Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Logitech squeezebox en Synology 110j NAS
|
|
scannie |
Geplaatst op 18 March 2012, 20:26
|
Activiteit » Internet + Bellen » Huawei HG655D Berichten: 6 Lid sinds: 18 Mar 2012 |
Wie kan mij helpen met het volgende: Sinds de overstap naar Onlie heb ik een probleem met de verbinding tussen de Logitech Squeezebox en de Synology Nas. Er verschijnt steeds de melding dat de server niet gevonden wordt op de Logitech. Ook als deze uit (stand-bye) staat. Ik heb hier nooit problemen mee gehad maar direct na het het overschakelen naar Online dus wel. De oorzaak moet dus in het Huawei modem zitten. Ik heb dit probleem al 2 x bij de klantenservice van Online neergelegd maar men bied geen ondersteuning voor externe apparaten. Daarnaast verwijzen ze naar hun algemene voorwaarden.. Ze laten de klant dus al in de steek, direct na het overstappen! Men gaf de tip om dit probleem op dit forum ter discussie te stellen. Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen. Peter. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 18 March 2012, 22:10
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
1 - Hoe maak je de verbinding tussen je squeezebox en je nas? Welk protocol gebruik je? Geef bijvoorbeeld even aan hoe je de bron van de muziek op je NAS aan hebt gegeven in de squeezebox. Van de huawei is bijvoorbeeld bekend dat deze niet goed de informatie van apple's bonjour protocol doorgeeft, als jij de "itunes server" van je synology gebruikt kan je hier last van hebben. 2 - Hoe ziet je netwerk er fysiek uit? a) Zit je NAS met een kabel aangesloten op de huawei? b) Zit je squeezebox met een kabel aangesloten op de huawei? c) Heb je nog andere apparaten op je huawei aangesloten en in het bijzonder: heb je nog andere routers in je netwerk zitten? 3 - Heb je, nadat je bent overgestapt, de instellingen gewijzigd op je squeezebox en/of je nas? Even afhankelijk van je antwoord op vraag 1, kan ik me voorstellen dat je opnieuw 'verbinding' hebt moeten maken tussen de beide apparaten; is dit (correct en volledig) gebeurd of kunnen we de oorzaak van je probleem hierin ook zoeken? Gewijzigd door rrozema op 18 March 2012, 22:19 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 19 March 2012, 22:41
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Als ik het zo lees, is hier sprake van de 'beruchte' DLNA bug in de Huawei. Dat staat nog los van de Bonjour protocol problemen. Het schijnt dat oorzaak in de switch zit (LAN-LAN verkeer) van de router. Had er zelf ook last van... Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 13 April 2012, 22:54
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 28 Nov 2009 |
Ik heb ook last van de DNLA bug op de lan-lan verbinding. Switch in lan1 verbinding, computer 1 in de switch, computer 2 in switch. Geen probleem met DLNA. Switch in lan1 verbinding, computer 1 in de switch, computer 2 in Lan2 . PROBLEMEN met DLNA. (computers zien elkaar wel op tcp/ip niveau) De WIFI werkt slechts op een aantal van mijn apparten (en sommige niet). Dus moet je zelf weer een wifi modem aanschaffen. Waardeloos apparaat die Huawei hG655d want in feite is het slechts een modem met een lan aansluiting. Dat is zo 2001!! Louis Verhagen |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Logitech squeezebox en Synology 110j NAS', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Contact met NAS synology | Zyxel configuratie en problemen | : 6 | 10 Dec 2015 |
HG655d + Synology DS214se + Minx Xi probleem | Huawei meer apparaten aansluiten | : 9 | 22 Mar 2015 |
Huawei HG655d icm Synology DS1813+ over TP | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 15 Dec 2013 |
Huawei + TP Link + Synology NAS functioneren niet samen | Huawei meer apparaten aansluiten | : 14 | 10 Oct 2013 |
Externe verbinding met synology lukt niet | Huawei configuratie en problemen | : 6 | 15 Jul 2013 |
Advertentie