Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Huawei modem en Synology DS212j wel intern maar niet extern te benaderen
|
|
freakyfied |
Geplaatst op 26 January 2013, 20:55
|
Activiteit » Internet + Bellen » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 26 Jan 2013 |
Vorige week heb ik een Synology NAS gekocht en deze is direct aan gesloten op mijn Huawei HG655d modem van Online (t-mobil). Via de LAN kan ik er bij komen, maar zodra ik hem voor buiten af probeer te configureren loop ik tegen problemen aan (niet alleen met m'n NAS, maar ook met gaming bijvoorbeeld). Ik heb een poging gedaan om portforwarding toe te passen op de HG655d maar dat is nog rete lastig. Wie kan mij een handje helpen. Bij deze nog wat extra info: Intern IP is 192.168.1.66 Standaard poort voor de NAS is 5000 Ik kan met m'n NAS een DDNS aanmaken zodat ik niet iedere keer dat externe ip hoef te onthouden. Dit is R2D2xxxxx.synology.me (ja ja ik weet het nerdnaam) Exterene IP is xx.xx.xx.xx Gewijzigd door I R Baboon op 27 January 2013, 15:30 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 January 2013, 15:42
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Allereerst heb ik je privé gegevens gemaskeerd. Je zet je adres en telefoonnummer hier ook niet neer, of wel? Je kan ze wel bijvoorbeeld naar me sturen via PB. Wat voor dienst draai je op poort 5000? En test je dat vanaf je eigen verbinding? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
freakyfied |
Geplaatst op 27 January 2013, 16:13
|
Activiteit » Internet + Bellen » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 26 Jan 2013 |
Nu zit er een wachtwoord op dat ding en je komt er op dit moment toch niet bij. Dus dacht dat kan geen kwaad. Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Wordt gewaardeerd! Ik doe nooit zo veel met forums dan ze alleen lezen als ik problemen heb.. Heb dit forum al best vaak gebruikt voor mijn problemen met internet van online en 99% bood het me uitkomst maar nu zit ik echt vast. Op poort 5000 draait eigenlijk het beheer programma en naar die poort luisteren nog wat andere zaken. Als je ze wilt weten:http://www.synology.nl/support/faq_sh...d&q_id=299 Vanuit binnen kom ik op mijn router terecht en vanaf buiten kom ik bij de website van online terecht. Heb al wat andere oplossingen van andere posts uitgeprobeerd op dit forum. Poorten open gezet (behalve degene die al in gebruik zijn door online, denk dan ook dat daar het probleem zit) en gecontroleerd of ze open staan (daar ga ik wel eens de mist in, dat ik de interface van de huawei gewoon niets snap) en mijn NAS als DMZ zonder geforwarde poorten. Helaas geen resultaat. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 January 2013, 17:36
|
Als je van buitenaf verbinding maakt, zet je dan ook het poort nummer achter je URL of WAN ip adres? Poort 5000 levert een foutcode 400 op door Apache. Dus poort is open. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
freakyfied |
Geplaatst op 27 January 2013, 18:38
|
Zowel zonder als met geprobeerd. Zonder kom ik op de site van online. Met kom ik nu inderdaad op die foutpagina. Op dit moment staat portforwardibg uit daar ik als laatste de optie van een DMZ geprobeerd heb. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 January 2013, 19:50
|
Als die pagina ook bij jouw te zien is, is de poort open. Waarom ben je nog steeds bezig de poorten te openen? Ik zou eerst je NAS goed configureren. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei modem en Synology DS212j wel intern maar niet extern te benaderen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
e-mail komt niet binnen | : 1 | 12 Jan 2021 | |
Zyxel modem. Slechte wifi? | WiFi | : 1 | 06 Oct 2020 |
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. | Eigen modem configuratie en problemen | : 1 | 22 Jun 2020 |
Advertentie