Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Pagina 1 van 2: 12
|
modemtype voor Online met telefonie
|
|
dhamhuis |
Geplaatst op 25 November 2011, 10:12
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 Aug 2007 |
Welk merk/type modem kan ik kopen waarmee zowel internet als telefonie via Online kan functioneren? Er is enkele weken geleden een Huawei modem door Online geleverd. Alleen maar ellende. Ik wil niet veertien dagen wachten op allerlei testen en eventueel een volgend exemplaar Huawei-modem. Is er een type Fritzbox waarmee ook de Online-telefonie kan functioneren? Wie kan me helpen aan de gouden tip? Dick |
|
|
jpt |
Geplaatst op 25 November 2011, 10:52
|
Activiteit » Amsterdam Berichten: 112 Lid sinds: 21 Dec 2010 |
ik gebruik zelf de fritz.box 7270 werkt bij mij perfect. voor een tot 20 mb abb. grts |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 28 November 2011, 22:13
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
@dhamhuis, Ik weet niet welk probleem jij hebt met de modem en de telefonie. Zelf heb ik vorige week het nieuwe Huawei modem geleverd gekregen. Heb de oude modem verwijderd alle kabels weer aangesloten en toen de stroom erop en alles werkt gewoon perfect ook de telefonie. Dit is dus de ervaring van mij met het nieuwe Huawei modem en het traint in op 30467 kbit/s. Hoop voor jou dat je probleem vlug opgelost wordt. Groet Tiger. |
|
|
dhamhuis |
Geplaatst op 29 November 2011, 07:55
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 Aug 2007 |
Bij mij ging dat ook zo: Livebox verwijderd en Huawei aangesloten. Alleen de splitter toegevoegd omdat ik ook nog binnenkomende telefonie op KPN lijn heb. De eerste vijf/zes dagen heeft het perfect gewerkt. Probleemloos. Toen begon het uitvallen. Op de meest onvoorspelbare momenten (ook als er helemaal geen compu of telefoonverkeer is). Online gebeld. Zij bevestigen de problemen. Echter, ze sturen dan niet meteen een ander modem op, maar nemen eerst 8 dagen (ik wacht nog op reactie) de tijd om van alles testen in centrales en schakelkasten (via KPN etc.). Hopelijk wordt ik binnenkort gebeld (op m'n mobiele nummer, want de vaste lijn doet 't niet) met de uitkomst van deze testen. Mocht daar uit blijken dat het niet aan de verbindingen ligt maar aan het modem, dan sturen ze een nieuwe op: nog eens minstens vier dagen wachten. Al die tijd geen fatsoenlijke internetverbinding en ik kan niet bellen. Soms kan ik na herstart een half uur op internet, meestal valt de verbinding na een paar minuten weg. Dan zit er niets anders op dan herstarten. Inmiddels al van alles geprobeerd (andere adapter, splitter er tussen uit, ipv wifi alleen één compu aan de IP-kabel), niets helpt. Hopelijk ben ik een van de weinigen met deze ervaring met de omzetting van Livebox naar Huawei . . . |
|
|
meeuwen |
Geplaatst op 29 November 2011, 10:56
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 29 Nov 2011 |
Dag dhamhuis, Ik heb ook problemen met het gratis toegestuurde Huawei modem. Heb 5 dagen de tijd om het modem in te stellen en dan wordt mijn Livebox buiten werking gesteld door Online. Is dat eigenlijk rechtsgeldig als je als bedrijf een niet werkend modem levert aan je abonnee? Ben nu al drie dagen bezig met het installeren van dit vreselijke Huawei modem. Verlang wel terug naar de oude Livebox. Tevens al een uur gebeld met 4 medewerkers van de helpdesk, ook zij komen er niet uit. Mijn probleem met het modem is dat bij het opstarten van de computer het modem wordt gevonden maar dat de snelheid steeds blijft hangen op 11 Mbps, hierdoor geen internetverbinding. Als ik hierna de meegeleverde CD van het Huawei modem opstart en de installatiestappen doorloop dan wordt de internetverbinding alsnog tot stand gebracht. Rara, hoe kan dat. Suggesties waren: kanaal in modem veranderen van auto naar kanaal 1,6,11. Modus modem veranderen van 802.11b/gn naar 802.11b/g. beveiliging modem veranderen naar WPA2-PSK. Heeft U windows XP met servicepack 3. Servicepack 3 is noodzakelijk voor dit Huawei modem. Geen enkele van deze aanwijzigingen werkten. Mijn desktop heeft Windows XP versie servicepack 3 en de Orange Dongle netwerkapapter WIFi Sagem 802 11b/g. De laatste suggestie van Online helpdesk was om maar een nieuwe Dongle aan te schaffen! Gaat dat helpen? Wie kan mij een oplossing aan de hand doen, alvast bedankt |
