obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
snelheid gesmoord door online?
KingW
4477186254

Wtf?
 
Tiger
Beste KingW,
Wat een geweldige berg informatie hier heeft dan ook werkelijk niemand iets aan alleen dat je kan zien dat je meer up dan download hebt.
Is dit een nieuw of bestaand abonnement ? is alles wel goed aangesloten ? of is je modem defect ?.
Heb je ook al een modem reset gedaan ?.
 
Edwin H
Plaatje lijkt van speedtest punt net, ook la dus.
Mooie korte pingtijd, een upload waar ik van kan dromen, een download om te huilen?

Zonder verdere info zegt dit niets natuurlijk.

Wat voor verbinding snelheid zou je horen te hebben, is je netwerk thuis bedraad, of via Wifi. En was je tijdens de test wel de enige gebruiker van het modem.
 
KingW
Ik betaal voor 50 Mbps Glasvezel lijn. Sinds gisteren mijn internet is zo en online klantservice zal niets zegen anders dat er "misschien" een probleem is op hun eind. Modem resets/opnieuw opstarten doet niets. Ik kan mijn IP adres niet vernieuwen want online heeft en lange IP adres lease tijd. Maar hey, in ieder geval kan ik nu uploaden! Grin

4479051356

EDIT:

Te vroeg
4479120744
Gewijzigd door KingW op 03 juli 2015, 22:28
 
Edwin H
Als je de download en de upload vergelijkt, dan lijkt in het eerste plaatje de download knudde.

De upload is hoger als je abonnement, op zich ook wel vreemd. Het geeft wel aan dat op dat moment de glasvezel zelf prima lijkt te zijn.

Ik heb met Ookla wel eens heel erg verschillende data gehad op verschillende apparaten.


Ik heb hier de wifi helemaal voor mij zelf, dat wil zeggen dat de buren zo ver weg zitten dat ik hun signaal bijna niet zie.

Mocht je wel via wifi verbonden zijn, en zie jij wel je buren, dan zul je nooit betrouwbaar kunnen meten.
De 2.4 Ghz band zit te vol, en snelle signalen gebruiken te veel kanalen zodat iedereen elkaar stoort. Op 5 Ghz gaat het eerder goed. Maar een vrij plekje zoeken met Inssider of zo is wel heel belangrijk.

Hoe dan ook, wil je betrouwbaar meten, probeer dan verschillende machines, die bekabeld zijn, en probeer eventueel eens een andere test en niet enkel Ookla.
 
KingW
Dit werd getest op 3 verschillende computers, Wifi en kabel, op mijn telefoon ook, geen verschil in resultaat.

kpYNYbp
7bpy6fB
5597863014a7b9.66378215-34594095
Gewijzigd door KingW op 04 juli 2015, 09:08
 
Wouter63
Deze week ben ik op 1 juli naar Online overgestapt.
Het is de ADSL 10 Mbps verbinding, met een prachtige ZyXEL modem/router.

De snelheid downstream blijft bij mij ook onder de 4 Mbps hangen.
Onine aan de lijn gehad en men geeft aan dat meerdere klanten er last van hebben.
Vermoedelijk is er iets met de firmware niet goed, want de snelheid tot de modem is ca. 16 Mbps.
Er is een ticket aangemaakt.
 
Wouter63
Vandaag nogmaals naar Online gebeld. Werd vriendelijk te woord gestaan.
Er was een ticket van het probleem aangemaakt, wel jammer dat je daarover geen mail krijgt.
De servicedesk zag geen probleem met de WAN-verbinding en adviseerde af te wachten tot het ticket zou worden opgepakt.
Probleem duurt al wel een week...
Ook was het advies de ZyXEL modem-router een keer te herstarten.
Dat heb ik vanavond gedaan en ja: we hebben nu ca. 9,45 Mbps!
Of er op de achtergrond iets is gedaan, weet ik niet.
Maar mooi dat het toch goed gekomen is.
 
Tiger

Quote

Wouter63 schreef:

Vandaag nogmaals naar Online gebeld. Werd vriendelijk te woord gestaan.
Er was een ticket van het probleem aangemaakt, wel jammer dat je daarover geen mail krijgt.
De servicedesk zag geen probleem met de WAN-verbinding en adviseerde af te wachten tot het ticket zou worden opgepakt.
Probleem duurt al wel een week...
Ook was het advies de ZyXEL modem-router een keer te herstarten.
Dat heb ik vanavond gedaan en ja: we hebben nu ca. 9,45 Mbps!
Of er op de achtergrond iets is gedaan, weet ik niet.
Maar mooi dat het toch goed gekomen is.

@Wouter63
Fijn dat je een antwoord plaatst maar hetzelfde antwoord plaatsen in 2 verschillende topics is niet nodig in een is gewoon voldoende.
Als we in alle topics hetzelfde antwoord plaatsen is dat een vervuiling van het forum en dat is echt niet de bedoeling.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid gesmoord door online?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie