obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Externe verbinding met synology lukt niet
mrtn_88
Beste experts,

Ik heb sinds kort een nieuw modem router van online; de huawei. Ik heb deze gepakt omdat ik eerst een niet draadloos modem/router had en de synology niet extern kon benaderen omdat ik er nog een draadloze router achter had gehangen.

Nu ik enkel de huawei heb lukt het nog steeds niet.

Ter info:

Synology staat op 192.168.1.123
synology is gekoppeld aan de poort lan2 op de huawei
poort 80 staat open poort 5000 blijkbaar niet terwijl ik hem wel open heb gezet?? (zie screenshot)
als ik via de ddns van synology.me de nas benader kom ik krijg ik de volgende melding:

ndien de DSL-verbinding is uitgevallen, kunt u hier de backup UMTS verbinding in-, of uitschakelen.
UMTS Status: DSL Status:

Dit terwijl er wel staat dsl status verbonden??

Ik heb zelfs de dmz ingesteld en nog werkt het niet. Firewall op de syno staat ook uit overigens.

Ben niet dom maar hier kom ik echt niet bij, iemand raad??
mrtn_88 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
CnC
Heb je ADSL2+ of VDSL? Indien het eerste dan zou je logischerwijs de toewijzing op WAN1 moeten activeren.
 
I R Baboon
Bij Status -> WAN kan je zien welke WAN interface verbonden is.

En werken alle poorten ook op je eigen netwerk?
Want dat is altijd de eerste stap.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mrtn_88
Ik weet niet wat het verschil is tussen vdsl en adsl+, ik heb gewoon een basis abo, want hogere snelheden haal ik hier toch niet.
Bij WAN2 in de router staat wel VDSL als toegangstype

De connectiviteit van de andere poorten is goed. De aangesloten apparaten werken gewoon.

Heb de syno dus op lan poort 2 en de port forward op WAN2 zoals je ziet in de screenshots.
 
Beste-Els
Had hetzelfde probleem. Ik kon de web server op mijn NAS box (Synology 213+) niet bereiken vanaf het internet terwijl ik toch duidelijk poort 80 had open gezet. Daarna heb ik UPNP in de router (Huawei HG655d) aangezet en was het probleem opgelost.

Misschien heb je er wat aan.

Gr.


PS. Ik moet er even bij zeggen dat ik getest heb vanaf het netwerk bij de buren. Als je je WAN IP adres intikt vanaf je eigen LAN dan lukt het niet.
Gewijzigd door Beste-Els op 14 juli 2013, 14:44
 
mrtn_88
Handige info, dankje.

Ik zal er vanavond weer eens naar kijken en vanaf het werk proberen in te loggen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Externe verbinding met synology lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie