obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d en Fritzbox Fon Wlan 7140 Annex A
jodevril
Je kunt Fritzbox zo instellen dat deze als pure router werkt met ingebouwde PBX en ATA voor je Voipaccounts. Let wel dat je van tevoren Wlan bij Fritzbox uitschakelt want anders geeft Huawei twee IP-adressen uit 1 aan de Wlan poort en 1 aan de Ethernetpoort van Fritzbox en allebei met hetzelfde Mac-adres. Huawei ziet Fritzbox als een computer. Bij mij gaf Huawei aan de Wlan-poort van Fritzbox het IP-adres van mijn Netwerkprinter. Toen ik deze aanzette vloog Huawei eruit en bij opnieuw starten met de stekker erin en eruit ging deze gewoon terug naar standaardinstellingen, want er was een discrepantie ontstaan en daar heeft Huawei maar 1 antwoord op; Terug naar standaardinstellingen. Toen ik daarna Wlan van Fritzbox uitschakelde gebeurde hetzelfde. Vandaar eerst Wlan van Fritzbox uitschakelen en als router instellen en dan pas koppelen via Lan1 en overstappen op Wlan van Huawei. Wil je achteraf nog iets wijzigen aan de netwerkconfiguratie van Fritzbox koppel deze eerst af, wijzig en koppel weer aan.

Moet je Fritzbox een soft reset geven ook dan eerst afkoppelen en na de soft reset weer aankoppelen.

Wil je de Voipaccounts van Fritzbox, maximaal 10, kunnen gebruiken haal dan alle vinkjes bij NAT weg, bron: Port Forward.com.

Wat ook een discrepantie veroorzaakt bij Huawei is als je bij al je computers, printer, internetradio, skypephone etc de IP-adressen statisch maakt en dan ook de Permanent Lease aanvinkt. Doe dat dus niet. Reden: hoe kan Huawei looptijden verwijderen als deze middels statisch maken al verwijderd zijn? Niet dus. Of je apparatuur, en dan moeten ze allen opgestart zijn, op automatisch zetten en dan permanent lease aanvinken. Gevolg Huawei maakt dan alles statisch in één klap en dan hoef je het op de apparatuur zelf niet te doen. Wel zo simpel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d en Fritzbox Fon Wlan 7140 Annex A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie