Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VOIP op de Huawei
pakwaten
heb je ook telefonie van online.

voip instelen is niet zo moeilijke

Ga naar:

1. HUAWEI Home Gateway
klik op: Basis =) voip=) Sip server

hier kun je account maken van voipwise of voipblast

bij sip account kun je je gegevens invoeren bijv. username en password

success

hieronder is link met uitgebreid info

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4642

Lutz

suleymanuslu schreef:

Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik heb een VOIP provider, www.voipwise.com met de telefoon Siemens Gigaset A58H

Hierbij heb ik sinds kort telefoon van Online.nl met Modem Huawei HG655d.

Omdat Online.nl telefoon abonnement ook via VOIP gaat, moet mijn eigen voip provider in het modem ingesteld worden.
Ben al dagen mee bezig, geknutseld maar kom er niet uit.

Heeft iemand enig idee, hoe het ingesteld moet worden?

Ik ben bereid om hiervoor deskundige in te huren kan ook..

Je kan of met de Huawei modem je eigen VoIP provider instellen of Online.nl, maar niet allebei. De reden is dat het Huawei alle sip messages opvangt en niet verder doorsturd.

En ik ben niet inhuurbaar. Maar je kan zelf een eigen modem aanschaffen, en dan zelf VoIP providers configureren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

suleymanuslu
Hallo Bedankt voor de uitleg.

Contact gehad met Online.nl, ze kunnen mijn geen oude modem opsturen zonder voip en ik kan geen modem kopen omdat anders de telefoon abonnement van Online niet werk. en die kunnen ze niet overzetten naar de nieuwe modem.

Dus ik kan mijn eigen VOIP en van online niet samen gebruiken??Sad

Lutz schreef:

suleymanuslu schreef:

Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik heb een VOIP provider, www.voipwise.com met de telefoon Siemens Gigaset A58H

Hierbij heb ik sinds kort telefoon van Online.nl met Modem Huawei HG655d.

Omdat Online.nl telefoon abonnement ook via VOIP gaat, moet mijn eigen voip provider in het modem ingesteld worden.
Ben al dagen mee bezig, geknutseld maar kom er niet uit.

Heeft iemand enig idee, hoe het ingesteld moet worden?

Ik ben bereid om hiervoor deskundige in te huren kan ook..

Je kan of met de Huawei modem je eigen VoIP provider instellen of Online.nl, maar niet allebei. De reden is dat het Huawei alle sip messages opvangt en niet verder doorsturd.

En ik ben niet inhuurbaar. Maar je kan zelf een eigen modem aanschaffen, en dan zelf VoIP providers configureren.

Lutz
In de FAQ aan de linker kant staat een link, hoe je uit de Huawei je VoIP gegevens moet halen. Je kan ook op dit forum zoeken naar "firebug". Deze methode is door Online niet ondersteunt, maar op dit forum hebben velen ze al getest.

Je kan hier ook goed zoeken op dit forum.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

meonline78
Ik heb zojuist een Siemens Gigaset N300 A IP besteld welke ik wil aansluiten op mij Huawei HG655d zodat ik via VOIP kan bellen via een VOIP provider (cheapconnect/ freevoipbuster) ipv alles via Online te laten lopen.

Momenteel heb ik een Hallo Basis + Hallo Nederland abonnement. Beide kosten eur 5,- per maand. Kan ik nou beide telefonie abonnementen bij Online straks opzeggen zodat ik alleen nog een internetabonnement bij Online overhoud zonder telefonie ? Of heb ik Hallo Basis nodig als minimaal telefonie abonnement om via VOIP te kunnen bellen ?

Donpedro
Heb hier toevallig dezelfde set staan van Siemens en ben er zeer tevreden over.
Je kunt ook zonder Online telefonie abo en alleen dus internet gewoon met VOIP werken via deze Siemens.
Deze staat op zichzelf en heeft alleen maar toegang nodig tot internet.

Ikzelf heb ooit gekozen voor nummerbehoud, omdat ik mijn oude KPN nummer niet kwijt wilde.
Zelf bel ik NOOIT uit via Online (DUURDER DAN DUUR), maar doe ik het via de andere VOIP providers (Cheap Connect / VoIP Planet).
Inkomende bellers komen wel via Online binnen (oude KPN) ... maar dat is voor mij gratis Grin.

Denk dat je alleen even af zult moeten wachten tot je contact afloopt, maar dan zou ik zeggen ... zo snel mogelijk aanpassen.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki

PietvdM
Naast mijn online nummer wil ik graag een extra nummer (cheapconnect?) voor mijn bedrijf aan huis.
In de mooie uitgebreide beschrijvingen in dit forum (hartelijk dank!) begrijp ik dat dat moet kunnen.
Bovendien begrijp ik nu dat ik al 12 jaar veel te duur bel met het starttarief van Online (Opnieuw dank)

Maar nu de vragen:
Ik snap nog niet helemaal hoe ik het zo kan instellen dat ik op m'n Online en m'n nieuwe nummer gebeld wil worden en via m'n goedkope nr wil bellen.

Ten tweede, is het mogelijk vóór het opnemen te zien op welke lijn er gebeld is (privé of zakelijk). Het gemakkelijkst is het natuurlijk als dit gewoon op m'n Philips dec is te zien, of anders via een tweede telefoon (via de andere tel uitgang op de Huawei?).

Al vast dank,

Piet

bromtoon
Hallo,

Ik denk dat ik een vraag heb voor Baboon. Maar een ieder met kennis is welkom. Ik heb deze week de stap gezet om via CheapConnect de inkomende en uitgaande gesprekken te voeren.

Op zich ging het aanpassen van de setting makkelijk. Tot de mogelijkheid om via een prefix je telefoonnr. mee te sturen naar specifiek uitgaande nummer.

Via de helpdesk van CheapConnect ben ik niet verder gekomen dan dat men aangaf dat ik moest inloggen in de ATP (in neem aan de modem HG655d) en daarin de instellingen diende aan te passen.

Nu heb ik al heel veel onderwerpen op dit forum doorgespit maar kan niet vinden hoe ik dit moet aanpassen.

Specifiek: Bij Cheapconnect de mogelijkheid ingesteld: standaard blokkade nummerweergave. En dit kan worden gedeblokkeerd middels de prefix *33*. Dus als ik *33*0612345678 bel moet op 0612345678 mijn nummer zichtbaar worden. Maar dat gebeurt dus niet.

Ik zou de Rules volgens CheapConnect moeten aanpassen in de ATP/Huawei. Geen idee hoe of wat er moet gebeuren.

In de Huawei onder Geavanceerd, Voip, tabblad Prefix van alles uitgeprobeerd maar het nummer wordt niet zichtbaar op het toestel dat ik bel. Het blijft weergeven "onbekend".

Al vast mijn dank voor het meedenden.
Rob.

Lutz
Ik vrees dat dat niet kan. Het Huawei modem kan je niet vrij configureren.
Maar indien je geen gebruik maakt van bellen via Online, dan kan je natuurlijk een ander modem kopen en proberen dat te configureren.

bromtoon
Dat is dan een teleurstelling. Begreep dat je de Huawei juist makkelijk kon wijzigen zonder een "bel abonnement" van Online. Maar als het niet kan dan houdt het op. Dan steek ik daar geen energie meer in.

Waar ik vandaag tegen aanloop is dat ik voor het uitgaande verkeer een andere Voip provider heb ingevoerd, onder "geavanceerd" sectie "telefonie". Maar desondanks blijft het uitgaande verkeer toch via CheapConnect gaan. Het belbudget wordt minder bij Cheapconnect bij uitgaand verkeer.

Ik heb onder "basis" sectie "voip" in tabblad "sipserver" een tweede sipserver ingevoerd voor het uitgaande verkeer. Alle gegevens zijn overgenomen van de provider. Het enige wat ik heb moeten wijzigen onder tabblad "sipaccount" is de Lokale SIP-poort: van 5060 naar 5080 ivm een aangegeven conflict. Daarna kreeg ik geen conflict melding meer.

Moet ik de Proxyserver poort: en de Registratieserver poort: onder tabblad SIPSERVER ook wijzigen van 5060 naar 5080 ?

Graag advies want ik wil het uitgaande verkeer en inkomende verkeer via verschillende providers laten lopen. Inkomend via Cheapconnect en uitgaand via bijv. idg FreeVoipdeal.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 Dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 Jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 May 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 Dec 2018
Advertentie