obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d icm Synology DS1813+ over TP
oli4
Sinds een maand heb ik een internetverbinding via online.nl. Niet echt te spreken over het modem maar vooruit als het werkt dan werkt het dacht ik nog.

De configuratie ziet er ongeveer zo uit:
ISRA-punt - Huawei HG655d - Switch - diverse apparatuur waaronder, mediaplayer, laptop en Synology DS 1813+ NAS

Als ik de NAS uit zet of gewoon afkoppel en mijn snelheid test dan ping ik 16 Ms en is mijn DL 14 Mb
Geen lichtsnelheid maar OK

Zodra ik de NAS aansluit veranderd dat in PING 2500 Ms en DL snelheid 1 Mb

Alle kabels vervangen, gereset, harde reset, keer of zes met helpdesk gebeld en die zeggen doodleuk dat de snelheid omlaag hoort te gaan als je een switch gebruikt!!

Ben niet echt onhandig met dit soort dingen maar loop nu toch behoorlijk vast in mijn opties dus als iemand nog een goed idee heeft.....???
 
I R Baboon
En als je NAS direct aansluit op de Huawei. Zelfde fenomeen?
Ook eens de poorten op de switch verwisseld met elkaar?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
oli4
Heb ik ook geprobeerd, maakt geen verschil!

Ik heb ook bedacht dat misschien een poort op mijn switch kapot is maar als ik de poort waar mijn pc op zit de NAS in stop en de pc op een andere poort gebeurt hetzelfde.

Het is een 8-poort switch van TP-Link. Radeloos .....
Ik heb nog een nieuwe ASUS RTAC66U http://www.asus.com/Networking/RTAC66U/ modem router liggen. Is het mogelijk om de HG655d te vervangen door deze?
Ik maak alleen gebruik van Internet via oniine. En dan een laatste vraag. Op mijn oude Caiway modem werkte mijn Linksys SPA942 VOIP telefoon prima.
Ook deze werkt niet meer met de HG655d
Gewijzigd door oli4 op 14 december 2013, 10:19
 
I R Baboon
Welke netwerkinstellingen zijn actief op je NAS?

En staat toevallig Jumbo frames aan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
oli4
Op mijn NAS staat Jumbo frames uit. Ik zie niet waar ik dat op de HG655d in kam stellen.

In ieder geval alvast erg bedankt voor je snelle hulp. Hoop dat het lek boven komt!
 
I R Baboon
En het antwoord op vraag #1?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
oli4
Een vast IP adres
En de DNS van mijn provider ie online
194.134.5.55
194.134.5.5

Is dat wat je bedoelt?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d icm Synology DS1813+ over TP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie