obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Online verbiedt klanten om te upgraden.
LevyM
Ik zit al een paar jaar bij Online met een snel internet abo en een bellen vaak pakket. Nu ben ik recentelijk verhuisd en kwam ik er achter dat ik nu ook een hogere snelheid af kon nemen bij Online.

Na vorige week me wat beter geïnformeerd te hebben over de upgrademogelijkheden binnen een bestaand contract kreeg ik te horen dat dit altijd toegestaan is. Meneer v.d. klantenservice wou het zelfs direct voor mij in orde maken, want dit mocht tenslotte vanuit de algemene voorwaarden volgens hem. Omdat ik nog een beetje twijfelde over de prijs heb ik dit toen niet gedaan.

Nu zag ik gisteren dat de prijs van het super snel internet een stuk gedaald is. Sterker nog, het kost nog maar één euro meer ongeveer. Ik vandaag dus de telefoon opgepakt en gezegd dat ik mijn pakket wou upgraden. Werd mij ineens verteld dat dit niet kon want ik zat in een bestaand contract.

Ik mevrouw er vriendelijk op geattendeerd dat dit nog geen week geleden wel nog mogelijk was en dat er in de hele algemene voorwaarden nergens wat gerept werd over upgrademogelijkheden en dat in highlights algemene voorwaarden, die als hulpmiddel op dienen, gezegd wordt dat upgraden altijd mogelijk is.
Hierop kreeg ik vriendelijk de reactie dat die tekst waarschijnlijk geschrapt wordt.

Dit lijkt mij het niet nakomen van hun eigen voorwaarden, want deze zijn nog niet aangepast. En al zou dit gebeuren, dan ist dit toch nog een nadelige wijziging van de voorwaarden richting klant? Dit moet hoe dan ook tijdig worden doorgespeeld aan de klant voor deze aangepast worden. Als ze al zo ver zouden gaan moet dat ook gelijk de optie vrij maken om je contract kosteloos te laten ontbinden.

Mevrouw van de klantenservice was het volledig met mij eens maar haar supervisor zat nog in een vergadering... Ze zal vanmiddag terugbellen,, Zei ze..

Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden om Online te moeten verlaten. Ik ben al jaren trouwe klant en ben eigenlijk bijna altijd tevreden geweest. Het idee echter dat Online gewoon haar eigen voorwaarden niet wil nakomen vind ik banaal. Dat ze deze zomaar even willen wijzigen zonder de klant te informeren is natuurlijk al helemaal van de zotte.

Bijgaand heb ik gelijk een kopie van de highlights beschikbaar gemaakt, mochten deze aangepast worden is hier nog de oude versie beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

Een gedupeerd voelende klant
Gewijzigd door LevyM op 16 januari 2013, 11:54
 
I R Baboon
Dus als ik het goed begrijp ga je meer betalen per maand dan in je huidige contract.
Dat is toch een normale upgrade. En die is altijd mogelijk, tenzij het technisch niet kan.
Een provider zal meer geld nooit afslaan.

De enige uitzonderingen hierop zijn speciale condities die bij je contract horen.
Zoals 'geschenken' die je krijgt bij je abonnement bijvoorbeeld.

En als je een upgrade aanvraagt via "Mijn Online". Gaat dat dan wel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
LevyM
Ja dat heb je goed begrepen. Maar alsnog willen ze hier niet in mee gaan.
Dit hoort gewoon te kunnen maar Online weigert dit. Dit ondanks dat het volgens de voorwaarden zou moeten kunnen.

Er zaten geen speciale geschenken/voorwaarden aan mijn contract.

Ik kan alleen extra diensten aanvragen via "Mijn Online". Denk hierbij aan een spamfilter aanzetten of mijn telefonie abo aanpassen.
 
Lutz
Ik zag dat ook ineens alle aanbiedingen meer in richting T-Mobile dan Online gaan. Misschien is dat een gevolg van de 4G licenties, en misschien wordt Online ook nog uitgefaseerd, maar dat is op dit moment een gevoel uit de buik.

Je kan volgens mij 3 dingen doen:

heel beleeft nog een keer met online bellen en voor de upgrade vragen. Misschien dat iemand anders in het call center wel op ingaat.

Mochten ze niet op ingaan dan kan je op de algemene voorwaarden van je contract ingaan. Deze kunnen niet zo maar in de looptijd eenzijdig gewijzigd worden.

Maar laatsteindelijk kan je ook voor de keuze staan, om naar een jaar de contract te beëindigen en een ander provider te zoeken, of na afloop na je jaartermijn je contract te wijzigen.

Mijn persoonlijke ervaring met een aanbieder van televisiediensten is dat op het moment, waar je een abonnement wil beëindigen, je nog weleens een beter aanbod kan krijgen...

Of dat dan dat is, wat je misschien wil hebben, weet ik niet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
LevyM
Dankjewel voor je reactie!

Het is heel simpel eigenlijk; Als Online de algemene voorwaarden zo eenzijdig had veranderd, had je als klant je contract vroegtijdig kosteloos mogen opzeggen omdat dit een negatieve wijziging is.

Ik heb zelf maar tegen de avond gebeld want de medewerkster die me beloofd had rond de middag te bellen belde maar niet terug.. Bleek dat deze ook al naar huis was!

Vervolgens kreeg ik een behulpzame medewerker aan de lijn die met me mee keek naar de voorwaarden en daarop vervolgens ook zei, het staat hier zo geschreven dat het mogelijk moet zijn dus dat ga ik voor je realiseren! Meneer heeft me op een paar leuke acties gewezen en ik kreeg ineens 6 maanden reductie op mijn nieuwe contract.

Het blijft pijtig dat ik hier 3x contact voor heb moeten opnemen, Online niet terugbelde terwijl dit wel afgesproken is en dat ik heb moeten uitleggen hoe hun algemene voorwaarden in mekaar steken. Maar al met ben ik wel tevreden over de geboden oplossing!

Het enige wat ik hoop is dat Online niet alsnog zo eenzijdig hun algemene voorwaarden aanpast. Vooral niet zonder hun klanten hier vroegtijdig over te informeren. Dat zou een reden zijn om naar de Opta te stappen natuurlijk..

Met vriendelijke groet,

Een minder gedupeerd voelende klant
 
I R Baboon
Volgens mij ben je het slachtoffer van een medewerker van Online die je als klant beter niet kan tegenkomen.
Overal vindt je rotte appels in organisaties en ik denk dat dit hier het geval is.
Weet je de naam van die mevrouw? Je kan een klacht indienen.

Maar je ziet nu ook met de laatste medewerker, hoe het wel kan...Thumbs Up

Een ISP die extra geld van een klant afslaat, bestaat niet...ROFL
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
LevyM
Het probleem is echter dat de nieuwe abo's een stuk goedkoper zijn geworden.
Door bestaande klanten dit aan te bieden lopen ze geld mis. Ze verdienen nu ten slotte extra aan deze klanten op de oude contracten.

De nieuwe tarieven zijn ook pas 2 of 3 dagen geleden ingevoerd. De medewerkers hebben dus standaard allemaal, ik heb er 3 verschillende gesproken, dezelfde instructies gekregen om bij voorbaat te zeggen dat dit niet mogelijk is onder contract.

Pas toen ik begon te roepen over het niet zomaar kunnen wijzigen van voorwaarden e.d. werd er pas serieus naar gekeken. En zelfs daarna heeft de betreffende medewerker nog het een en ander moeten regelen met de afdeling klachten om dit mogelijk te kunnen maken in mijn geval.
 
I R Baboon
In je eerste post schreef je dat de nieuwe contracten één euro meer kosten.
Nu schrijf je dat ze goedkoper zijn dan de huidige.

Leg eens uit?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
LevyM
De nieuwe contracten zijn allemaal goedkoper geworden. In het algemeen zijn dus de prijzen gedaald voor Online adsl verbindingen.
En die één euro meer zou ik komen te betalen als ik van 20mb/s naar 30mb/s zou gaan, de betreffende upgrade die ze liever niet uitvoeren.
 
I R Baboon
Dat maakt het duidelijker.
Generaliserend zijn de nieuwe contracten goedkoper dan de oude, maar in jouw specifieke geval is het één euro duurder.
Daarbij heb je een echte upgrade. Je stapt over van ADSL2+ naar VDSL2. Anders is die 30 Mbit/s niet mogelijk.
Dat het maar één euro verschil is, is niet jouw probleem. Upgrade=upgrade.

Bij alle andere klanten die dan minder zouden betalen, kan ik me voorstellen dat Online verlangt dat je eerst het oude
contract uitdient. Helemaal fair is dat niet, want dat betekent dat men meer betaalt voor hetzelfde als nieuwe klanten.
Maar dat is overal de praktijk heden ten dage.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online verbiedt klanten om te upgraden.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie