obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
huawei en voip
jpt
het is hier al verschillende malen voorbij gekomen!
of voip van online nu wel of niet mac adres gebonden is!(ik en meerdere mensen denken van niet)

zelf heb ik alles via een fritz.box 7270 lopen.
mijn vrienden hebben ook internet en telefonie van online en hebben nog een tg712 modem i.s.m.een fritz.box 7170 voor voip via een andere aanbieder
dus ik dacht slim te zijn en heb mijn huawei bij hun er aan gehangen.(geheel gereset e.d.)om de voip gegevens van hun te kunnen uitlezen en zo alles in de fritz.box te kunnen zetten!

echter wat ik ook doe zij krijgen wel hun eigen vertrouwde ip adres.
maar de voip gegevens van mij !
terwijl ik dus zoals gezegd de huawei geheel hard gereset heb.
het lijkt er dus op dat voip van online dus toch aan het mac adres of serie nummer gebonden wordt van het modem ?
wat weer vreemd is omdat als je de gegevens eenmaal hebt je ze gewoon in een ander modem kan zetten!

grts
 
I R Baboon
Dat was vroeger inderdaad het geval.
Een router moest via zijn MAC adres aangemeld zijn op de SIP server.
Bij de invoering van de Huawei zijn ze van dat systeem afgestapt. Maar het geldt wel nog altijd voor de oude routers.

De enige remedie daartegen is om de Fritz het oude MAC adres te geven van de Thomson.
Dat is bij de Fritz geen gemakkelijke taak. Check maar een de forums op AVM.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
het gaat me niet om de fritz!
maar om het volgende

ik dacht slim te zijn en heb mijn huawei bij hun er aan gehangen.(geheel gereset e.d.)om de voip gegevens van hun te kunnen uitlezen en zo alles in de fritz.box te kunnen zetten!

hun zitten regio 035 ik regio 020
de huawei krijgt hun ip adres met mijn telefoon gegevens van online ?
dat vind ik vreemd !

grts
 
I R Baboon
De Huawei meldt zich na elke herstart eerst aan bij een server van Online.
Daar identificeert hij zich en vraagt of er nieuwe instellingen of firmware voor hem klaar staat.
Dat gaat via TR-069 protocol. http://en.wikipedia.org/wiki/TR-069
Nu jij hem hebt gereset naar fabrieksinstellingen krijgt hij een configuratiebestand die voor hem klaar staat.
En daar staan je telefoniegegevens in.
Normaal is de Huawei al geconfigureerd na een herstart en als alle instellingen hetzelfde zijn gebleven krijgt hij dat bestand dus niet.

Nu gaat dat sowieso niet werken wat jij wilt, omdat je vrienden een ander soort router hebben.
Er is dus op die server alleen een configuratiebestand voor de TG712 aanwezig.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
bedankt moet toch de trukendoos maar open bij mijn vrienden.






grts
 
jpt
vandaag met een hele verse nieuwe huawei bij mijn vrienden het password voor telefonie gekregen.

wat mij opvalt is dat de nieuwe huawei van mijn vrienden en de geresette huawei van mij zelf.
exact dezelfde config file er in hebben staan om de instellingen via TR-069 te krijgen!
zij maken daarna ook met dezelfde server contact
is allemaal uit te lezen in het config file als ze geinstaleert zijn.
jammer dat dit niet bij de tg712 kan om te vergelijken.
maar blijf het vreemd vinden dat mijn huawei wel hun ip adres krijgt maar niet hun telefoon gegevens.(wel de mijne)
ook vandaag niet!

de nieuwe huawei geeft wel en hun ip adres en hun telefoon gegevens ?

daarna alles probleemloos overgezet naar een fritz.box 7170

grts
 
I R Baboon
De router binden via het MAC adres bestaat niet meer bij de Huawei.
Bij de oude Thomson en Livebox routers was dat wel zo.
Anders kon je ook nooit bij een Fritz of een andere router telefonie instellen van Online.
Je moest dan altijd het MAC adres klonen.
Er zijn nu al meerdere leden die een ander router hebben lopen met Online telefonie. En die hebben geen MAC adres gekloond.


Elke router moet op dezelfde ACS server inloggen (TR-69) met dezelfde login. Dat is toch niet vreemd.
Via het MAC adres of via het serienummer identificeert de router zich op die server.
En dan krijgt die de config die voor hem al klaar staat met de juiste gegevens.
Dus dat persoonlijke configbestand is gekoppeld door Online aan je persoonlijke Huawei.
Het WAN ip adres staat daar helemaal los van. De DHCP server van Online bepaalt wie welk ip adres krijgt.
Dus je kan je eigen Huawei overal meenemen naar elke Online aansluiting in Nederland. Je zal altijd je eigen telefoniegegevens krijgen.


Dat met die softcliënt is een interessant idee om uit te proberen.
In theorie moet je daarmee kunnen telefoneren.
Van belang is wel dat je de SIP cliënt in de router eerst deactiveert. Je kan niet met meerdere cliënten tegelijk hetzelfde account gebruiken.


Verder lijkt mij dat de Fritz van RonEnzo een probleem heeft.
Probeer hem te resetten of opnieuw te flashen. Misschien lost dat je probleem op.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Er zijn geen tegenstrijdigheden.

De ACS server (TR-69) stelt je router in. Dat is alles.
Bellen doe je met de SIP server.

De SIP server controleerde vroeger het MAC adres van de router.
Dat is dus niet meer het geval met de Huawei.
Als klanten vroeger een ander modem kregen, waren ze soms te vroeg met aansluiten.
Of de link met het MAC adres ging fout of was te laat.
Dan konden die klanten wel internetten, maar er was geen telefonie mogelijk.
Pas na tussenkomst van de helpdesk, konden ze weer bellen.
Het enige wat de helpdesk deed, was het nieuwe MAC adres met de hand instellen in je telefonie instellingen van de SIP server.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
het verhaal van de soft client ga ik eens uit proberen!
ik heb er een op mijn gsm zitten welke ik nu af en toevoor mijn voipbuster account gebruik als ik ergens anders ben.
is intresant om dit ook eens met mijn online account uit te proberen.


wat ik gisteren wel apart vond met het overzetten naar de fritz.box was dat in de huawei (config file)als sip server het adres 129.192.112.23 stond.
dit had ik overgenomen naar de fritz echter ik kon toen wel inbellen naar ht online nummer maar niet uitbellen met dit nummer.
simpel de laatste twee cijfers veranderd in 20 (zo staat het in mijn config file en ook in mijn fritz.)
en werken als een tierelier.
@I.R.Baboon
je verhaal is duidelijk (TR-069)


grts
 
I R Baboon
Bij andere werkt het prima. Alleen jouw Fritz heeft een probleem volgens mij.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei en voip', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie