox leek het even een aantal dagen normaal te doen , maar gisteren begon het geklik en getik met het steeds kort uitvallen van de verbinding weer. Ik ga Online klantenservice maar eens bellen over die Huawei modems want ben 't nu zat.

@ I R Baboon
Is DHCP op beide routers niet problematisch? En hoe moet ik dat zien dan met twee subnetwerken? In welke IP ranges moet ik ze dan beide instellen?

Die Switch methode is dan misschien de enige oplossing, maar dan moet ik m'n hele netwerk weer gaan herconfigureren... Is in deze methode de Thomson dan de leidende modem zeg maar en de Netgear alleen maar een switch? Moet ik dan alles instellen en regelen met de Thomson?

Dank.
 
Rolando
Hi Jan dank voor je reactie. hmmm dat zullen we nog wel eens zien ;-) Die Thomson kreeg ik ook na aandringen vorig jaar, en ik ben een aantal jaren abonnee waarbij ik me niet zo makkelijk liet afwimpelen als ik zei dat ik mijn contract wilde verlengen met een nieuwe aanbieding.

maar goed, zal 't zien, ga maandag bellen en anders stap ik gewoon op. Vind het netwerk, vooral vwb bellen sowieso al zeer matig laatste jaar. Steeds geen goede totstandkoming van gesprekken en nu dit gedoe met de Livebox weer. Ik blijf aan de gang met die gasten hun matige kwaliteit netwerk.
 
I R Baboon

Quote


@ I R Baboon
Is DHCP op beide routers niet problematisch? En hoe moet ik dat zien dan met twee subnetwerken? In welke IP ranges moet ik ze dan beide instellen?

Die Switch methode is dan misschien de enige oplossing, maar dan moet ik m'n hele netwerk weer gaan herconfigureren... Is in deze methode de Thomson dan de leidende modem zeg maar en de Netgear alleen maar een switch? Moet ik dan alles instellen en regelen met de Thomson?

Dank.


Juist, als de Netgear als switch gaat fungeren verandert dat je interne netwerk.
Maar de verandering is eenmalig en je zit dan op één groot intern netwerk.
Je kan apparaten op je Thomson en op je Netgear aansluiten zonder problemen.

Wat je uiteindelijk wilt/het beste is, moet je zelf beslissen.
Beide methoden zijn mogelijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Rolando
Nou ik heb het voor elkaar gekregen om een Huawei modem te krijgen. Was niet zo heel moeilijk overigens, gaf duidelijk aan dat de Livebox alleen nog maar kuren vertoonde en na wat testen vanuit Online bevestigden ze dit ook, dus kreeg ik een nieuwe modem die ik nu net ontvangen heb.

Moet ik bij de Huawei nog op iets specifieks letten met installatie/instellen? Ze bevestigden mij dat deze gewoon helemaal "open" zijn en alles zelf ingesteld kan worden. Ik zal dus de huidige situatie van mij behouden zoals in eerder omschreven.

Hoor graag als iemand nog een advies heeft ergens op te letten. Is het gewoon een kwestie van oude Lovebox weghalen, nieuwe Huawei daarvoor in de plaats en dezelfde instellingen als de LIvebox aanhouden vwb DHCP en netwerkadres e.d. (dus DHCP uit op de Huawei en alle poorten openzetten naar de Netgear die erachter zit op m'n 2.1 netwerk)?

Dank alvast
 
pjoter
Ja, dat gaat waarschijnlijk goed. Het enige probleem waar ik tegen aan liep was het feit dat de dns servers van online niet meer fatsoenlijk werkten. Hiervoor gebruik ik nu de DNS servers van Open DNS:
208.67.222.222
208.67.220.220

Zonder gebruik van de DNS servers krijg ik mijn mobieltje via wifi niet eens op het internet. Heel bizar.
 
I R Baboon
Als je de netwerkkabel tussen Huawei en Netgear in de WAN/Internetpoort hebt zitten van de Netgear, hoef je niets te wijzigen.
De Huawei DHCP server uitzetten hoef dan ook niet.

Ik verwacht dat alles direct gaat functioneren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox vervangen door Thomson', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel vervangen door fritzbox 7390 Algemeen : 7 01 dec 2017
Overstappen door storingen Storing : 10 23 dec 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
snelheid gesmoord door online? Algemeen : 9 09 jul 2015
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Advertentie