obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Online adviseert abonnement op te zeggen
dmind
Vandaag online gebeld omdat mijn 2-jarige abonnement bijna afloopt en ik problemen met mijn modem ondervind.

Ik heb op dit moment een goed en redelijk goedkoop abonnement van Online, 'ADSL Extra' met 'Bellen Vaak' en T-Mobile korting.
Betaal net geen 30 euro inclusief 21% BTW

Het modem is een Thomson TG712.

Dit modem resette zichzelf vanaf dag 1 al ongeveer 1 keer per 2 weken waarop je internetverbinding en telefoonverbinding even wegvallen.
Echter momenteel doet dit modem dit ongeveer 4 maal per week, vandaag zelfs twee keer, de tweede keer werd daardoor mijn gesprek met de helpdesk van Online verbroken.

Ik heb de helpdesk gevraagd of het abonnement voor de huidige prijs na 25 januari nog doorloopt. Dit is het geval.
Aangegeven dat ik gezien de problemen met de huidige modem, wel een nieuw modem wil.

Dit was geen probleem, mits ik mijn abonnement zou verlengen voor 40 euro per maand, weliswaar de eerste 6 maanden met korting.
Maar dit wil ik niet. Ik wil mijn huidige abonnement laten doorlopen en een modem dat gewoon doet wat het hoort te doen, ik betaal nota bene "modemhuur" voor dit onding.

Dus resten er drie opties:

Goedkoop abonnement voortzetten met een slecht modem met problemen
OF
Duurder abonnement bij een Online aangaan en een goed modem krijgen
OF
Naar andere provider voor goede 1e jaar deal

De afdeling verkoop begreep mijn issue, maar gaf aan een "redelijk werkend modem" niet zomaar te vervangen en dat wegvallende verbindingen (resetten van de lijn) normaal is en vaker voorkomt naarmate het modem ouder wordt.
Heb nog geopperd om dan maar een Huawei HG655D zelf aan te schaffen, maar dat was ook geen optie vond de medewerker. Hij gaf aan me te begrijpen, maar dat naar een andere provider gaan dan de beste optie was.

Vind dit een voorbeeld van hoe raak je een klant kwijt... na ruim 3 jaar Online...
 
Lutz
Er is nog een ander optie: je koopt een eigen kwaliteitsmodem voor ADSL, en je hangt je oud modem erachter om te bellen.

Of je koopt voor weinig op internet een Huawei modem van een voormalig Online klant.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Dat gaat niet werken voor hem. Hij belt ook via Online en uit de Thomson kan je geen telefonie gegevens halen.
Hij is dus gebonden aan de Thomson.

Ik zou gewoon overstappen. Dat doe ik vrijwel ieder jaar en heb daarmee veel geld bespaard.
Let wel op dat een andere xDSL provider ook gebruik maakt van dezelfde telefoonlijn.
Als die telefoonlijn de oorzaak is van de verbindingsproblemen die je nu hebt, zal je die problemen vroeg of later ook bij de nieuwe provider krijgen.

Met kabel of glasvezel heb je natuurlijk dit probleem niet. Maar of die mogelijk zijn of in je beurs passen, is een een tweede.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mRcan
@dmind, Je kan opnieuw aan TMobile Online (klantenservice) bellen, en proberen aangeven dat je toen je bij contract stond dat
het blijven prijs is zodat je die nu huidige betaald per maand verder gaat en dat je dan nieuwe modem krijgt.

*Zo had ik het ook gedaan voor mijn ouders vorig jaar, en kreeg toen nieuwe Huawei HG655 opgestuurd
had ervoor ST706(zonder WL) die ik mag houden en deze ook wanneer de contract in april'2013 afloopt.

Maar wat ik hierna ga nemen weet ik nu nog niet.
Zie overal hoge prijzen dan de huidige prijs dat nu is nog geen €30,- per maand is.


mvg,
mRcan
 
dmind
Even een korte update.

Ondertussen bijna 2 maanden geleden overgestapt naar Telfort en alle problemen zijn daarmee verholpen. Super stabiele verbinding en verbinding is in deze tijd geen een keer verbroken. Waar Online 2 tot 4 keer per dag de verbinding verbrak en volhield dat het modem correct functioneerde. De laatste 2 weken van mijn abonnement resette de modem zichzelf soms meer dan 10 keer per dag.

Conclusie is dus dat Online een kapot huur (!!) modem niet heeft willen vervangen tenzij daarbij de abonnementskosten met zo'n 30% verhoogd konden worden. Schandalige manier van met klanten omgaan en mij zien ze daar ook nooit meer terug.
 
mRcan
@dmind, Ik zelf heb wel nieuwe modem gehad destijds voor dat mijn abonnement afloop de van vorig jaar.
*Zelfde voorwaarde als jou ADSL Extra + Bellen Vaak (TMobile korting).
Ben al bijna 4jaarklant bij ze. Tevreden op dit moment. alleen zoals jou geeft die ook aan maar ja tussendoor switch ik het naar
ST706 modem de eerste hudige modem van hun had gekregen in 2009.

Maar ik denk dat ik hierna ga overstappen naar ander provider,
of gewoon per maand door zonder verlenging aanbod want betaal niet eens nog €30,-zelfs nog geen €28,-

mvg
mRcan
 
Tiger
Een modem wat niet naar behoren functioneerd moet gewoon door de provider worden vervangen in dit geval dus door Online.

Jij schreef,

De afdeling verkoop begreep mijn issue, maar gaf aan een "redelijk werkend modem" niet zomaar te vervangen en dat wegvallende verbindingen (resetten van de lijn) normaal is en vaker voorkomt naarmate het modem ouder wordt.
Heb nog geopperd om dan maar een Huawei HG655D zelf aan te schaffen, maar dat was ook geen optie vond de medewerker. Hij gaf aan me te begrijpen, maar dat naar een andere provider gaan dan de beste optie was.


Ze kunnen zich er niet mee afmaken door te zeggen dat een ouder modem dan maar mag resetten.

Wat de afdeling verkoop dan verteld is gewoon de wereld op z'n kop en zeer klantonvriendelijk maar volgens mij moet je ook niet bij de afdeling verkoop zijn je moet gewoon een klacht indienen over het resetten van de modem en een nieuwe eisen je betaald toch voor een goed werkend produkt.

Stel je voor dat je een levensbedreigend telefoontje ( wat ik je niet wens ) moet plegen naar b.v. 112 en je modem gaat dan resetten heeft de afdeling verkoop of Online waar die afdeling onder valt daar dan ook begrip voor ik denk dus van niet.
En een provider als Online die dagelijks aan de weg timmert met reclame om klanten te werven moet gewoon niet moeilijk doen over een modem wat in principe niet naar behoren werkt.


En wordt je niet naar behoren geholpen adviseer ik je toch om van provider te switchen hopenlijk dan naar een die wel klantvriendelijk is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online adviseert abonnement op te zeggen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Advertentie