|
|
dhamhuis |
Geplaatst op 29 November 2011, 11:03
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 Aug 2007 |
@Meeuwen Sterkte! Ik kan je helaas niet helpen, anders dan met nog meer klaagverhalen over de diepgang waarmee de Online-helpdesk ondersteuning levert in lastige situaties. Daarmee help ik je van de drup in de regen. Misschien dat iemand anders op het forum ervaringen heeft die je wèl kunnen helpen. groet, Dick |
|
|
meeuwen |
Geplaatst op 29 November 2011, 15:20
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 29 Nov 2011 |
@Oppie, Dank voor de suggesties. In het TCP IP Protocol staat zoals altijd automatisch. De verandering van beveiliging naar WEP was rampzalig. Nu weigert het modem Huawei helemaal, ook niet meer op te starten vanaf cd van Online. Totaal geen internet meer, ook installeren via de ethernetkabel lukt niet. Als laatste redmiddel gewoon weer de Livebox geinstalleerd en direct na installatie met de CD internet, probleemloos! Binnen enkele minuten, met het Huawei modem ben ik al 3 dagen bezig!!! Vandaar dat ik dit nu kan schrijven. Heb geen enkele behoefte aan dat nieuwe Huawei modem. Het ligt dus niet aan mijn computer maar aan het modem en meegeleverde software die ook niet is te installeren op de pc. Zou graag willen dat Online of T-Mobile mijn telefoon-internetverbinding nu intact laat. Guido |
|
|
dhamhuis |
Geplaatst op 29 November 2011, 16:53
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 Aug 2007 |
Ja, ik bedoel uitgaande telefonie via Online. Binnenkomende oproepen op KPN-lijn gaan wel goed. Het verwijderen van de splitter had niet tot gevolg dat de internetverbinding stabiel wordt … |
|
|
tjoll |
Geplaatst op 29 November 2011, 17:35
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 29 Nov 2011 |
Is het z'n ramp met die nieuwe box van huawei? Kreeg inderdaad een mailtje dat we de livebox konden ruilen voor de huawei. Nou ben ik ook niet tevreden met de livebox omdat deze oud is en de nieuwe standaarden niet dekt. Ook als ik volle snelheid download valt de telefonie verbinding weg. Ik zit er dus eigenlijk naar uit te kijken om die nieuwe modem te installeren. Maar ik zie dat jullie dus alleen maar problemen ondervinden met die nieuwe huawei! Ik zal hem over een paar dagen ontvangen en hoop dat hij het goed zal doen. Geen weg vallende verbindingen zoals jullie hebben. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen! Groeten Mitch |
|
|
dhamhuis |
Geplaatst op 29 November 2011, 18:11
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 Aug 2007 |
In mijn geval is het nog niet duidelijk of er door het plaatsen van de Huawei na een aantal dagen zo veel meer gevergd werd van de telefoonlijn dat die mankementen is gaan vertonen, of dat ik een maandagochtend-exemplaar van Huawei heb ontvangen. Het is alleen wel te hopen dat in dit soort (hopelijk uitzonderlijke) gevallen T-Mobile Online er niet zo lang over doet om tot een oplossing te komen. In mijn geval functioneert de internet- en telefonieverbinding al zo'n 14 dagen niet of nauwelijks. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modemtype voor Online met telefonie', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox instellen voor interactive TV | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 24 Jul 2022 |
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken | Algemeen | : 3 | 26 Jul 2020 |
Online.nl | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 30 Mar 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Advertentie