obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 546 v6 hoe instellen?
KingB
Hallo allemaal,

Ik heb tot nu toe altijd met mijn vertrouwde speedtouch 510 geinternet (er is hier toch geen snel ADSL beschikbaar). Maar die gooit nu regelmatig de internetverbinding eruit. Nu heb ik een Speedtouch 546 v6 tweedehands gekocht bij de kringloop, maar ik weet nu niet wat ik precies moet instellen cq hoe ik 'm moet configureren. Moet ik 'm ook eerst resetten?

Mijn abo: ADSL extra (zonder telefonie etc.)
Speedtouch 546 v6 software versie: 5.4.0.14

Alvast bedankt.
 
I R Baboon
Dan moet je hier het configuratieprogramma downloaden en uitvoeren.
http://www.technicolorgateways.nl/p_b...basic.html
Als je een provider moet kiezen moet je soms de oude naam kiezen van je provider (Wanadoo of Orange).

Weet je zeker dat je het juiste type hebt? Annex A (pots) versus Annex B (isdn).
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Dank. Welke van de twee wizards moet ik hebben, de R5 is voor Firmware 5?

Over juiste type kan ik niets zeggen, geen idee wat je bedoelt, er zit gewoon een DSL aansluiting aan.

--------
Edit:
Ik heb inmiddels de Configuratie wizard opgestart, en nu krijg ik twee opties:
1.Providers met RFC1483 verbinding (router modem standaard configuratie, of gebruikers LAN, of Bridge modem)
2. Poviders met PPPoA verbindng (router modem standaad configuratie, gebruikers LAN, spoofing configuratie, of modem: PPTP configuratie)

Voor welke moet ik gaan?

Edit2:
Ik zie hier http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=10 dat ik voor het volgende moet gaan: RFC1483 bidged verbinding?
Gewijzigd door KingB op 22 februari 2012, 16:35
 
I R Baboon
RFC1483 is correct.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Merci! Ik ben nu online met het modem en die is toch wat rapper.
Voor torrents wil ik een poort open zetten, waar kan ik dat doen?

Hé, ik merk ineens dat ik niet meer in mijn modem kan komen via http://10.0.0.138. Wat doe ik fout?
 
I R Baboon
Je zit nu op een ander subnet, dat is alles.
Probeer 192.168.1.254
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Helaas werkt ook niet.
 
I R Baboon
Heb je nog een router ertussen zitten?
Anders moet je nakijken wat de gateway is op je pc.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Nee, router zit er niet tussen. Ik heb mijn IP adres gevonden. Wat kan ik er mee?
 
I R Baboon
Het ip adres van de gateway is ook het ip adres van de router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 546 v6 hoe instellen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen : 3 20 mei 2016
Advertentie