obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Hoofdbrekens bij instellen netwerk
ns_joep
Het instellen van mijn netwerkje bezorgd mij wat hoofdbrekens.

De Orange nieuwsserver kan ik NIET benaderen over het thuis-netwerk, dat lukt alleen als ik rechtstreeks op de LB aansluit. Ook zijn NIET ALLE internetpagina's te bekijken, dat is alleen zo als ik rechtreeks op de LB aansluit. Versturen van mail is SOMS niet mogelijk, en soms weer wel, en dat zonder iets te veranderen aan instellingen.
Doe ik wat verkeerd, en wat is er dan aan de hand?

Mijn netwerk in huis is perfect werkend, dus daar zou het niet aan mogen schorten dacht ik.
Aan de instellingen van de LB heb ik NIETS veranderd, daar zal dan ook wel de oplossing liggen, maar heb geen enkel benul wat er anders moet worden ingesteld.
Met groet,
Joep
 
Richard
Tja, helaas wat te weinig informatie. Je schrijft over "rechtstreeks op de Livebox aansluiten" en "mijn netwerk in huis is perfekt werkend". Maar helaas verzuim je te melden wat je nu precies rechtstreeks op de Livebox aansluit of hoe de rest van je perfekt werkende netwerkje er uit ziet, wat er tussen hangt etc. etc.
Zit er nog een router tussen, of hangen alle pc's op een switch of wat moeten wij ons daarbij voorstellen?

Als je daar wat meer preciesere informatie over verstrekt kunnen we je ook helpen.

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Dat het aanvulling behoeft begrijp ik, daar schiet ik dan.

"rechtstreeks" = pc op de LB middels straight UTP-kabel
"netwerk in huis" = 3 pc's
"er tussen" = een ZyXel ADSL modem, ingesteld als router

Dus : LB ==> ZyXel ==> PC1 - PC2 - PC3
Livebox instellingen NIET gewijzigd, 192.168.1.1 en UTP op de rode poort.
IP aan Wan zijde van de ZyXel 192.168.1.10 zoals de LiveBox uitdeelt.
Aan de Lan zijde is de Zyxel ingesteld als DHCP met IP-range 192.168.1.100 ~ 132 en mijn pc's hebben vaste IP-nummers.

PC's in huis zien elkaar en hebben ook bestandsoverdracht, internet op alle pc's mogelijk zij het dat (soms) pagina's niet op te roepen zijn (404 : URL not Found) en regelmatig bij mailen dat smtp.orange.nl niet te vinden is.
Als ik de ZyXel verwijder bestaan genoemde problemen niet, maar wat is er nu verkeerd ingesteld aan de Zyxel?

Hopelijk nu (wat) duidelijker te zijn, en smachtend op antwoord !
Met groet,
Joep
 
macfreak
Zet de dhcp op je zyxel uit zodat het een switch wordt.
 
ns_joep
Ik zal het vanmiddag gelijk uittesten.

Maar hoe kan het dan dat de ene keer 'n internetpagina wel en de andere keer weer niet weergegeven wordt?

Ik zou denken met DHCP aan werkt het NIET of het werkt WEL, maar niet soms wel en soms ook niet, dat vind ik vreemd.
Gewijzigd door ns_joep op 07 oktober 2006, 12:49
Met groet,
Joep
 
ns_joep
uh-uh het had niets met de DHCP te maken.

De fout zat hem in een DNS "conflict"
Bij mijn NIC stonden de DNS-servers nog vermeld van mijn vorige ISP en dat gaat blijkelijk niet goed.

Nu loopt alles als een zonnetje.
De opmerking "DHCP uitzetten op de Zyxel" heeft naar mijn idee ook geen verdere invloed op het routeren van de packets. Maar corrigeer mij als ik verkeerd denk.
Met groet,
Joep
 
Richard
Dat ligt er aan hoe je de Zyxel aangesloten hebt op de livebox. Als hij als switch gebruikt word zou het invloed kunnen hebben als die van de Livebox ook aan staat.
En dat is het geval want echt als router kan hij volgens mij niet meer funktioneren, omdat de routerfunktie tussen de telefoonaansluiting en de switchpoorten zit.

Ligt er ook aan of je je ip adressen statisch instelt of automatisch laat verkrijgen op de pc's.
Belangrijkst is dat het werkt nu.Smile

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Zeker, fijn is in elk geval dat het werkt. Smile

Maar, ...... waarom manifesteerde genoemd probleem niet bij rechtstreeks aansluiten op de Livebox? En verdween dit pas na correctie van de DNS op de NIC wanneer aangesloten via de ZyXel ?

Ben toch wel benieuwd naar de oorzaak hiervoor.
Met groet,
Joep
 
Richard
Tja goede vraag. Als het statisch ingesteld stond, zou het zich dan ook moeten manifesteren eigenlijk.
Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar.
Als er sprake is van DHCP krijg je toch ook de juiste DNS gegevens.

Wel vraag ik me af waarom bij een herstart van de Livebox de tweede DNS steeds met dat nummer word ingegeven. Als je namelijk in die configuratie alleen al op saven drukt, vindt de Livebox dat het tweede DNS ip incorrect is en wil ie niet saven.
Maak je daar dan dezelfde van als erboven maar dan met 5.55 op het einde, dan wil ie wel saven, misschien dat dit er op een of andere manier iets mee te maken heeft.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoofdbrekens bij instellen netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie