obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
onbekend lokaal netwerk apparaat
mwjvl
Wanneer ik kijk in het onderdeel thuisnetwerk -> apparaten zie ik daar het volgende apparaat;

Unknown-00-25-9e-f4-3b-13 met IP adres 85.151.150.1.

Wanneer ik dit apparaat verwijder via configuratie blijft het retour komen. Een check op de lokatie van dit IP-adres geeft aan dat het wel in mijn stad is maar in een andere wijk. Iemand enig idee wat dit is of waar het vandaan komt? (kan het mogelijk mij telefonie IP adres iod zijn?)

Mvg Maurice
 
Lutz
Het IP adres in van Online en de Mac Adres is van Huawei. Welke firmware versie heb je op de Huawei? Het lijkt alsof je modem 2 IP adressen heeft. Ik zal simpelweg de modem restarten nadat je voor een minut of langer geen netvoeding had.

Verder weet ik het ook niet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mwjvl
Bedankt voor je reactie.

Het bijzondere is echter dat ik helemaal geen Huawei router heb. Ik heb de volgende opstelling:

THOMSON ST706; Softwareversie: 7.8.10.0

met daaraan vast (om een draadloos netwerk te krijgen):

LINKSYS WRT54GL; Firmware Version: v4.30.14

Iemand enig idee waar dat Mac adres van de Huawei en dat tweede IP adres vandaan komt?

Mvg Maurice
 
I R Baboon
Dat ip adres is simpel te verklaren: Dat is je modem!

In Thomson routers heeft het modem een eigen ip adres.
Daarom kan je die ook steeds verwijderen en komt het magisch weer terug.
Dus niets om je zorgen over te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
85.151.150.1

lijkt wel het WAN-IP..Het IP adres dat Online je modem heeft toebedeeld. Maar waarom ij dat dan telkens ziet..Geen idee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onbekend lokaal netwerk apparaat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Locatie isra onbekend Helpdesk : 6 13 feb 2015
Advertentie